Spørgsmål til dagpleje ?? Har brug for jeres mening .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

bullerbassen

twinboys skriver:

Jeg bliver så vred over at læse at jeres dagplejer kunne finde på at sige det... Jeg er selv dagplejer og jeg står da også sommetider med et barn fra kl. 15-16.15 hvor de andre er taget hjem, men ville ALDRIG bede mine forældre hente ham tidligere pga. jeg så kunne få før fri...

Jeg havde i sidste uge to dage hvor jeg kun havde et barn fra kl. 8.00 - 16.00 skulle man så bede barnet tage hjem igen... NEJ vi hyggede os i skoven, var ved kastanjetræet, hoppede i vandpytter og hyggede under spisetiderne...

Så hun burde passe sit arbejde, I forældre betaler for at vi tager vare på jeres børn og er der for dem, så er det lige meget om I forældre er på job eller om i faktisk nyder at ligge på sofaen...

Så I skal ikke hente før kl. 15.30...

Majbritt

Tak Majbritt

Blev ski også lidt paff lige i øjeblikket men sagde bare selvfølgelig til det. Men kan mærke jo mere jeg tænker over det jo mere tjja forundret bliver jeg...

Men lige nu er jeg jo bare hjemme men når jeg forhåbenlig snart kommer tilbage på arbejdet , har jeg måske behov for den ½ time.

Lige nu betaler vi for tid vi ikke bruger ( og ja det er da min egen skyld ) men når vi nu har mulighed for at aflevere senere gør vi det. Men ofte er Silas slet ikke vågen når jeg kommer og han er bestemt ikke klar til at komme hjem. ( ja jeg er mor og bestemmer ) men kunne det nu hjælpe ham med en ½ time til lige at vågne og hygge sig inden jeg henter. Så er alle jo glade.

Men at hun begrunder det med at hun ikke vil sidde evt med ham tilbage fordi han bare er deltids synte jeg ikke er på sin plads. Hvis vi har behov for timerne der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

bullerbassen

Mor til Liva skriver:

Nej det synes jeg godt nok heller ikk og SLET ikke når det er indenfor de andres børns åbningstid....!!

jeg var blevet ked, skuffet og gal hvis jeg havde fået den besked!

Tak så er det ikke bare mig - du ved jeg er typen der lige skal tænke lidt over hvad der egenligt lige blev sagt og derfra reagere. Så sagde bare ja selvfølgelig men jo mere jeg tænker over det tjaa jo mere forundret bliver jeg også

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

Tin skriver:

I mine øjne skal hun selvfølgelig give jer den pasning i det tidsrum der er nødvendigt! Men på papiret må hun gerne skrive at hun feks kun vil have deltidspladser om formiddagen! Hun er hendes egen leder, og hun bestemmer selv hendes arbejdsdag, men det ville da helt klart være et dårligt signal at sende

Kan sagtens følge dig i det du siger. Hun er sin egne herre.

Men lå da også ud med at spørge om hvornår de andre havde tider til , da hun selvfølgelig ikke skal rykke sin lukke tidspunkt når det ikke er " akut " behov. Men de andre børn er der jo.

Og det der nok skriger lidt til mig er , at hun jo hver dag sidder med de 2 andre til kl 16 men vil ikke sidde tilbage med Silas en ½ time fordi han har deltids, det er der jeg lige som står lidt af...

Anmeld

23. september 2011

K&S

bullerbassen skriver:

Håber der nogen som vil tage sig tid til at komme med deres mening...

Sagen er den at Silas går i dagpleje ( privat ) vi har en deltidsplads på 38 timer. Fra kl 7.30 - 15.00

Han bliver dog sjældent afleveret før efter kl 8 - typisk imellem kl 8-8.30. Og hentet kl 15 , hvor han ofte lige er vågnet fra middagslur og slet ikke klar til at skal med hjem.

Det har vi snakket lidt om herhjemme og igår luftede jeg mine tanker for dagplejemoderen om at vi måske kunne flytte vores til til kl 8.00 til 15.30 istedet for. Da vi ikke bruger den ½ time om morgnen og Silas ikke er klar om eftermiddagen.

Hun sagde ikke så meget igår om det og idag da jeg aflevere ham snakker vi om det igen. Hun siger at det selvfølgelig er ok men om vi kunne lave en aftale om at hvis de 2 andre bliver hentet kl 15 , at jeg så også henter Silas der. ( ingen problem ) da jeg p.t er hjemme.

Men de hun så nævner som grund ved jeg ikke helt hvad jeg skal syntes om - Hun siger at hun syntes det vil være trælst at sidde tilbage med Silas til kl 15.30 hvis de andre bliver hentet kl 15 , nu hvor han bare har deltidsplads. Og kan et stykke hen af vejen også godt forstå hende, men på den anden side vi betaler jo for et eks antal timer som vi vel kan bruge inden for hendes åbningstid.

