Spørgsmål til dagpleje ?? Har brug for jeres mening .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

bullerbassen

Zeus skriver:

Smæk!

Tak studsede også over denne bemærkning  Det er ski da nået underligt at skrive

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

bullerbassen

MissMaria skriver:

Det jeg fsøgte at sige var at hun jo er i sin ret til at bede dig hente dit barn kl. 15.00 hvis det er det der står i kontrakten!

Men vi er helt enige om at det er en uprofessionel måde at utrykke sig på!

Men håber i finder den bedste løsning ;0)

Rigtig god weekend til dig og dine

// Maria

Ja det ved jeg godt - men hun har jo åben hver dag til kl 16 hvor de 2 andre børn har tider til...

Vi har fået tiden lavet om men at hvis de andre bliver hentet tidligt skal jeg hente Silas også.

Men når jeg tænker over det syntes jeg et eller andet sted ikke det er ok, at hun siger sådan. For bare fordi han har deltids betaler vi jo også - og hun sidder jo også tit alene med en af de andre både morgen og eftermiddag

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

Tina&Martin skriver:

HOLD da op... Hun er frisk i replikken hva...
Madeleine er den første der kommer 7.15 og den sidste der bliver hentet 16.20, fordi vores dagplejemor ikke bor i samme by som mig, er det far der må hente og bringe på vej til og fra arbejde.

Så hun er det min. 2 timer selv med DP mor hver dag.
og pt kan det ikke være anderledes

Altså hun sagde det ikke på en sut måde, men helt tydeligt at da jeg sagde det igår passede det ikke hende helt. Og nået hun har tænkt over siden hun siger , at det kan vi selvfølgelig godt , hvis bare vi aftaler at hvis de andre bliver hentet tidligt , henter jeg ham også.

For som hun sagde : syntes det er lidt trælst og sidde tilbage med Silas når han kun er deltids . Det var den bemærkning jeg ikke syntes er ok.

For hun sidder da ofte alene om morgnen ´med en af de andre fordi vi først kommer kl 8 - 8,30 . Må de så heller ikke komme før ??

Anmeld

23. september 2011

Zeus

bullerbassen skriver:

Tak studsede også over denne bemærkning  Det er ski da nået underligt at skrive

Da jeg læste dit oprindelige indlæg var jeg da også helt og aldeles sikker på, at du udelukkende sendte dit barn afsted, fordi du ikke selv gad passe ham...

En smule ironi kan være anvendt

Utroligt som man lige pludselig skal forsvare sit valg om at sende sit barn afsted, fordi én af forældrene "bare" går hjemme.. Som om man som forælder, "bare" lå og flød på sofaen hele dagen  Hihi, og hvis man gjorde det, så var det nok fordi det var tiltrængt

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

Mumto3 skriver:

Jeg har haft et par veninde der har været dp-mor, og hvis jeg tænker på dem, så kan jeg godt forstå din dp-mors udmeldning. Er det et problem for dig engang imellem at hente kl 15? og hvorfor sender du dit barn til pasning hos en fremmed hvis du selv går hjemme?

Må sige jeg faktisk ikke har lyst til at svare dig ....

og hvorfor sender du dit barn til pasning hos en fremmed hvis du selv går hjemme?

Det er sku da nået underlig nået at skrive  Hvad pokker har det med sagen at gøre.

Anmeld

23. september 2011

ano14316

Maja88 skriver:

men altså,,, kan da godt se det ville være dejligt at have tidligt fri. men hvis hendes åbningstid er til kl 16.... en butik lukker jo heller ikke en time før bare fordi der ikke er nogen kunder....

til TS.. ved ikke om jeres tider står skrevet nogen steder eller om i bare har lavet en mundtlig aftale for hvis i har det, så har du vel ret til at flytte den,

nej nej.. selvfølgelig gør den ikke det, men når nu hun ved at TS er hjemme... også derfor det kommer rigtig meget an på hvordan hun har sagt det.. 

Tror man er meget tilbøjelig til at tolke det værste.. 

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

Zeus skriver:

Da jeg læste dit oprindelige indlæg var jeg da også helt og aldeles sikker på, at du udelukkende sendte dit barn afsted, fordi du ikke selv gad passe ham...

En smule ironi kan være anvendt

Utroligt som man lige pludselig skal forsvare sit valg om at sende sit barn afsted, fordi én af forældrene "bare" går hjemme.. Som om man som forælder, "bare" lå og flød på sofaen hele dagen  Hihi, og hvis man gjorde det, så var det nok fordi det var tiltrængt

Ej come on  sender da ikke mit barn afsted fordi jeg ikke gider at passe ham.

