ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

K&S skriver:

Jeg håber, at hun vil prioritere at være sammen med sine børn - for ellers kan jeg ikke se hvorfor man skulle få børn

Det er da også en priotering?? som jeg skrev til en anden så mener jeg at børn skal have alene oplevelser med enten mor eller far også kan den anden med min objekt lige så godt lige snuppe den ekstra vagt mens de er afsted eller man kan have nattevagt og endvidere hvis vi skal trække den ud så husker jeg tilbage på de weekender jeg har brugt hos min farmor som noget af det bedste!! Og jeg mener mange børn har for lidt alene tid med bedsteforældrene også kan man lige lade dem have en fantastisk weekend der og tage en vagt eller to.. Men igen vi vælger forskelligt mit barn kommer til at blive hentet 1 dag om ugen af mormor og fra han er helt lille kommer hun hver- hveranden torsdag og passer nogle timer så vi som forældre har tid til kærestetid og han kan blive tæt knyttet til sin mormor for mig er kærestetid bare at handle ind med min mand mens min mor ser efter sønnen ogaå spiser vi alle sammen sammen men igen det er vores priotering

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Darling<3

- skriver:

De hedder børnefamilie ydelse og er ment til at lette lidt for børnefamilier.Så det er ikke kun børnenes penge.Børnene får forhåbenligt når de mangler og ikke kun når der kommer penge hver 3. Mdr.

Ej, jeg ved altså ikke hvor i får det der fra, men at børnene kun skal have nyt tøj osv. hver 3 måned!!

Børn skal have nyt af alt, når der er behov for det, men OGSÅ hver 3 måned!

Anmeld

20. oktober 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
DinNabo skriver:

Jeg har fulgt denne debat med et lille smil på læben.

Alle vil selvfølgelig det bedste for deres børn, der er bare forskellige syn på, hvad der er det bedste.

Min holdning er at hvis man har råd til det, ja så er det da fedt, at kunne give alle pengene direkte til barnet.

Men hvis man mener, at det er i barnets bedste interesse, at  tager mange ekstra vagter (og dermed tilbringer meget mindre tid med barnet) for at kunne give hele familieydelsen til barnet, så laver man en fejl-prioritering, som man kommer til at fortryde...

Jeg er en af de såkaldte karriere-kvinder, og hvis jeg fortsætter, som jeg har gjort de sidste mange år. Så er jeg så godt stillet økonomisk, at jeg kan give alle pengene til mit barn. Men hold kæft, hvor ville jeg synes, jeg har fejlet som mor. Så hellere en lidt mere stram økonomi, og mere tid med mit vidunder

Hvor er jeg bare enig, - har også smilet mig igennem debatten.

Jeg er blevet tilbudt jobs, hvor jeg ville tjene 10.000-15.000 kr. mere om måneden end jeg gør i dag, men tiden med min søn kommer aldrig igen, så det må vente....

Anmeld

20. oktober 2011

Stjernestoev

SØS skriver:

Hvor er jeg bare enig, - har også smilet mig igennem debatten.

Jeg er blevet tilbudt jobs, hvor jeg ville tjene 10.000-15.000 kr. mere om måneden end jeg gør i dag, men tiden med min søn kommer aldrig igen, så det må vente....

Og det er jeg sikker på at dit barn er langt mere lykkeligere for end hans børnepenge

Og btw, jeg har ikke børn. Men jeg er altså fuldstændig enig med jer

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Maria. skriver:

Så du administrerede selv dine "børnepenge" fra du var omkring 3 måneder gammel?

Der gik du selv ud hver 3. måned og købte tøj? Og det var det eneste tidspunkt du fik noget? Aj, det har jeg altså svært ved at tro på! Jeg administrede også selv mine tøj penge da jeg blev teenager, men der er tøjet også noget dyrere, og holder noget længere, da man ikke vokser ud af det så hurtigt som når kan er under 10 år..

Vores børnefamilieydelse går da absolut til vores børn, men vi har lagt det ind i budgettet så de "har" 2000,- om måneden at købe for - så vi hver måned har mulighed for at købe det til dem de mangler..

Ja, det gjorde jeg da helt bestemt,) Hehe... Nej selvfølgelig ikke..

Men min mor har da fortalt mig om min barndom, deres daværende økonomi og hvordan man knokler røven ud af bukserne for at have råd til sig selv og sit barn!

