ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Honey<3 skriver:

Det glæder mig at jeg ikke er den eneste tilbage i Danmark med den holdning/udren/mening

Men pas du hellere på, det kan give nogle vilde klø at udtale sig herinde:/

Men jeg kan virkelig godt forstå at du gør som du gør, det er samme vej jeg selv ønsker at gå.. Og det skal nok kunne lade sig gøre

Hahah jeg er hormonel så jeg tager gerne en ekstra "kamp" men ja jeg undres også. En tidligere bekendt brugte pengene på en tattoo fordi hun jo løbende bruger andre penge på sin datter.. Ja det er ski da meningen at du bruger dine egne penge på dit eget barn. Disse penge er ment som en ekstra service til f.eks at tage den skide tur ekstra i Tivoli og andre ting hvis man ikke selv har de økonomiske midler. Sådan ser jeg på det manden mener dog de 100% skal sættes på en konto til ham så vi mødes og siger 1/4 på en kontor 3/4 til barnet til ekstra oplevelser som ikke er ferie mm... men vi er også ret økonomisk orienteret:€ og barnedåb f.eks spares der op til nu så man ikke pludselig "mangler".. Det samme med jul. Vi har en julekonto vi hele året sætter penge på så de er der til jul men folk er bare forskellige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

henh01

Honey<3 skriver:

Man behøver vel ikke at bruge alle pengene på en gang, og købe dyrt tøj til de små??

Børnepengene er til børnene, så hvorfor skal de voksne have godt af dem??

Jeg har ikke læst alle indlæggene og ved derfor ikke om du har fået svar.

Men børne unge ydelsen som den hedder får man som en økonomisk sikkerhed for forældrene. Så man i systemet kan sikre sig at barnet/børnene ikke mangler nødvendige ting såsom eks. sæsontøj.
I gamle dage var pengene et tilskud til institutionspladserne..

Hvis de penge jeg fik hver 3. mdr udelukkende var de penge jeg kunne bruge på mine børn ja så ville de da i hvert fald være nødtsaget til at passes hjemme, have minimalt tøj i skabet osv. -Jeg køber løbende tøj og ting til mine børn, hvorfor denne sum af penge bruges til lige nøjagtigt det samme som min løn bruges til - overlevelse.

Hvis jeg står og skal købe en dyrere ting f.eks. en junior seng til den lille så er det herfra jeg tager pengene, men det er mere fordi vi herhjemme ikke kan hive 2000-3000 kr ud af vores budget og børnepengene udelukkende er til "hygge", uforudsete udgifter, store ting som seng osv, osv.

Anmeld

20. oktober 2011

Troldemommi

sandorff skriver:

vi havde planer om at tage vores tre dejlige under en tur i tivoli til halloween-hygge og en tur til jule-hygge

hvor hyggeligt god tur :-)

Anmeld

20. oktober 2011

Pia.

KÆRE ALLE...

Hvor er det dejligt I bruger jeres penge som I lyster - orker ikke at læse hele denne her debat ...

Mine penge og børnenes penge er VORES penge vi bruger penge hver dag på os alle fire så når der går et stort beløb ind hver 3 måned så hygger vi os alle fire - og det er skønt...

Knus Pia som har købt sig den lækreste sofa som mig og mine tre unger skal ligge og hygge I

Anmeld

20. oktober 2011

Pia.

KaLee skriver:

Fordi det hedder en børne familieydelse... 

Du finder ud af det når du får børn... :-)

For mit vedkommende, så er de penge halvt indregnet i budgettet og er med til at sikre vores overlevelse ;-)  

enig...

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

K&S skriver:

Jeg ville ønske, at vi havde 15.000 stående på en konto til uforudsete udgifter nu - det havde vi inden vi fik Anton, men vi har ikke haft det efter, da jeg desværre ikke længere havde job at komme tilbage til efter barsel og mandens virksomhed gik konkurs = 2 x dagpenge - så man kan desværre ikke altid forudse fremtiden mht. økonomi.

Herhjemme er ydelsen ikke regnet med i budgettet, men indgår stadig i familiens økonomiske hverdag

Ja og tingene kan ændre sig. Men jeg stiller mig så sikkert som muligt og vi vælger jo forskelligt.. Vi hehjemme er på løn fra offentlige samt su og fritidsjob men vi har bare valgt som vi har og vi lever langt fra dårligt vi er dem der bruger aaaalt for mange penge på mad men det vælger vi jo

Anmeld

20. oktober 2011

Pia.

Honey<3 skriver:

Jeg forstår da slet ikke hvorfor du har det flettet ind i dit budget..

Når jeg får børn vil jeg bruge pengene på dem, ikke mig selv , mad eller en ny sofa

Du ændre så meget mening når du skal betale 3-5000 kroner mere om måned for at få et barn Tror slet ikke du er klar over hvor dyrt det er ... og ikke alle venter til hver 3 måned...

Men dejligt du har din holdning - tror dog ikke det vare ved

Knus

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Pia. skriver:

Du ændre så meget mening når du skal betale 3-5000 kroner mere om måned for at få et barn Tror slet ikke du er klar over hvor dyrt det er ... og ikke alle venter til hver 3 måned...

Men dejligt du har din holdning - tror dog ikke det vare ved

Knus

Det er da ikke sikkert at hun gør det??:s Nogle mennesker står faktisk ved deres holdninger også selvom de skal tge 3 ekstra vagter

Anmeld

20. oktober 2011

Pia.

Höör skriver:

Det er da ikke sikkert at hun gør det??:s Nogle mennesker står faktisk ved deres holdninger også selvom de skal tge 3 ekstra vagter

Så må jeg tage hatten af for det når hun kommer der til man har mange holdninger inden man bliver mor...

Anmeld

20. oktober 2011

henh01

Höör skriver:

Men det er da en skam at man skal arbejde så meget ekstra og dermed mister tid med sine børn.. Vi har vores børn på lånt tid så hvorfor ikke bare nyde den korte tid man har med dem og så leve for det mindre?

TIL TS:

Herhjemme er pengene forsvundet på nul komma 5.. de skulle ALLE sammen over på min opsparingskonto som skal gå til indskud på vores nye lejlighed. Hvis ikke de skulle det så ville jeg gerne have et nyt spisebord, ordnet hår eller have været ude at spise. Selvom pengene er små har vi dog alligevel prioriteret at tage en tur i tivoli i weekenden (vi har billetter til turpas og indgang, men det hele koster jo)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.