Nu har jeg altså skrevet i indlægget at det for mig INTET problem er at hente ham kl 15 som hidtil , men det handler udelukkende om SILAS....

Så at man tolker det sådan kan jeg jo intet lave om på. Det vil sige at fordi man går hjemme af en eller anden grund må man ikke få passe sit barn

Anmeld

23. september 2011

chael

bullerbassen skriver:

Håber der nogen som vil tage sig tid til at komme med deres mening...

Sagen er den at Silas går i dagpleje ( privat ) vi har en deltidsplads på 38 timer. Fra kl 7.30 - 15.00

Han bliver dog sjældent afleveret før efter kl 8 - typisk imellem kl 8-8.30. Og hentet kl 15 , hvor han ofte lige er vågnet fra middagslur og slet ikke klar til at skal med hjem.

Det har vi snakket lidt om herhjemme og igår luftede jeg mine tanker for dagplejemoderen om at vi måske kunne flytte vores til til kl 8.00 til 15.30 istedet for. Da vi ikke bruger den ½ time om morgnen og Silas ikke er klar om eftermiddagen.

Hun sagde ikke så meget igår om det og idag da jeg aflevere ham snakker vi om det igen. Hun siger at det selvfølgelig er ok men om vi kunne lave en aftale om at hvis de 2 andre bliver hentet kl 15 , at jeg så også henter Silas der. ( ingen problem ) da jeg p.t er hjemme.

Men de hun så nævner som grund ved jeg ikke helt hvad jeg skal syntes om - Hun siger at hun syntes det vil være trælst at sidde tilbage med Silas til kl 15.30 hvis de andre bliver hentet kl 15 , nu hvor han bare har deltidsplads. Og kan et stykke hen af vejen også godt forstå hende, men på den anden side vi betaler jo for et eks antal timer som vi vel kan bruge inden for hendes åbningstid.

Og hvis vores behov primær om eftermiddagen kan hun så godt sige sådan ??

Hvad ville du tænke ???

Har lidt blandet følelser om denne udmelding - skal lige nævnes vi er super glade for dagplejemor .

KOM MED DIN MENING - på forhånd tak

Min eneste mening om det er; at det bla er derfor jeg ikke gidder DP. Hverken privat eller kommunal. De kan spørge og bede om de særeste ting, til trods for de får de penge skal have.

Det kunne være de skulle finde noget andet, når det nu ikke passer dem.

Jeg syntes det er for meget. Og jeg ville bare forlange det eller finde et andet sted.

*Camilla 39+2

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

ano14316 skriver:

nej nej.. selvfølgelig gør den ikke det, men når nu hun ved at TS er hjemme... også derfor det kommer rigtig meget an på hvordan hun har sagt det.. 

Tror man er meget tilbøjelig til at tolke det værste.. 

Nu er der en GRUND til jeg er hjemme ikke fordi jeg syntes det er sjovt.

Ikke at jeg kan se det har en disse med sagen at gøre. Jeg betaler for at få mit barn passet og har netop valgt en deltids plads fordi jeg BARE GÅR HJEMME ( hvilket jeg så ikke gør )

Kunne da have valgt at få en fuldtids plads og bruge HVER og en af de 45 timer.

Men det gør jeg IKKE

Anmeld

23. september 2011

ano14316

bullerbassen skriver:

Nu er det jo ikke at jeg går hjemme der er sagen her. Der er en grund til jeg går hjemme bestemt ikke fordi jeg gør det for sjovt.

Hvilket egenlig også er sagen uvedkommen .. Jegbetaler penge for at få passet mit barn i dagplejen. Indenfor de timer hun nu engang har tilrådighed.

Det var udmelding : at hun ikke ville sidder tilbage med mit barn ½ time når de andre var hentet fordi han er DELTIDS.

For mig er det lige gyldigt om barnet er deltids eller fuldtids , hun sidder jo også med en af de andre tilbage alene hver dag

Du spurgte jo til andres mening.. og det her er min.. 

det eneste jeg kan tilføje.. selvom alle helst skal behandles ens... er det så kunden der kommer hver dag i en butik, eller kunden der kommer 1 gang om måneden der får den bedste service... 

Jeg siger ikke det er rigtigt.. men man skal måske bare have det i tankerne.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.