Og hvis vores behov primær om eftermiddagen kan hun så godt sige sådan ??

Hvad ville du tænke ???

Har lidt blandet følelser om denne udmelding - skal lige nævnes vi er super glade for dagplejemor .

KOM MED DIN MENING - på forhånd tak

Hvad er det for en udtalelse? Det ville være træls - hun er dagplejemor, jeg troede, man skulle kunne nyde at være sammen med børn  

Hvis I får ændret tiden til 15.30, synes jeg helt sikkert, I skal holde fast i at hente ham 15.30, hvis det er bedre for Silas  det er jo barnets behov, det handler om - ikke dagplejemorens behov for at holde tidlig fri - det må da være en bonus en gang imellem, men ikke noget man forventer og kræver af sine forældre

Håber I finder den bedste løsning for

Anmeld

23. september 2011

K&S

bullerbassen skriver:

Kan sagtens følge dig i det du siger. Hun er sin egne herre.

Men lå da også ud med at spørge om hvornår de andre havde tider til , da hun selvfølgelig ikke skal rykke sin lukke tidspunkt når det ikke er " akut " behov. Men de andre børn er der jo.

Og det der nok skriger lidt til mig er , at hun jo hver dag sidder med de 2 andre til kl 16 men vil ikke sidde tilbage med Silas en ½ time fordi han har deltids, det er der jeg lige som står lidt af...

Der burde helt bestemt ikke være forskel på heltid og deltid, når I kun benytter jer af de timer, I betaler for

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

K&S skriver:

Hvad er det for en udtalelse? Det ville være træls - hun er dagplejemor, jeg troede, man skulle kunne nyde at være sammen med børn  

Hvis I får ændret tiden til 15.30, synes jeg helt sikkert, I skal holde fast i at hente ham 15.30, hvis det er bedre for Silas  det er jo barnets behov, det handler om - ikke dagplejemorens behov for at holde tidlig fri - det må da være en bonus en gang imellem, men ikke noget man forventer og kræver af sine forældre

Håber I finder den bedste løsning for

Lige mine tanker  15.30 er jo enda tidligt at få fri som dagplejemor.

Kan også mærke lige den udtagelse gør mig tjaa lidt forundret

Anmeld

23. september 2011

K&S

bullerbassen skriver:

Lige mine tanker  15.30 er jo enda tidligt at få fri som dagplejemor.

Kan også mærke lige den udtagelse gør mig tjaa lidt forundret

Det kan jeg godt forstå - jeg havde altså valgt samme løsning, hvis Anton sov så længe til middag (hvilket han ALDRIG gør)

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

K&S skriver:

Der burde helt bestemt ikke være forskel på heltid og deltid, når I kun benytter jer af de timer, I betaler for

Nej det forstår jeg heller ikke. Vi bruger KUN den tid vi har behov for endan ½ time mindre. Og de sidste 5 mdr har vi slet ikke brugt vores tid.

Og kan jo mærke på Silas at det ville fungere fint for ham. Da han sjældent er klar til at skulle hjem fordi han først lige er vågnet.

Så tror det ville give han det han har behov for. Kunne jo også bare bruge tiden om morgnen men vi hygger jo os og det har han det godt med . Han kan nå lige at lege en ½ time inden han skal afsted

Anmeld

23. september 2011

K&S

bullerbassen skriver:

Nej det forstår jeg heller ikke. Vi bruger KUN den tid vi har behov for endan ½ time mindre. Og de sidste 5 mdr har vi slet ikke brugt vores tid.

Og kan jo mærke på Silas at det ville fungere fint for ham. Da han sjældent er klar til at skulle hjem fordi han først lige er vågnet.

Så tror det ville give han det han har behov for. Kunne jo også bare bruge tiden om morgnen men vi hygger jo os og det har han det godt med . Han kan nå lige at lege en ½ time inden han skal afsted

Det vigtigste er jo at finde ud af, hvad Silas har behov for

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

K&S skriver:

Det vigtigste er jo at finde ud af, hvad Silas har behov for

Ja det burde det jo være . For er jo hjemme p.t så henter ham jo bare - men efter jeg flere gange har oplevet at han slet ikke er vågen når jeg kommer og derfor sur over at skulle med hjem , ville muligheden jo være der for han lige kun nå og hygge sig lidt . Og klar når jeg så kommer.

Og set i lyset af at vi slet ikke bruger vores tid om morgnen burde det jo ikke være et problem.

Undrede mig bare over den udtagelse at fordi han er deltids  vi betaler jo for timerne på samme vilkår som de andre. Og hvis behovet er der og inden for hendes åbningstid tjjaa.

Måske fordi hun skal på ferie fra idag og de andre bliver hentet kl 15 hun var bange for at sidde med ham. Når hun regnede med at få fri kl 15.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.