ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Nu har jeg læst til side 14 og nu orker jeg dælme ikk mer

Nå men her er de fleste af pengene faktisk gået til noahs vinter garderobe så han er DP klar ..

De sidste penge derer tilbage er sat på opsparingen fordi vi har os en jul og vi har os en føddselsdag vi skal holde ..

Jeg selv er elev min kæreste arbejder fuldtid , men alligevel vælter vi os bestemt ikk i penge , så jeg nyder da når der kommer børnepenge , ikk fordi de bliver brugt på mig eller kæresten , men de hjælper os faktisk igennem tingene ..

Noah får når han mangler så han mangler aldrig noget ..

Jeg ville da ønske vi kunne sætte hele mulevitten ind på en sep konto , men det har vi desværre bare ikk råd til ..

Jeg har det skønt med sådan som pengene bliver brugt ..
Og jeg må selv indrømme jeg har skiftet mening da først jeg fik Noah , min mening har ALTID været at pengene skulle ind på en konto og så stå , men det er bare ikk muligt ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Hos os er de 7600 kr, vi får, ikke behøvet i det månedlige budget, men det er de penge, der gør, at vi kan give vores børn nogle sjove oplevelser og give os selv en smule luksus til tider.

Vores børnefamilieydelse holdes ude af budgettet, og sættes ind på det, vi kalder "luksuskontoen" - en konto, hvor alt tøjkøb til ungerne, sæsontøj til min mand og jeg, oplevelser for familien som helhed og os som par, fødselsdagsgaver og julegaver til ungerne osv., bliver taget fra.´

Vi gør det sådan, fordi jeg synes det giver et overblik for os - og fordi det er en mulighed økonomisk. Så skal vi ikke holde styr på madpenge, lommepenge, opsparing og luksus på samme konto. Hvis der ikke er flere penge på luksuskontoen, så er der bare ingen luksus (skulle ungerne i nød så mangle sko eller tøj, så trækker vi selvfølgelig fra opsparingen, men det er aldrig sket endnu) - men der står altid ca. 2500 tilbage fra forrige gang, når næste gangs penge går ind. Vi afstemmer jo også udgifterne, sådan at når vi ved, at vi skal købe dyrt tøj, som vintertøjet, så er der ikke så mange penge til oplevelser osv.

I princippet ville det være fløjtende ligegyldigt om vi satte 2500 pr. måned ind på luksuskontoen fra vores "egne" penge og så lod børnefamilieydelsen dække ind på budgetten, eller om vi sætter de 7600 ind hvert kvartal - vi har bare valgt denne model som den mest overskuelige som os.

Børnefamilieydelse er til alle 4 medlemmer af familien. I dette kvartal skal de bruges  bl.a. på en ny cykel til Caroline, en Rubens Barn dukke til Magnus, en familietur til Halloween i Tivoli (i går), mors og fars bio/ud-og-spise-tur med et vennepar, julegaver til ungerne, julehygge-kreativiteter med ungerne osv. Al vintertøjet blev indkøbt for sidste kvartals ydelse, så denne omgang er til ren hyggeforbrug.

Vi bruger 3000 om måneden på ungernes institutioner og langt de fleste af pengene på luksuskontoen går til dem - så har ikke ondt i måsen over at bruge 1000 kr på at tage ud og hygge med mine venner.

Anmeld

21. oktober 2011

enrigtigfar?

Der står ingen steder hvad man skal bruge pengene på (så vidt jeg ved) - og som flere skriver - hvis børnene ikke mangler noget i det daglige og der spares op i forvejen, så kan jeg ikke se noget som helst galt i at pengene bliver brugt til lidt af hvert (mor og far feks)

Anmeld

21. oktober 2011

signe.

Honey<3 skriver:

Er også lidt spændt på at se hvordan det kommer til at udvikle sig når jeg selv står med børn, men jeg vil hellere tage 10 timer's ekstra arbejde, og spare op den vej, end at tage de børnepenge der

Men tillykke med det kommende bryllup

Hvis du skal arbejde 10 timer ekstra, hvor skal børnene så være, mens du arbejder?  så vil ja da mene børnene har bedre af at du er der mere for dem, end at du arbejder endnu mere fordi du ikke vil bruge de penge som du  overhovedet ikke burde have et problem med at bruge, da det er familiens penge og IKKE barnets...

Anmeld

21. oktober 2011

H+S Skjolgborg.

Hvorfor tror du at selv bankerne medregner familieydelsen??

