ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Darling<3

Höör skriver:

Du og jeg er så ens i denne debat! Vi kunne sagtens bo større hvis vi brugte børnepengene men nej tak. Det er sønnens penge og de går til ekstra ting med ham ikke tøj mm det er lagt med i budget. Også har vi altid 15.000 stående til uu just in case! Men det tror jeg ikke at der er mange der har...

Det glæder mig at jeg ikke er den eneste tilbage i Danmark med den holdning/udren/mening

Men pas du hellere på, det kan give nogle vilde klø at udtale sig herinde:/

Men jeg kan virkelig godt forstå at du gør som du gør, det er samme vej jeg selv ønsker at gå.. Og det skal nok kunne lade sig gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Mca<3

Honey<3 skriver:

Det glæder mig at jeg ikke er den eneste tilbage i Danmark med den holdning/udren/mening

Men pas du hellere på, det kan give nogle vilde klø at udtale sig herinde:/

Men jeg kan virkelig godt forstå at du gør som du gør, det er samme vej jeg selv ønsker at gå.. Og det skal nok kunne lade sig gøre

Syntes du også det efter du har set min datters regnestykke ?? Incl hest brugte hun ca 5000 kr pr md , skulle hun så have 2500 yderligere hver 3 md til at hygge for ???  Børn koster jo langt mere end hva børneydelsen dækker .. På min mindste betaler jeg 4000 kr pr md bare i vug

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

Honey<3 skriver:

Selvfølgelig er det dyrt at have børn, men det er jo noget vi selv vælger i vores liv

Vi vælger at få nogle dejlige børn og dermed følger en stor "regning" - men det må man jo bare sørge for at der er penge til, det skal jo kunne løbe rundt i den sidste ende

Jeg ved godt at tøj, overtøj, sko, barnevogne og andet udstyr er dyrt, men alligevel forstår jeg det bare ikke

Det er helt sikkert noget vi selv har valgt og vi ville ikke være foruden Anton - men det er jo ikke altid til at forudse, hvordan ens økonomi ser ud i fremtiden.

Men jeg håber da, at du kan indfri dit forventning om KUN at bruge pengene på barnet og ikke andet.

For os betyder det ikke det store om pengene hedder løn, dagpenge eller børnefamilieydelse - det bliver alt sammen brugt på at vores lille familie har det godt

Anmeld

20. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg har været ved frisøren og få farvet hår idag, godtnok brugt af nogle af de penge der stod på kontoen i forvejen.

Men der skal købes nogle julegaver.

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

Höör skriver:

Du og jeg er så ens i denne debat! Vi kunne sagtens bo større hvis vi brugte børnepengene men nej tak. Det er sønnens penge og de går til ekstra ting med ham ikke tøj mm det er lagt med i budget. Også har vi altid 15.000 stående til uu just in case! Men det tror jeg ikke at der er mange der har...

Jeg ville ønske, at vi havde 15.000 stående på en konto til uforudsete udgifter nu - det havde vi inden vi fik Anton, men vi har ikke haft det efter, da jeg desværre ikke længere havde job at komme tilbage til efter barsel og mandens virksomhed gik konkurs = 2 x dagpenge - så man kan desværre ikke altid forudse fremtiden mht. økonomi.

Herhjemme er ydelsen ikke regnet med i budgettet, men indgår stadig i familiens økonomiske hverdag

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

Mca<3 skriver:

Syntes du også det efter du har set min datters regnestykke ?? Incl hest brugte hun ca 5000 kr pr md , skulle hun så have 2500 yderligere hver 3 md til at hygge for ???  Børn koster jo langt mere end hva børneydelsen dækker .. På min mindste betaler jeg 4000 kr pr md bare i vug

Anmeld

20. oktober 2011

Pia.

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Mine børn får jo hver dag - de får tøj når de mangler, lommepenge, penge til hygge, og bliver godt forkælet hver evig eneste dag - så de 14.000 jeg får hver 3 måned bruger vi på hygge til os alle fire og opsparing til ferier og hvad vi ellers skal... det er IKKE børnenes penge, det er vores... om vi bruger dem på betaling af børnehave, sfo eller klub det er jo lige gyldigt...

jeg har brugt mange mange penge på vinter tøj til alle tre børn - vi mangler støvler og lidt små ting...

Men ny sofa og ud og spise i aften, er jo noget vi alle får glæde af  - og ungerne glæder sig

Bare vent til du selv får børn - det er MONSTER dyrt at have børn... og bliver ikke billigere nu ældre de bliver tvært imod...

Så de penge der går ind her på MIN konto er vores penge - mig og mine tre børn

Knus Pia med 3 store børn...

Anmeld

20. oktober 2011

FruHolm <3

Pia. skriver:

Så blev det d. 20 oktober og dette betyder jo, som mange af jer også har glæde af, UDBETALING af børnepenge...

Med tre unger giver det jo en lille sum - Så nu skal der rigtig hygges med ungerne og købes nyt tøj til dem alle tre og moren

Og i dag skal vi også ud og kigge på ny sofa - har sådan lyst til at skifte de gamle ud Og så skal vi ud og spise dejlig mad....

Noge t bestemt og hyggeligt I skal nu hvor børnepengene er kommet ?

Knus Pia.

ja julegaver og fødselsdagsgaver til min søn, og har da brugt lidt på julepynt også og så julegave til kæresten skal jeg også lige have fundet hihi, og så blev Oscar da lige forkælet med lidt legetøj og 1 Katvig natdragt samt, Katvig trøje og så var vi lige med tøserne på Sunset og få frokost  det kunne Oscar li´ hehe

Anmeld

20. oktober 2011

Pia.

Honey<3 skriver:

Man behøver vel ikke at bruge alle pengene på en gang, og købe dyrt tøj til de små??

Børnepengene er til børnene, så hvorfor skal de voksne have godt af dem??

Der tager du fejl - børnepengene er ikke til børnene, men til hjælp til moren (eller faren) til indkøb af ting til børnene ... men jeg giver altså ikke kun mine børn hver 3 måned de får hele tiden når de mangler...

Så det er som skrevet før vores penge alle fire...

Anmeld

20. oktober 2011

skønneunger

Pia. skriver:

Mine børn får jo hver dag - de får tøj når de mangler, lommepenge, penge til hygge, og bliver godt forkælet hver evig eneste dag - så de 14.000 jeg får hver 3 måned bruger vi på hygge til os alle fire og opsparing til ferier og hvad vi ellers skal... det er IKKE børnenes penge, det er vores... om vi bruger dem på betaling af børnehave, sfo eller klub det er jo lige gyldigt...

jeg har brugt mange mange penge på vinter tøj til alle tre børn - vi mangler støvler og lidt små ting...

Men ny sofa og ud og spise i aften, er jo noget vi alle får glæde af  - og ungerne glæder sig

Bare vent til du selv får børn - det er MONSTER dyrt at have børn... og bliver ikke billigere nu ældre de bliver tvært imod...

Så de penge der går ind her på MIN konto er vores penge - mig og mine tre børn

Knus Pia med 3 store børn...

og rigtig god tur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.