Hvordan kan det være "lovligt" at ryge, når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Carina:-)

Jeg er enig,men tror ikke forbud er vejen frem.

Men måske en duftflaske der kunne få rygerne til at lugte hvordan de for os ikke ryger lugter?

Jeg tror at hvis rygere kunne lugte dem selv,deres tøj osv hvordan det lugter af daggamle askebæger

Ville få flere til at holde op.

Jeg kan seriøst lugte rygere selv om de går flere m foran mig på strøget.-Og er de først ved siden af mig...Men de kan jo desværre ikke selv lugte det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Stjernestoev

Muhmi skriver:

Enig enig enig! Silas var godt nok ikke verdenens største baby, men 3224gr og 54 cm er vist egentlig meget fint og jeg gik til termin!

Efter vi er holdt op med at ryge indenfor herhjemme, hvilket vi gjorde tre uger før Silas blev født, (Grundet tapet overalt som var helt nyt, nye gardiner, nyt gulvtæppe, og nymalet over det hele) er min mor og stedfar også begyndt at ryge udenfor hjemme hos dem... De lagde nemlig mærke til hvilken dejlig ikke-ryger duft der var i vores hjem...

Men dermed sagt så mener jeg bestemt ikke at man kan gøre det ulovligt for voksne mennesker at ryge når de er gravide... Så skal der simpelthen deles dagbøder ud eller hvad? Hvad så med dem der drikker lidt eller meget... Hvad med dem der stadig har make-up på mens de er gravide og hvad med dem der bor i KBH må de slet ikke få børn mens de bor dér?? Ja undskyld mig, men der er sku mange ting man udsætter sine børn for efterhånden og vi kan ikke sætte politiet på overarebjde fordi der er nogle fanatiske ikke-rygere......

Øh undskyld mig.. Er virkelig i chok!
Er man fanatisk ikke-ryger fordi man synes det er grotesk, at folk er villige til at udsætte deres foster for disse lidelser?

Og ja, dit barn har HELDIGVIS ikke taget skade af det, men det kunne han have gjort. Og jeg tror ikke ligefrem dit foster har haft det specielt sjovt, hvis du læser hvad det går igennem..

Jeg tænker da heller ikke de skal i fængsel eller have bøder, men at de skal tvinges i behandling for deres misbrug. Og JA, det er svært at stoppe med at ryge, men det er sgu ikke umuligt, hvis man tager imod den hjælp man kan få.

Og lige for at understrege det: Jeg er SIKKER på I elsker jeres børn ligeså meget som alle andre

Anmeld

24. oktober 2011

janne1986

Ja så passer vi slet ikke ind i statistikken....

Min mor og far røg begge da jeg var lille, jeg har en smule astma, men ikke synderligt,

Derimod har jeg aldrig røget, ik engang prøvet det, og begge mine børn har astmatisk bronkitis efter en RS virus.... :/

Hvor uheldig kan man være...

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

Carina:-) skriver:

Jeg er enig,men tror ikke forbud er vejen frem.

Men måske en duftflaske der kunne få rygerne til at lugte hvordan de for os ikke ryger lugter?

Jeg tror at hvis rygere kunne lugte dem selv,deres tøj osv hvordan det lugter af daggamle askebæger

Ville få flere til at holde op.

Jeg kan seriøst lugte rygere selv om de går flere m foran mig på strøget.-Og er de først ved siden af mig...Men de kan jo desværre ikke selv lugte det

Altså nu må folk selvom hvordan de lugter..
Jeg har bestemt ikke noget imod rygere..

De burde tvinges i behandling, for deres fosters skyld!

Anmeld

24. oktober 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Husk at holde en ordenlig tone i debatten, selvom det er et følsomt emne.

Gå efter bolden og ikke personerne.

Fortsat god debat.
Zafir,
Chefen for baby.dk

Anmeld

24. oktober 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Stjernestoev skriver:

Er man fanatisk ikke-ryger fordi man synes det er grotesk, at folk er villige til at udsætte deres foster for disse lidelser?

Og ja, dit barn har HELDIGVIS ikke taget skade af det, men det kunne han have gjort. Og jeg tror ikke ligefrem dit foster har haft det specielt sjovt, hvis du læser hvad det går igennem..

Jeg tænker da heller ikke de skal i fængsel eller have bøder, men at de skal tvinges i behandling for deres misbrug. Og JA, det er svært at stoppe med at ryge, men det er sgu ikke umuligt, hvis man tager imod den hjælp man kan få.

Og lige for at understrege det: Jeg er SIKKER på I elsker jeres børn ligeså meget som alle andre

Men hvad så hvis man IKKE har lyst til at stoppe???? Jeg har røget i 20 år, og har ingen lyst til at stoppe.....Hvem skulle så tvinge mig i behandling.....Ingen kan jeg love dig for.

Jeg elsker min kaffe (som jeg forøvrigt nok også drak for meget af under mine graviditeter) og mine cigaretter...også selvom jeg skal sidde udendørs i minus grader med et tykt tæppe om benene.....Jeg vil ikke undvære dem!

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

Zafir skriver:

Husk at holde en ordenlig tone i debatten, selvom det er et følsomt emne.

Gå efter bolden og ikke personerne.

Fortsat god debat.
Zafir,
Chefen for baby.dk

Jeg ser ingen steder at folk taler grimt til hinanden..
Det er jo lidt svært ikke at ramme nogen, hvis man diskuterer et emne.

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

Tin skriver:

Men hvad så hvis man IKKE har lyst til at stoppe???? Jeg har røget i 20 år, og har ingen lyst til at stoppe.....Hvem skulle så tvinge mig i behandling.....Ingen kan jeg love dig for.

Jeg elsker min kaffe (som jeg forøvrigt nok også drak for meget af under mine graviditeter) og mine cigaretter...også selvom jeg skal sidde udendørs i minus grader med et tykt tæppe om benene.....Jeg vil ikke undvære dem!

Det ved jeg virkelig ikke. Jeg er ikke politiker

Men der må gøres noget, for rygerne har tydeligvis ikke forstået alvoren af det!

Anmeld

24. oktober 2011

Muhmi

Stjernestoev skriver:

Nej for jeg synes selv det er æv at man ikke kan holde op med ryge når man venter sig...

Jeg har mine grunde til at jeg ikke holdt op mens jeg var gravid, det er psykisk og stress over at miste ham.... Men ja, der er flere forskellige grunde, jeg ville gerne holde op, men ja, jeg tør ikke... OG jeg ville gerne have tilbudet om akupunktur til at holde op mens jeg var gravid, men det skulle jeg selv betale for! Det eneste jeg kunne få var en samtale, altså de der gruppemøder "Nu skal vi holde hinanden oppe, så vi kan holde op"-agtigt.... Det VED jeg at jeg overhovedet ikke dur til...  Nå nok om det....

Men jeg synes det er at være fanatisk ikke-ryger når man mener at man skal bestemme over hvordan voksne mennekser lever deres liv... Det ville jo heller ikke være særlig sjovt hvis jeg kom og tog din mobil, din make-up og dine bløde oste fra dig mens du var gravid, fordi der er nogle ting der tyder på at dette kan være skadeligt...

Anmeld

24. oktober 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Stjernestoev skriver:

Jeg ser ingen steder at folk taler grimt til hinanden..
Det er jo lidt svært ikke at ramme nogen, hvis man diskuterer et emne.

Det var ment som en forebyggene kommentar Disse emner har det med at ryge op i det røde felt så folk bliver kede af det og sure på hinanden i stedet for at diskuttere sagen.

Så det var ikke skæld ud - blot en husker.

Men på aller kærligste vis!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.