Hvordan kan det være "lovligt" at ryge, når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Benjamins'mor

Altså, nu er jeg ryger, røg også under graviditeten, 3 smøger om dagen fra uge. 20. Men han fejlede intet og gør det stadig ikke, han vejede 3390 g ved fødslen og var 55 cm lang, større end så mange andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Dorthe1986

Synes det er sjovt, at man bliver kaldt fanatisk ikke-ryger fordi man synes det er dybt forkert at ryge under graviditet. Fordi man synes at at det er forkert, at en gravid med vilje tager en smøg i munden og derved bevidst udsætter sit barn for skadelige stoffer og risici for at blive syg mm.

Hvordan kan det være, at være fanatisk? Er det egentlig ikke bare at tage hensyn til guldklumpen i maven?

Anmeld

24. oktober 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Stjernestoev skriver:

Det ved jeg virkelig ikke. Jeg er ikke politiker

Men der må gøres noget, for rygerne har tydeligvis ikke forstået alvoren af det!

Jeg tror faktisk de fleste rygere godt ved at det ikke er sundt

Men som sagt er der jo mange andre ting der kan spille ind i en graviditet end lige rygning. Jeg kan godt se at du brænder for lige rygning, og det er selvfølgelig fordi du selv er ikke ryger, men som en anden også har skrevet, så er det nok meget forskelligt hvad man som gravid antager er farligt for sit foster.

Jeg farvede feks ikke mit hår mens jeg var gravid og jeg turde ikke male vores hus i skræk for at skade mit ufødte barn.

Sådan er det jo også i opdragelse.....nogle børn får lov til selv at færdes i trafikken før end andre....Sådan er vi jo alle forskellige med synspunkter.

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

Muhmi skriver:

Nej for jeg synes selv det er æv at man ikke kan holde op med ryge når man venter sig...

Jeg har mine grunde til at jeg ikke holdt op mens jeg var gravid, det er psykisk og stress over at miste ham.... Men ja, der er flere forskellige grunde, jeg ville gerne holde op, men ja, jeg tør ikke... OG jeg ville gerne have tilbudet om akupunktur til at holde op mens jeg var gravid, men det skulle jeg selv betale for! Det eneste jeg kunne få var en samtale, altså de der gruppemøder "Nu skal vi holde hinanden oppe, så vi kan holde op"-agtigt.... Det VED jeg at jeg overhovedet ikke dur til...  Nå nok om det....

Men jeg synes det er at være fanatisk ikke-ryger når man mener at man skal bestemme over hvordan voksne mennekser lever deres liv... Det ville jo heller ikke være særlig sjovt hvis jeg kom og tog din mobil, din make-up og dine bløde oste fra dig mens du var gravid, fordi der er nogle ting der tyder på at dette kan være skadeligt...

Se her..
Vi er jo faktisk enige langt henne af vejen!

Du tog et ansvar der, efter min mening, og det har jeg så meget længtes efter. Som gravid-rygere burde man kunne få al den behandling man har brug for, gratis.. Og det er jo også en behandling

Anmeld

24. oktober 2011

Dorthe1986

benjamins'mor skriver:

Altså, nu er jeg ryger, røg også under graviditeten, 3 smøger om dagen fra uge. 20. Men han fejlede intet og gør det stadig ikke, han vejede 3390 g ved fødslen og var 55 cm lang, større end så mange andre.

Ikke alting dukker op med det samme. Men tror også ts mere tænker på, hvordan man kan ryge, når man ved risikoen er der for alle de ting hun nævner?

Anmeld

24. oktober 2011

FruHolm <3

nu ryger jeg ikk selv, og kan ikk forstå folk ryger, men synes det er deres eget valg, har intet imod folk der ryger, bare de ikk puster røg i hovedet på mig eller ryger i nærheden af min søn, han kan ikk selv sige fra og synes ikk han skal udsættes for passiv rygning , men nu er jeg også blandt dem der under graviditet kun brugte makeup og parfume hvis jeg skulle noget i form af fødselsdag, jul osv holdt mig så vidt muligt i god afstand fra alt der kunne skade min søn og han fejler intet, så jeg har gjort og gør mit bedste for han har det godt.

Anmeld

24. oktober 2011

Muhmi

Synes det er sjovt, at man bliver kaldt fanatisk ikke-ryger fordi man synes det er dybt forkert at ryge under graviditet. Fordi man synes at at det er forkert, at en gravid med vilje tager en smøg i munden og derved bevidst udsætter sit barn for skadelige stoffer og risici for at blive syg mm.

Hvordan kan det være, at være fanatisk? Er det egentlig ikke bare at tage hensyn til guldklumpen i maven?

Jeg kalder det fanatisk at ville have gjort det ulovligt... At i tager hensyn til jeres babyer er ikke fanatisk, det er alm. sund fornuft... Men at man synes det er iorden at tage retten til at være voksen og selv bestemme over eget liv, fra folk, det er fanatisme

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

benjamins'mor skriver:

Det er lige netop det her, som gør mig vred..

At folk hele tiden skal fortælle om deres barn ikke tog skade, men det KUNNE have gjort det, og mange af Jer ved altså ikke om jeres børn får dårligere sædkvalitet. Desuden så havde han det jo ikke ligefrem godt, da han lå inde i maven, og du røg

Anmeld

24. oktober 2011

Benjamins'mor

Stjernestoev skriver:

Se her..
Vi er jo faktisk enige langt henne af vejen!

Du tog et ansvar der, efter min mening, og det har jeg så meget længtes efter. Som gravid-rygere burde man kunne få al den behandling man har brug for, gratis.. Og det er jo også en behandling

Der er jeg også enig!

Jeg var ryger under min graviditet, gik til rygekonsultation ved min jordemoder, kom da også ned på 3 smøger om dagen, men alligevel. Det hjalp ikke ret meget bare at sidde og snakke om det! Var jeg blevet tilbudt akupunktur eller lign. for at holde op med at ryge, havde jeg glædeligt takket ja til det. Men i dagens Danmark skal man stortset betale alt selv nu.

Anmeld

24. oktober 2011

SaraB

Jeg kan sagtens forstå din undren! Jeg har gjort mig præcis de samme tanker.

Jeg kan også få det helt dårligt, når jeg ser en kvinde med mave på stå og suge i en smøg.

Jeg har også selv røget på et tidspunkt, godt nok ikke mere end ca 1 års tid, men jeg ville ALDRIG kunne få mig selv til, at ryge med et lille barn i maven!!!  Ét er at udsætte sig selv for fare - men et lille uskyldigt foster/barn, er totalt uansvarligt i mine øjne.

Tror desværre bare ikke det bliver ulovligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.