ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Pia. skriver:

Så må jeg tage hatten af for det når hun kommer der til man har mange holdninger inden man bliver mor...

Og? det kommer jo fuldstændig an på hvordan man indretter sit liv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

henh01

Pia. skriver:

Så må jeg tage hatten af for det når hun kommer der til man har mange holdninger inden man bliver mor...

Som: "Sådan kommer mit barn ALDRIG til at opfører sig" hahahaha det er lige nøjagtigt indtil de selv får børn og ser at sådan ER børn bare og at det altså ikke helt kun drejer sig om opdragelse eller mangel derpå

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

henh01 skriver:

Men det er da en skam at man skal arbejde så meget ekstra og dermed mister tid med sine børn.. Vi har vores børn på lånt tid så hvorfor ikke bare nyde den korte tid man har med dem og så leve for det mindre?

TIL TS:

Herhjemme er pengene forsvundet på nul komma 5.. de skulle ALLE sammen over på min opsparingskonto som skal gå til indskud på vores nye lejlighed. Hvis ikke de skulle det så ville jeg gerne have et nyt spisebord, ordnet hår eller have været ude at spise. Selvom pengene er små har vi dog alligevel prioriteret at tage en tur i tivoli i weekenden (vi har billetter til turpas og indgang, men det hele koster jo)

Det er jeg ikke enig i man kan arbrjde nattevagt så man ikke mister "tid" med sine børn. Og jeg mener også børn har godt af at lave ting alene med enten mor eller far også kan den anden snildt arbejde imens hvis man vælger det i dk er vi frit stillet og mine børnepenge går til mit barn

Anmeld

20. oktober 2011

DinNabo

Jeg har fulgt denne debat med et lille smil på læben.

Alle vil selvfølgelig det bedste for deres børn, der er bare forskellige syn på, hvad der er det bedste.

Min holdning er at hvis man har råd til det, ja så er det da fedt, at kunne give alle pengene direkte til barnet.

Men hvis man mener, at det er i barnets bedste interesse, at  tager mange ekstra vagter (og dermed tilbringer meget mindre tid med barnet) for at kunne give hele familieydelsen til barnet, så laver man en fejl-prioritering, som man kommer til at fortryde...

Jeg er en af de såkaldte karriere-kvinder, og hvis jeg fortsætter, som jeg har gjort de sidste mange år. Så er jeg så godt stillet økonomisk, at jeg kan give alle pengene til mit barn. Men hold kæft, hvor ville jeg synes, jeg har fejlet som mor. Så hellere en lidt mere stram økonomi, og mere tid med mit vidunder

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

Höör skriver:

Det er da ikke sikkert at hun gør det??:s Nogle mennesker står faktisk ved deres holdninger også selvom de skal tge 3 ekstra vagter

Jeg håber, at hun vil prioritere at være sammen med sine børn - for ellers kan jeg ikke se hvorfor man skulle få børn

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

DinNabo skriver:

Jeg har fulgt denne debat med et lille smil på læben.

Alle vil selvfølgelig det bedste for deres børn, der er bare forskellige syn på, hvad der er det bedste.

Min holdning er at hvis man har råd til det, ja så er det da fedt, at kunne give alle pengene direkte til barnet.

Men hvis man mener, at det er i barnets bedste interesse, at  tager mange ekstra vagter (og dermed tilbringer meget mindre tid med barnet) for at kunne give hele familieydelsen til barnet, så laver man en fejl-prioritering, som man kommer til at fortryde...

Jeg er en af de såkaldte karriere-kvinder, og hvis jeg fortsætter, som jeg har gjort de sidste mange år. Så er jeg så godt stillet økonomisk, at jeg kan give alle pengene til mit barn. Men hold kæft, hvor ville jeg synes, jeg har fejlet som mor. Så hellere en lidt mere stram økonomi, og mere tid med mit vidunder

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Höör skriver:

Hahah jeg er hormonel så jeg tager gerne en ekstra "kamp" men ja jeg undres også. En tidligere bekendt brugte pengene på en tattoo fordi hun jo løbende bruger andre penge på sin datter.. Ja det er ski da meningen at du bruger dine egne penge på dit eget barn. Disse penge er ment som en ekstra service til f.eks at tage den skide tur ekstra i Tivoli og andre ting hvis man ikke selv har de økonomiske midler. Sådan ser jeg på det manden mener dog de 100% skal sættes på en konto til ham så vi mødes og siger 1/4 på en kontor 3/4 til barnet til ekstra oplevelser som ikke er ferie mm... men vi er også ret økonomisk orienteret:€ og barnedåb f.eks spares der op til nu så man ikke pludselig "mangler".. Det samme med jul. Vi har en julekonto vi hele året sætter penge på så de er der til jul men folk er bare forskellige

Ihhh, dig kan jeg altså godt lide Sidder på Iphonen, så skriver senere

Anmeld

20. oktober 2011

Benjamins'mor

Jo og så skal vi ud og købe bukser i str. 80 til Benjamin, dem mangler vi rigtigt mange af. Men heldigvis er han kun liiiige kommet op i str. 74.

Anmeld

20. oktober 2011

Maria.

Honey<3 skriver:

Er ikke så interesseret i at blive trampet ned af de mødre der er herinde, men jeg undre mig bare..

For mig at se - så skal du dele af din SU/løn - bolig, forsikringer,mad, regninger, transport og alt udstyr til barnet - MEN - jeg kommer fra et hjem hvor man ikke bruger pengene på de voksne eller mad ( af nogen art ), men jeg fik tøj for alle pengene og selvfølgelig også derud over..

Så børnepengene synes jeg udelukkende at man skal bruge på sit/sine barn/børn..

Så du administrerede selv dine "børnepenge" fra du var omkring 3 måneder gammel?

Der gik du selv ud hver 3. måned og købte tøj? Og det var det eneste tidspunkt du fik noget? Aj, det har jeg altså svært ved at tro på! Jeg administrede også selv mine tøj penge da jeg blev teenager, men der er tøjet også noget dyrere, og holder noget længere, da man ikke vokser ud af det så hurtigt som når kan er under 10 år..

Vores børnefamilieydelse går da absolut til vores børn, men vi har lagt det ind i budgettet så de "har" 2000,- om måneden at købe for - så vi hver måned har mulighed for at købe det til dem de mangler..

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Pia. skriver:

Du ændre så meget mening når du skal betale 3-5000 kroner mere om måned for at få et barn Tror slet ikke du er klar over hvor dyrt det er ... og ikke alle venter til hver 3 måned...

Men dejligt du har din holdning - tror dog ikke det vare ved

Knus

Det tror jeg ikke, men det vil kun tiden vise Men for at tage dit næste svar/indlæg - så vil jeg hellere arbejde ekstra får at få det som jeg vil have det, og ingen tager skade af at arbejde mere, det giver løvrigt også bedre skatte afdrag/fradrag Ikke en dårlig ide!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.