Det er fordi det IKKE udelukkende er til børnene.

Det er til familien og derfor bliver den medregnet.

Her indgår de som ennaturlig del af vores økonomi. Vores unger mangler intet, de har fået hvad de skal bruge. Og får det løbende.

Men du ændre helt sikkert syn på det, når du selv få børn en dag.

*Camilla, mor til 3

nemlig da vi skulle købe vores hus i 2007 regne banken nemlig også  BFY med i hus købe i af så skal i have 12500 kr til af leve for om mdr med BFY med i og til 4-5 mennesker. Nu er vi så 5 og hver 14 dag i 5 dage er vi 6*SS* + for få for 3 børne  i BFY.

Men her kan vi godt klar den for under de 12500 om mdr til alt.Så vi har valgt en bil også have 1900 kr mindre om mdr af leve for ud af de 12500 kr.En bil er i vores øjne også for børneskyld så vi kan komme afsted på en anden måde osv.

Kommunen siger selv af BFY er til forældren ikke børne som så det er hvad vi som forældre de sidste 3 mdr har brugt i tøj,bler,mad,vuggestupladsen og div ting til børne.

Så ja her gå de ind på Steen og min konto og ikke børne.  Men hver 3  mdr få de da tit en lille gave spil eller film eller ligne. og den 20 april næste år går alle pengen til den stors konfimation og i går lage vi endelig dem vi får for ham til side til konfirmationen.Resten gå til julegaver mad osv.

Jeg må tilstå jeg syntes BFY er som en gave til os alle hver 3 mdr og en god gave især okt mdr i af kunne købe julegave især.

Vi er ikke med i bereningen om 35000 kr om året da vi kun har en søn sammen + en hver for tidliger forhold + min datter bor hos sin far.Udover det ja steen får en god løn før skat men sgu ikke efter han betaler topskat han blever  trukke 49% så det en skrive af få mere jo mere man arbejde forstå jeg heller ikke helt jeg ville heller arbejde som jeg pt gør nu 20-25 timer om ugen og nyde mine unger heller en glad og frisk mor ind en mor der heletiden er væk eller sur,stress og træt.

Jeg håber ind da også af jeg en dag komme på flexjob ind en pension som jeg skulle den 27 juli for lidt væk hjemmefra har man skam også brug for som mor ind alt går op i børn,mand,hus,have osv.

Så af arbejde 20-25 timer til jeg blever ca 60-65 ville være super for mig. For jeg ville heller nydeog være det 100% for mine børn og vores liv ind af arbejde mig til døden og aldrig være der for dem. Mine børn kommer før arbejde er ked af af sige det men sådan har jeg det bare + er selv vokse op uden en far og en mor.Så familien er mit nr 1.

Henriette

Anmeld

21. oktober 2011

H+S Skjolgborg.

Hos os er de 7600 kr, vi får, ikke behøvet i det månedlige budget, men det er de penge, der gør, at vi kan give vores børn nogle sjove oplevelser og give os selv en smule luksus til tider.

Vores børnefamilieydelse holdes ude af budgettet, og sættes ind på det, vi kalder "luksuskontoen" - en konto, hvor alt tøjkøb til ungerne, sæsontøj til min mand og jeg, oplevelser for familien som helhed og os som par, fødselsdagsgaver og julegaver til ungerne osv., bliver taget fra.´

Vi gør det sådan, fordi jeg synes det giver et overblik for os - og fordi det er en mulighed økonomisk. Så skal vi ikke holde styr på madpenge, lommepenge, opsparing og luksus på samme konto. Hvis der ikke er flere penge på luksuskontoen, så er der bare ingen luksus (skulle ungerne i nød så mangle sko eller tøj, så trækker vi selvfølgelig fra opsparingen, men det er aldrig sket endnu) - men der står altid ca. 2500 tilbage fra forrige gang, når næste gangs penge går ind. Vi afstemmer jo også udgifterne, sådan at når vi ved, at vi skal købe dyrt tøj, som vintertøjet, så er der ikke så mange penge til oplevelser osv.

I princippet ville det være fløjtende ligegyldigt om vi satte 2500 pr. måned ind på luksuskontoen fra vores "egne" penge og så lod børnefamilieydelsen dække ind på budgetten, eller om vi sætter de 7600 ind hvert kvartal - vi har bare valgt denne model som den mest overskuelige som os.

