Stjernestoev skriver:
Jeg har ingen børn, og jeg vil ikke bruge de produkter, når jeg er gravid, nej.
Jeg citerer nu fra rigshospitalets hjemmeside:
Rygning og stress
Er det ikke bedre, at jeg bliver ved med at ryge for at undgå stress, end at jeg holder op og derved stresser mig selv og mit ufødte barn?
Nej, man har fundet ud af, at den stress du udsætter dig selv for, når du holder op med at ryge ikke har betydning for dit ufødte barn, så det er bedre at holde op med at ryge end at fortsætte.
Det kan godt være. Men derfor mener jeg stadig det er bedre at man ryger 4-5 smøger om dagen, istedet for at blive stresset.. jeg har IKKE dårlig samvittighed over at have røget igennem min graviditet (men regner bestemt med at jeg er stoppet med at ryge, inden jeg skal være gravid igen). Har også brugt parfume og hårprodukter. Og så vid jeg kan se fejler min søn ikke noget.. Han har godt nok AB, men havde min lillesøster også, og min mor har ALDRIG røget, så det kunne han have fået alligevel! Han vejede pænt over gemmesnittet, igennem hele graviditeten. Ved fødslen vejede han 3255, og han er altså født i uge 36+1. Når jeg var ved jordemoder og til scanning hver månede, blev der ALDRIG snakket om at jeg røg. Det kunne de ikke se på hans hjertelyd eller noget. Og moderkagen var perfekt!
Giver dig fuldstændig ret i at det er bedst at stoppe.. Gu er det da det! Det er bedst for barnet, dig selv og dine omgivelser.. Men syntes ikke det er noget andre skal blande sig i..
Anmeld