Jeg fik "indhug" i MINE børnepenge da jeg blev 10, og fik selv lov til at vælge og jeg ville have nyt tøj, hvilket tøj, købe film, spil - men andre ord - min mor beholdte pengene på sin konto og jeg bestemte hvad de skulle gå til.. Det samme med min bror, at han så kun får 2 par bukser hver 3 måned, er selvforskyldt, da han KUN går i dyrt mærketøj!!

Anmeld

20. oktober 2011

DortheSimonsen

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Jeg kan på en måde godt forstå din undren.
Men, her hos mig er børnepengene flettet ind i mit budget, så vi har råd til en bedre lejlighed og har råd til at leve godt!
Og jeg har da også før, brugt fx 300,- til mig selv på en jakke eller hvad jeg lige manglede.
De andre måneder får bettemanden jo også hvad han mangler.

Børnepengene er vel en hjælp til forældrene, så de kan forsørge sig selv og børnene, så vi ikke står og mangler noget.
Hverken forælder eller barn  

Anmeld

20. oktober 2011

Mca<3

Honey<3 skriver:

Det tror jeg ikke, men det vil kun tiden vise Men for at tage dit næste svar/indlæg - så vil jeg hellere arbejde ekstra får at få det som jeg vil have det, og ingen tager skade af at arbejde mere, det giver løvrigt også bedre skatte afdrag/fradrag Ikke en dårlig ide!!

Hvorfor får du et bedre skatte fradrag fordi du arbejder mere ???? Se det forstår jeg da ikke   Min mand arbejder mest og tjener mest , men han er da også den der betaler mest i skat ???  Det ændrer da ik ved hans fradrag .

Anmeld

20. oktober 2011

Meliora

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Det er jo penge man får som tilskud til husholdningen, FORDI man har bærn, som jo koster.

Klart nok at hvis børnepengene er det eneste man bruger på sine børn, og de resten af året intet får, så ville det være lidt strengt at købe tinng til sig selv.

Men sådan er der nok ikke mange forældre der er, og alle bruger jo sikkert rigeligt med penge på børnene hver eneste måned, taget fra forældrenes løn. Så der er nok INGEN der tager skade af at børnepengene bliver brugt på hele familien:-)

Anmeld

20. oktober 2011

december-babyen

Pengene går denne gang til vinterjakke, skibukser, striktrøje, skjorte, boxershorts, sokker og lommeregner til knægten.

Desuden har vi været i biffen igår, Løvens hule idag og skal til H.C.Andersen paraden i H.C.Andersens hus på lørdag og nok ud i byen bagefter og spise en kebab eller noget.

Desuden vil jeg lige sige at som andre har pointeret at pengene er en FAMILIE ydelse og tror ikke nogen forældre KUN nøjes med at købe noget til deres børn hver 3. mdr når de penge går ind.

Her bliver der købt når der mangles noget og derfor synes jeg også godt man kan bruge pengene på andre ting sålænge ens børn ikke mangler noget.

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

Honey<3 skriver:

KaLee, jeg kalder ikke nogle herinde eller andre steder for dårligere mennekser end andre og jeg er ikke ude på at dunke nogle oveni hovedet!

Jeg har respekt for dig, din holdning og din måde at gøre tingene på, ingen tvivl der.. Igen - Jeg spurgte kun af undren da jeg selv kommer fra en familie hvor det ikke forgik om det gør hos så mange andre..

Jeg orker helt ærligt ikke at svare på mere, da ingen af jer alligevel ville kunne acceptere min undren og sige okay, men sådan gør vi altså..

Sorry jeg har ØDELAGT debatten, det var ihvertfald sidste gang at det sker!

Over uot

Sender dig sgu lige en krammer, for noget siger mig at du ikke har det skide godt lige nu 

Jeg synes det er helt fint at undres - jeg kan også undre mig over ting som andre gør - om jeg er enige med dem eller ej. 

Der hvor det virkede som dunken i hovedet (for mig) var da du begyndte at finde på løsninger for folk til at f.eks. arbejde mere, så pengene kunne gå til barnet.. og det... overskred vidst min grænse på sin vis...

Du skal som sagt have lov til at undre dig - overvej blot hvordan du får formuleret dig, og hvad det reelt er du ønsker at få svar på.

Dette er skrevet på aller venligste vis. :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.