ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN
KaLee skriver:

*LOL*

Ligesom de har gjort når børnene er over 15 år  
der er det jo pludselig blevet en ungeydelse, netop til det formål  

Præcis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

bonanza

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Du bliver klogere når du får børn;-)

Anmeld

20. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Höör skriver:

Det er da også en priotering?? som jeg skrev til en anden så mener jeg at børn skal have alene oplevelser med enten mor eller far også kan den anden med min objekt lige så godt lige snuppe den ekstra vagt mens de er afsted eller man kan have nattevagt og endvidere hvis vi skal trække den ud så husker jeg tilbage på de weekender jeg har brugt hos min farmor som noget af det bedste!! Og jeg mener mange børn har for lidt alene tid med bedsteforældrene også kan man lige lade dem have en fantastisk weekend der og tage en vagt eller to.. Men igen vi vælger forskelligt mit barn kommer til at blive hentet 1 dag om ugen af mormor og fra han er helt lille kommer hun hver- hveranden torsdag og passer nogle timer så vi som forældre har tid til kærestetid og han kan blive tæt knyttet til sin mormor for mig er kærestetid bare at handle ind med min mand mens min mor ser efter sønnen ogaå spiser vi alle sammen sammen men igen det er vores priotering

Hatten af for dem der kan klare fuldtidsarbejde, nattevagt OG en familie er skal passes...

Vi snakkes ved når I har fået børn

//Mette

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

MKBP skriver:

Hatten af for dem der kan klare fuldtidsarbejde, nattevagt OG en familie er skal passes...

Vi snakkes ved når I har fået børn

//Mette

ej undskyld men hvad sprøjtme tror du enlig mødre gør der rent faktisk ikke bare stiller sig til takke med det mindste de kan få?? 

Er noget forbløffet over den holdning herinde..

og ikke mindst over de "nedladende" kommentarer folk har så satans travlt med at sprøjte ud...

Anmeld

20. oktober 2011

LinLin

Höör skriver:

ej undskyld men hvad sprøjtme tror du enlig mødre gør der rent faktisk ikke bare stiller sig til takke med det mindste de kan få?? 

og ikke mindst over de "nedladende" kommentarer folk har så satans travlt med at sprøjte ud...

Nu kan man jo som enlig få diverse tillæg, boligsikring, friplads o.l. ... De ting falder jo fra/blive mindre hvis man tjener mere!

Jeg vil til hver en tid vægte tid med mine børn - og altså bruge børne- og ungeydelsen til andre ting end KUN børnene! - højere end at arbejde mere, for at tjene "mere" (= miste de førnævnte ting).

Har selv været enlig mor i 2½ år

Anmeld

20. oktober 2011

LinLin

Jeg har købt ALT vintertøj og sko til begge drenge og de mangler heller ikke andet tøj, da jeg altid har købt "forud" når der er tilbud, så de kommer bare til at dække noget af overtrækket  

Anmeld

20. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Höör skriver:

Jeg tror enlige mødre gør hvad de formår, således at deres lille familie kan fungere !

Og hvis de kan klare et fuldtidsarbejde, samt en nattevagt i ny og næ, så (som sagt) hatten af for det, men det tror jeg bare de færreste kan klare, rent psykisk og bestemt også fysisk.

Det handler jo ikke om at shoppe ydelsen op når den kommer hver 3. måned - men om at få det hele til at fungere !! Kommer der en uforudset bilregning, så skal den jo betales - om det så er de penge jeg har tjent, kæresten har tjent, familieydelse eller penge man har fået til fx. fødselsdag - regninger skal jo betales.

Men ja vi pritoterer alle forskellligt !

Og med hensyn til at være nedladende, så synes jeg da bestemt at det er lige så nedladende at komme med forslag til hvordan folk kunne få luft i økonomien....ja, ligefrem plat hvis du spørg mig !!

//Mette

Anmeld

20. oktober 2011

..

Fatter ikke at nogen kan have ondt i måsen over at pengene bare går ind på kontoen og bliver brugt lige som de andre indtægter der går ind. Hos os bliver der brugt penge på ungerne når de har behov for nyt tøj (og når de ikke har men moren finder noget smart) og når vi syntes de skal have nyt legetøj. Vores unger mangler bestemt ingenting

Her er ikke deres penge og vores penge, vi køber det vi har brug for (og lidt ekstra )

Anmeld

20. oktober 2011

wamse

Pia. skriver:

Så blev det d. 20 oktober og dette betyder jo, som mange af jer også har glæde af, UDBETALING af børnepenge...

Med tre unger giver det jo en lille sum - Så nu skal der rigtig hygges med ungerne og købes nyt tøj til dem alle tre og moren

Og i dag skal vi også ud og kigge på ny sofa - har sådan lyst til at skifte de gamle ud Og så skal vi ud og spise dejlig mad....

Noge t bestemt og hyggeligt I skal nu hvor børnepengene er kommet ?

Knus Pia.

Her er stort set alle pengene gået til regninger, men tror jeg vil en tur til frisør eller et eller andet hyggeligt til MIG SELV 

Her går pengene altid til det JEG mener de skal bruges på

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

DAs mor skriver:

Nu kan man jo som enlig få diverse tillæg, boligsikring, friplads o.l. ... De ting falder jo fra/blive mindre hvis man tjener mere!

Jeg vil til hver en tid vægte tid med mine børn - og altså bruge børne- og ungeydelsen til andre ting end KUN børnene! - højere end at arbejde mere, for at tjene "mere" (= miste de førnævnte ting).

Har selv været enlig mor i 2½ år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.