Spørgsmål til dagpleje ?? Har brug for jeres mening .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

MissMaria

bullerbassen skriver:

Selvfølgelig kan hun sige nej, men når nu hun HAR børn med tider til kl 16 kan jeg ikke se problemet. ( det er heller ikke et problem )

men det var hendes grundlag jeg stusede over : at hun syntes det var træls og sidder tilbage med ham til kl 15.30 hvis de andre var hentet tilligt en dag , fordi han KUN har deltids plads. Det holder altså ikke...

Hun er jo tilbage med de andre hver dag når han er hentet så hvorfor skulle hun ikke kunne sidde tilbage med Silas

Det jeg fsøgte at sige var at hun jo er i sin ret til at bede dig hente dit barn kl. 15.00 hvis det er det der står i kontrakten!

Men vi er helt enige om at det er en uprofessionel måde at utrykke sig på!

Men håber i finder den bedste løsning ;0)

Rigtig god weekend til dig og dine

// Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Mumto3

Jeg har haft et par veninde der har været dp-mor, og hvis jeg tænker på dem, så kan jeg godt forstå din dp-mors udmeldning. Er det et problem for dig engang imellem at hente kl 15? og hvorfor sender du dit barn til pasning hos en fremmed hvis du selv går hjemme?

Anmeld

23. september 2011

Benjamins'mor

Altså nu går min søn i kommunal DP, så havde det sket for mig havde jeg ringet til DP kontoret.

Ellers havde jeg også skiftet DP.

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

twinboys skriver:

Du skal tænke på dit barn og ikke på dagplejeren det er dit barns ve og vel ikke hendes...

Og får du en gladere dreng af at vente med at hente ham til kl. 15.30 er det sørme det du skal...

Fatter ikke at den dagplejer ikke selv kan se det...

Majbritt

Det er jo også det --- Hun gik nu også med til det men igår så hun ikke yderst begejster ud. Og da hun så siger at hun helst ikke vil sidde tilbage med ham den ½ time fordi han er DELTIDS..

Jamen det gør jo ingen forskel om de er fuldtids ellers deltid - jeg betaler da også for ham derover.

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

ano14316 skriver:

hmmm.. Jeg kan godt forstå det du tænker, men jeg kan også godt forstå at hun siger som hun gør, når hun ved at i er hjemme.. 

Men det kommer også an på hvordan hun har sagt det.
For har hun lydt lettere irriteret over at i vil flytte jeres tid og så med et suk sagt: "ja... men hvis nu de andre bliver hentet kl 15, kan i så ikke også gøre det.. for jeg gider simpelthen ikke sidde tilvage med silas i en halv time" 

Så vil jeg sige at det kan hun ikke helt tillade sig.. 

hvorimod hvis hun forsigtigt har spurgt om det måske var en mulighed at hun ringede til jer hvis de andre blev hentet tidligt..

Så kan jeg skam godt forstå hende, for så er det jo rart for hende at have en halv time tidligere fri.. 

Og synes også det kommer an på hvor ofte hun vil gøre brug af det.. jamen er det 2-3 dage om ugen eller 2-3 dage pr. mnd.. 

Så ja.. mit svar kan nok ikke bruges til det vilde.. da det mest siger... man skulle nok have været der..

Nu er det jo ikke at jeg går hjemme der er sagen her. Der er en grund til jeg går hjemme bestemt ikke fordi jeg gør det for sjovt.

Hvilket egenlig også er sagen uvedkommen .. Jegbetaler penge for at få passet mit barn i dagplejen. Indenfor de timer hun nu engang har tilrådighed.

Det var udmelding : at hun ikke ville sidder tilbage med mit barn ½ time når de andre var hentet fordi han er DELTIDS.

For mig er det lige gyldigt om barnet er deltids eller fuldtids , hun sidder jo også med en af de andre tilbage alene hver dag

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

Carina:-) skriver:

Underlig udmelding.

Men samtidig tænker jeg,at Silas jo nok heller ikke synes det er fedt at være der en ½ time hvis der ikke er andre børn.

Men I betaler jo for timerne,.og bestemmer vel selv hvordan de ligger.

Jamen de andre børn er der jo hver dag til kl 16... Han er den første der bliver hentet hver dag.

Det var det første jeg spurgte om , hvornår de andre har tider. For selvfølgelig skal hun ikke sidde der en ½ time hvis de andre ikke har tid efter kl 15 men de har de begge.

Anmeld

23. september 2011

Zeus

Mumto3 skriver:

Jeg har haft et par veninde der har været dp-mor, og hvis jeg tænker på dem, så kan jeg godt forstå din dp-mors udmeldning. Er det et problem for dig engang imellem at hente kl 15? og hvorfor sender du dit barn til pasning hos en fremmed hvis du selv går hjemme?

Smæk!

Anmeld

23. september 2011

Maja88

ano14316 skriver:

man skal nok måske hører lidt mere hvad hun mener og ikke hvad hun siger.. 

for der er forskel på om hun mener jeres søn er træls og jeg gider ikke sidde med ham i en halv time

eller det ville være rigtig dejligt at have tidligt fri en dag.. 

men altså,,, kan da godt se det ville være dejligt at have tidligt fri. men hvis hendes åbningstid er til kl 16.... en butik lukker jo heller ikke en time før bare fordi der ikke er nogen kunder....

til TS.. ved ikke om jeres tider står skrevet nogen steder eller om i bare har lavet en mundtlig aftale for hvis i har det, så har du vel ret til at flytte den,

Anmeld

23. september 2011

Maja88

ano14316 skriver:

man skal nok måske hører lidt mere hvad hun mener og ikke hvad hun siger.. 

for der er forskel på om hun mener jeres søn er træls og jeg gider ikke sidde med ham i en halv time

eller det ville være rigtig dejligt at have tidligt fri en dag.. 

men altså,,, kan da godt se det ville være dejligt at have tidligt fri. men hvis hendes åbningstid er til kl 16.... en butik lukker jo heller ikke en time før bare fordi der ikke er nogen kunder....

til TS.. ved ikke om jeres tider står skrevet nogen steder eller om i bare har lavet en mundtlig aftale for hvis i har det, så har du vel ret til at flytte den,

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

B&J skriver:

godt i er blevet enige om det eller enig og enig.. men håber da når du skal arbejde igen at hun så kan tage ham i den ½time mere for hun nyder lidt for meget penge istet for børne så når hun nærmest vil have dem ud når de andre bliver hentet er stadig helt i chok over hende

Vil lige skønne mig at sige hun er en SUPER god dagplejemor , som bestemt ikke gør de for pengens skyld.

Hun overvejede at lukke i foråret ( inden Silas kom derhen ) fordi hun da havde 3 og 2 skulle i børnehave. Men hvis Silas kom derhen ville hun fortsætte bare med 2. Så hun gør det ikke for pengenes skyld.

Men i mine øjne kan jeg ikke se forskellen om hun sidder med Silas ( deltids ) ½ time alene eller en af de 2 andre ( fuldtids ) .

Syntes ikke man kan sætte det sådan op. Vi betaler jo også for at få ham passet og kan jo bruge de timer vi har inden for åbningstiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.