ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

L.J.L

Pia. skriver:

Så blev det d. 20 oktober og dette betyder jo, som mange af jer også har glæde af, UDBETALING af børnepenge...

Med tre unger giver det jo en lille sum - Så nu skal der rigtig hygges med ungerne og købes nyt tøj til dem alle tre og moren

Og i dag skal vi også ud og kigge på ny sofa - har sådan lyst til at skifte de gamle ud Og så skal vi ud og spise dejlig mad....

Noge t bestemt og hyggeligt I skal nu hvor børnepengene er kommet ?

Knus Pia.

Her går pengene loge ind i madbudgettet så er der lidt luft til overs andre steder men skal da helt sikkert også et smut til katvig lagersalget, så mon ikke der ryger lidt der også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Diana...

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

He he det undre så mig at man stille det spørgsmål 

Altså hvad så med de andre måneder der er i mellem børnepengene skal man så ikke købet noget til ungerne der for det er jo de voksnes penge? Jeg tror nu at hvis du regner det hele ud får børnene jo hvad de har brug for og mere til ud over børnepengene. Også er børnepengene jo ikke til tøj osv hvis det helt rigtigt det er jo til hjælp med at betale for DP og børnehave osv. og der betaler man altså mere end man få 

Knus Diana der har det FINT med at købe lidt til mig selv når pengene kommer 

Anmeld

20. oktober 2011

Lullaby

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Børnepengene er jo til ungerne hvoraf jeg betaler 1600 om mdr for Izabella. De 3000 jeg så får hver 3 mdr dækker ikke engang det. Derfor bruger jeg børnepengene på det som nu er nødvendigt på det tidspunkt det kommer. Hvis hun mangler i februar så køber jeg det. Venter jo ikke til april...

Anmeld

20. oktober 2011

Lullaby

De er blevet brugt på depositum på rejsen vi skal til, til sommer

Anmeld

20. oktober 2011

MorDk

Honey<3 skriver:

Det tror jeg ikke, men det vil kun tiden vise Men for at tage dit næste svar/indlæg - så vil jeg hellere arbejde ekstra får at få det som jeg vil have det, og ingen tager skade af at arbejde mere, det giver løvrigt også bedre skatte afdrag/fradrag Ikke en dårlig ide!!

Så du vil arbejde mere? og se dit barn mindre? eller hvordan?

Anmeld

20. oktober 2011

Diana...

Wampires skriver:

havde håbet på at kunne smide pengene over på opsparing så de kunne blive gemt til når han f.eks. skal have ny autostol eller lign store ting...

MEn der var nogen der syntes det var sjovt at skyde på vore bil med et luftgevær så pengene skal denne gang være med til at betale den reparation desværre... og de dækker ikke engang hele beløbet da døren jo også skulle rettes ud der hvor den blev ramt... der var ikke hul hele vejen men døren havde fået et tryk så der var en bule der skulle rettes ud samt døren jo så skal omlakeres fuldkomment...

EJ EJ EJ Hvor ubehageligt  ØV BØV!!! 

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

RGN skriver:

Den dag staten er af den holdning, at børnefamilieydelsen er til barnet og ikke familien, får børn nok automatisk oprettet en nem konto fra fødslen og hver 3. måned går der så penge ind på denne nem konto.
Der vil ikke længere stå "børnefamilieydelse", men "lommepenge" som note til indbetalingen.

*LOL*

Ligesom de har gjort når børnene er over 15 år  
der er det jo pludselig blevet en ungeydelse, netop til det formål  

Anmeld

20. oktober 2011

MorDk

Mira0911 skriver:

Tror du misforstår mig... Inden jeg fik børn, gik jeg også sagde at familieydelsen skulle kun bruges på børnene og ikke andet... 

Og sådan er det slet ikke hos os... Børnene får løbende tøj, overtøj osv osv, jeg kan sørme ikke vente til hver 3. måned...  Så de får noget løbende.. 

Mit svar var til en anden bruger som undre sig over at vi forældre bruger familieydelsen til andet end børnene... 

Jamen vores søn får da også tøj løbende... men vi bruger jo ikke alle pengene på en gang... og vælger så heller ikke at købe det dyre. Nogle gange "giver" jeg da min søn tøj eller hans far "giver" ham noget legetøj. Børnepengene er rare at have til de større ting samt overtøj, støvler mm.

Anmeld

20. oktober 2011

GitteC78

Honey<3 skriver:

Jeg forstår godt at du undre dig over at nogle bruger deres børn børnepenge på tøj og møbler osv.

Jeg har også altid været vant til at jeg fik min børnepenge fra jeg var 14 år. Disse penge kunne jeg bruge på tøj.

Jeg har selv en søn på 1 år, når pengene kommer Overføre vi 150 kr til hans børneopsparing konto og resten bliver brugt på tøj og bleer til ham de næste 3 mdr. Det fungere fint hos os . Det er hans penge og derfor bliver de KUN brugt på ham.

Anmeld

20. oktober 2011

SHERO

Vi er lige flyttet så det har kostet lidt i nye lamper og gardiner, og så tror jeg jeg bliver nød til at tage på shopping i morgen, og forhåbentlig finde lidt nyt tøj, ender ALTID med at slæbe en masse hjem til knægten og ingenting til mig selv så har efterhånden ikke en bluse uden et hul :-D Så den står på tvangsshopning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.