xoxotasha skriver:
Jeg synes bestemt der er forskel på at man skader sit barn. Mange børn fejler absolut ingenting selvom moderen har røget under hele graviditeten. Så kan i mene at skade er skade nok så mege. Jeg holder stadig på at det er op til folk selv. 
Og hvordan ved du det?
Disse følger kan jo vise sig på mange forskellige måder, og mange af dem kan vise sig senere i livet. Bare fordi et spædbarn ikke er født med synlige misdannelser eller får en diagnose som lille kan det jo godt have taget skade.
Et par eksempler fra mit eget liv:
Min mor røg under begge sine graviditeter og "hendes børn har jo ikke taget skade" men faktum er at min søster har lidt af astmatisk bronkitis da hun var yngre og er konstant syg...og jeg mener konstant. Mindst 2 gange om måneden bliver hun forkølet og hun hoster altid.
Jeg selv har indtil 2007 haft et enormt dårligt immunforsvar - fangede alle forkølelser der kom i omløb, fik influenza ca. hver 3 måned og har døjet med 3 meget slemme halsbetændelser.
Min svigermor røg under alle sine 3 graviditeter og hendes 3 sønner har alle lidt/lider af depressioner og alle 3 har været i fertilitetsbehandling pga. dårlig sædkvalitet.
Begge dele blev først opdaget da de var voksne....

Anmeld