Tin skriver:
Altså jeg har på ingen måde undskyldt at have røget i alle mine graviviteter.....Det har været et valg som jeg tog og som jeg som sådan heller ikke fortryder!
Jeg ved da godt det er usundt, men igen det er der jo så meget der er. Vi kan også ret hurtigt blive så renlige og bange for "usunde ting" at livet ikke er værd at leve! Ja undskyld mig, men hel ærlig så kan vi pakke både os selv og vores børn så meget ind i vat at det i sig selv kan være skadeligt
Vi er enige i at ungerne ikke skal pakkes ind i vat af overbekymrede forældre og at alt med måde nok er den bedste vej frem
Lige mht. rygning er jeg nok farvet af at jeg arbejder med dem som betaler prisen for rygning i form af lungecancer eller KOL. Tidligere har jeg også haft astmapatienter i ambulatoriet og mødte mange, der var passive rygere og havde lungeproblemer. Jeg passer hver dag mennesker, der ligger i respirator og har så dårlige lunger at deres livskvalitet er om end ikke totalt væk, så i hvert fald krafttigt nedsat. Mange af dem forbander den dag de tog den første smøg, for nu ligger de bundet til en seng, evt. en respirator eller i bedste fald kun en iltslange.
Jeg har sgu ondt af dem, det er en trist og angstfyldt måde at leve og dø på - ikke noget jeg vil ønske for nogen. Ungerne i mavsen har bare ikke noget valg og det er nok der, det er afgørende for mig. De bliver påført det udefra ligesom med bilos, kemikalier osv. osv., men her har moderen rent faktisk et afgørende valg!
Det er svært at holde op, I know... Min allerstærkeste motivation var at bebsen i min mave ikke skulle mangle ilt og udviklingsmuligheder og helst skulle skånes for bivirkningerne. Han har astmatisk bronkitis og børneeksem i mild grad og jeg tænker da tit på, at det var godt jeg holdt op, for ellers kunne han have risikeret at være endnu mere ramt....
Anmeld