ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

eElak

Carina:-) skriver:

Men hvad gør I så den dag børnepengene helt er væk?

For det kommer jo desværre helt sikkert til at ske.

Vi har aldrig haft dem medregnet i vores budget,netop fordi de jo længe har været oppe at vende i tinget-Og jo også er belvet godt beskåret.

Personligt er jeg ligeglad med hvad folk bruger dem på ,bare rollingerne har det de skal bruge-Men synes det er "farligt" at gå og regne med de for altid består.

lad mig sige det på den måde - sådan som det ser ud for mig, så kommer jeg ikke til at blive påvirket af de nedskæringer. 

Rent socialt ligger jeg "nederst i kæden" idet at jeg er studerende enlig mor. Så tror ikke at det er ved sådan nogle som mig at de vil starte med at trække ydelsen.

Hvis jeg boede sammen med en, og vi havde flere penge - så ville situationen også se anderledes ud. Så ville de ikke være i budgettet på samme måde, men f.eks. gå til ferier og oplevelser, samt tøj og div. sager til familien i stedet for :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Honey<3 skriver:

Ihhh, dig kan jeg altså godt lide Sidder på Iphonen, så skriver senere

Du skal være så velkommen  

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

Höör skriver:

Det er da ikke sikkert at hun gør det??:s Nogle mennesker står faktisk ved deres holdninger også selvom de skal tge 3 ekstra vagter

Jeg havde en lign. intention om det inden jeg fik barn. altså at jeg ville reservere børnefamilieydelsen til ting der vedrørte barnet. Om det er tøj, sko eller ferier/oplevelser. 

Men livet blev anderledes da vi blev forældre.
For det første valgte vi at flytte til et bedre sted - lidt større og derved dyrere, men et sted som er godt for knægten at vokse op.

Der blev pengene primært holdt til knægten, på en seperat konto.

Så blev jeg alene, og så måtte jeg lave nogle radikale ændringer - f.eks. bruge de penge til regninger og på mig selv.

Livet kan være uforudsigeligt og man på tilpasse sig de vilkår man har - og hvis det betyder at ændre på ens holdning undervejs, jamen så må man gøre det. Jeg prioriterer vores overlevelse og det at have en relativ "normal" hverdag, frem for et barn, som har fået alt hvad han peger på, men en mor som ikke kan tænke på sig selv, eller regninger som ikke bliver betalt.

og nej- jeg har ikke muligheden for at tage et ekstra arbejde... har allerede svært ved at nå det hele i døgnet i forvejen.  

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

KaLee skriver:

Jeg havde en lign. intention om det inden jeg fik barn. altså at jeg ville reservere børnefamilieydelsen til ting der vedrørte barnet. Om det er tøj, sko eller ferier/oplevelser. 

Men livet blev anderledes da vi blev forældre.
For det første valgte vi at flytte til et bedre sted - lidt større og derved dyrere, men et sted som er godt for knægten at vokse op.

Der blev pengene primært holdt til knægten, på en seperat konto.

Så blev jeg alene, og så måtte jeg lave nogle radikale ændringer - f.eks. bruge de penge til regninger og på mig selv.

Livet kan være uforudsigeligt og man på tilpasse sig de vilkår man har - og hvis det betyder at ændre på ens holdning undervejs, jamen så må man gøre det. Jeg prioriterer vores overlevelse og det at have en relativ "normal" hverdag, frem for et barn, som har fået alt hvad han peger på, men en mor som ikke kan tænke på sig selv, eller regninger som ikke bliver betalt.

og nej- jeg har ikke muligheden for at tage et ekstra arbejde... har allerede svært ved at nå det hele i døgnet i forvejen.  

du har ikke læst mine andre svar kan jeg læse

Men som jeg har skrevet og som jeg skriver igen så vælger vi forskelligt som mennesker

jeg gider egentlig ikke udpensle det igen ( so sorry ) men jeg vælger anderledes end mange andre og sådan lever jeg meget lykkeligt mit liv men derfor kan jeg stadigvæk kraftigt undres over at folk vælger som de gør

Folk kan da sikkert også undres over jeg har 6 Louis Vuitton og er på SU men sådan har jeg nu en gang valgt og min kæreste har valgt..

vi har også valgt at bo hvor vi bor pga jeg er studerende og pga vi ikke ønsker tingene skal ændres uanset vores job status

Anmeld

20. oktober 2011

DinNabo

SØS skriver:

Hvor er jeg bare enig, - har også smilet mig igennem debatten.

Jeg er blevet tilbudt jobs, hvor jeg ville tjene 10.000-15.000 kr. mere om måneden end jeg gør i dag, men tiden med min søn kommer aldrig igen, så det må vente....

Lige præcis. Jeg er da allerede igang med at overveje, hvad jeg skal gøre, når jeg har født og været på barsel. For jeg kan ikke blive ved med at arbejde så meget.

Og jeg er helt indstillet på, at gå ned i løn og finde en stilling, hvor jeg ikke skal være der så mange timer

Anmeld

20. oktober 2011

Emily2012<3

Det er første gang vi får børnepenge, da vi er begyndt på 7/7 ordning, og vi har lige været ude og købe en masse tøj til børnene da moderen ikke skal sørger for det mere.

Så her er det hele næsten brugt.

Anmeld

20. oktober 2011

mor2011_

Ja men her skal de bruges på mit barn selvfølgeligt ikke på andet det er jo ikke mening at jeg skal går ud og købe alt muligt andet ..

Anmeld

20. oktober 2011

Hansen97

Pia. skriver:

Så blev det d. 20 oktober og dette betyder jo, som mange af jer også har glæde af, UDBETALING af børnepenge...

Med tre unger giver det jo en lille sum - Så nu skal der rigtig hygges med ungerne og købes nyt tøj til dem alle tre og moren

Og i dag skal vi også ud og kigge på ny sofa - har sådan lyst til at skifte de gamle ud Og så skal vi ud og spise dejlig mad....

Noge t bestemt og hyggeligt I skal nu hvor børnepengene er kommet ?

Knus Pia.

Her får vi 6000 kr... 500 kr hver til børne opsparing... Skal have betalt regning til Hm på 2000 kr for tøj til børnene, vintertøj til drengen...
Resten bliver på min konto og bliver vel brugt på et tidspunkt ;-).... Har faktisk overvejet at putte dem på budgettet så de bliver brugt til børnehaven og jeg så har de ekstra penge hver måned i stedet for...

Anmeld

20. oktober 2011

twinny

Her er der blevet brugt til på praktiske ting som flaske renser, lidt sutter, og rest beløb til barnets bog..  Så det er røget lidt på det....

Men ellers bliver det sat penge a til julegaver på drengene...  også skal jeg have hummeldragter.... Resten bliver sparet op til, når de skal have noget stort.. For de har alt lige nu og vi ved ikk rigtig hva pengene skal bruges på...

Anmeld

20. oktober 2011

katrine26

KaLee skriver:

og fødselsdagsgave til MIG!!!!  

nåå ja. hvornår er det nu du holder..?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.