Børnefamilieydelse er til alle 4 medlemmer af familien. I dette kvartal skal de bruges  bl.a. på en ny cykel til Caroline, en Rubens Barn dukke til Magnus, en familietur til Halloween i Tivoli (i går), mors og fars bio/ud-og-spise-tur med et vennepar, julegaver til ungerne, julehygge-kreativiteter med ungerne osv. Al vintertøjet blev indkøbt for sidste kvartals ydelse, så denne omgang er til ren hyggeforbrug.

Vi bruger 3000 om måneden på ungernes institutioner og langt de fleste af pengene på luksuskontoen går til dem - så har ikke ondt i måsen over at bruge 1000 kr på at tage ud og hygge med mine venner.

Super godt skrev + mega smart måde også af gøre det på

+ min datter skal også lige have en ny cykel ud af BFY den skal vi hente i dag.Dreng fik tøj i sidste mdr så kun julegaverne vi mangler. 27  julegaver ialt men af 50-150 kr pr person er der sat af beløb af familie. Vores 4 børn ud af de 27 får få nået mere + der er købt lidt af de 27 julegave løben så det ikke er så dyrt i okt-dec mdr i gaver.Det er lige før fra jul til jul køber vi gaver men vi har også en aftale om hvor meget hver person får og kun dem vi holder jul med + vores forældre,vores børn og en lille ting til hianden eller en fælles gave til hinanden som f.eks sdet ene år købte vi en wii maskinde

Henriette

Anmeld

21. oktober 2011

gonefishing

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Jeg forstår det heller ikke helt, det er luksus at man i danmark får penge for at have børn -man selv vælger at få. Jeg mener rent overordnet set så burde man jo ikke få børn hvis man ikke havde råd til disse ting uden hjælp fra kommunen og hvis der er råd til at have børn, så hvorfor ikke sparer pengene og så kan man måske beholde eller lave en ny efterlønsordning.

Når dette er sagt, så har vi selvfølgelig et samfunds problem som gør at vi bliver nød til at få flere børn for at få væksten til at stige, så vi bliver jo nød til at gøre det nemmere at have børn?

Anmeld

21. oktober 2011

lukasmor

Vi køber ting til Lukas heletiden (for vores eget budget) ikke for børnepenge. Dem ligger vi til side til vi får brug for dem. Lukas har alt hvad han skal bruge + meget mere. Vi har valgt at bruge nogen af de indsamlede børnepenge på hans julegaver i år og så skal vi på en familietur sammen

Anmeld

21. oktober 2011

MorDk

Camulla skriver:

OMG! Undskyld, den bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere på! Vil du hellere arbejde 10 timer ekstra? Jeg ved ikke om du mener om ugen eller måneden eller hvad, det er i princippet ligegyldigt, men du mener simpelthen at penge er vigtigere end at tilbringe tid med dit barn?? Man har ikke meget tid i forvejen med de små poder... Men det finder du nok også ud af, når du selv bliver mor. Og ja, som du selv siger, dumt at bringe et emne som dette på banen hos en flok mødre, især når du ingen selv har, hvilket er meget tydeligt! 

Undskyld, men bliver provokeret af din måde at skrive på, synes absolut ikke at det kun lyder som en undren fra din side!

Jeg ville ihvertfald ALDRIG vælge extra vagter frem for tid med mit barn!! Efter jeg er startet på arbejdet igen har jeg fået krise over hvor lidt tid jeg pludselig har med min guldklump! Jeg arbejder fuldtid!

Anmeld

21. oktober 2011

MorDk

Sasja77 skriver:

Undskyld men trækker den lige et stykke længere for den kommentar du smider der den undre JEG mig over

Lad mig lige starte med at sige at jeg har ikke læst alle kommentarer! Jeg studsede bare lige der over det du skriver...

Skal jeg forstå din kommentar sådan at du vil hellere arbejde mere for at dit barn har flere penge til sig selv end at bruge Familieydelsen som er lavet som et tilskud til dine udgifter i forbindelse med at få børn. Et tilskud som er med til at dit barn skal trives....og så er det at jeg må undres...I min verden handler det om at give mit barn kærlighed, opmærksomhed, omsorg og sidst men ikke mindst MIN TID. Tid til at være..... Så personligt vil jeg hellere arbejde lidt mindre, bruge de penge der nu er og være mere sammen med mit barn.

Vores barn har både opsparinger, rent, pænt og nyt tøj og sko der passer. Hun mangler ingenting og kommer bestemt heller ikke til økonomisk i fremtiden...Men vigstigst af alt så har hun også vores tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.