Spørgsmål til dagpleje ?? Har brug for jeres mening .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

twinboys

bullerbassen skriver:

Tak Majbritt

Blev ski også lidt paff lige i øjeblikket men sagde bare selvfølgelig til det. Men kan mærke jo mere jeg tænker over det jo mere tjja forundret bliver jeg...

Men lige nu er jeg jo bare hjemme men når jeg forhåbenlig snart kommer tilbage på arbejdet , har jeg måske behov for den ½ time.

Lige nu betaler vi for tid vi ikke bruger ( og ja det er da min egen skyld ) men når vi nu har mulighed for at aflevere senere gør vi det. Men ofte er Silas slet ikke vågen når jeg kommer og han er bestemt ikke klar til at komme hjem. ( ja jeg er mor og bestemmer ) men kunne det nu hjælpe ham med en ½ time til lige at vågne og hygge sig inden jeg henter. Så er alle jo glade.

Men at hun begrunder det med at hun ikke vil sidde evt med ham tilbage fordi han bare er deltids synte jeg ikke er på sin plads. Hvis vi har behov for timerne der.

Giv hende en lærestreg og hent ham kl. 15.30 det er ikke sundt at vække et barn mens det sover og det skal lige op og være klar inden man fræser videre...

Her om fredagen lukker jeg tidligere ( kl. 15.00 ) end de andre dage, så da putter jeg børnene før, dvs. kl. 11.30 og de andre dage kl. 12.00, så de ikke skal tages op af deres lur om fredagen... Dog er der stadig børn der sover til kl. 14.50 når deres forældre kommer, men størstedelen er oppe kl. 14.30 og så når de lige at få en tør ble, komme på potten og få lidt frugt inden de bliver hentet...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

2babygirls

bullerbassen skriver:

Håber der nogen som vil tage sig tid til at komme med deres mening...

Sagen er den at Silas går i dagpleje ( privat ) vi har en deltidsplads på 38 timer. Fra kl 7.30 - 15.00

Han bliver dog sjældent afleveret før efter kl 8 - typisk imellem kl 8-8.30. Og hentet kl 15 , hvor han ofte lige er vågnet fra middagslur og slet ikke klar til at skal med hjem.

Det har vi snakket lidt om herhjemme og igår luftede jeg mine tanker for dagplejemoderen om at vi måske kunne flytte vores til til kl 8.00 til 15.30 istedet for. Da vi ikke bruger den ½ time om morgnen og Silas ikke er klar om eftermiddagen.

Hun sagde ikke så meget igår om det og idag da jeg aflevere ham snakker vi om det igen. Hun siger at det selvfølgelig er ok men om vi kunne lave en aftale om at hvis de 2 andre bliver hentet kl 15 , at jeg så også henter Silas der. ( ingen problem ) da jeg p.t er hjemme.

Men de hun så nævner som grund ved jeg ikke helt hvad jeg skal syntes om - Hun siger at hun syntes det vil være trælst at sidde tilbage med Silas til kl 15.30 hvis de andre bliver hentet kl 15 , nu hvor han bare har deltidsplads. Og kan et stykke hen af vejen også godt forstå hende, men på den anden side vi betaler jo for et eks antal timer som vi vel kan bruge inden for hendes åbningstid.

Og hvis vores behov primær om eftermiddagen kan hun så godt sige sådan ??

Hvad ville du tænke ???

Har lidt blandet følelser om denne udmelding - skal lige nævnes vi er super glade for dagplejemor .

KOM MED DIN MENING - på forhånd tak

HOLD da op... Hun er frisk i replikken hva...
Madeleine er den første der kommer 7.15 og den sidste der bliver hentet 16.20, fordi vores dagplejemor ikke bor i samme by som mig, er det far der må hente og bringe på vej til og fra arbejde.

Så hun er det min. 2 timer selv med DP mor hver dag.
og pt kan det ikke være anderledes

Anmeld

23. september 2011

MissMaria

Hvis i har en kontrakt der lyder fra 7.30 - 15.00, så kan hun jo i realiteten godt sige nej... Men hvis efter jeres behov for pasning har flyttet sig, er det vel at snakke med hende om at få lavet kontrakten om!

Men synes da også hendes grundlag for at det kun kan lade sig gøre, nogle dage er meget underlige...

Håber i finder den bedste løsning, så Silas får pasning der passer til ham

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

twinboys skriver:

Giv hende en lærestreg og hent ham kl. 15.30 det er ikke sundt at vække et barn mens det sover og det skal lige op og være klar inden man fræser videre...

Her om fredagen lukker jeg tidligere ( kl. 15.00 ) end de andre dage, så da putter jeg børnene før, dvs. kl. 11.30 og de andre dage kl. 12.00, så de ikke skal tages op af deres lur om fredagen... Dog er der stadig børn der sover til kl. 14.50 når deres forældre kommer, men størstedelen er oppe kl. 14.30 og så når de lige at få en tør ble, komme på potten og få lidt frugt inden de bliver hentet...

Majbritt

Hun spurgte også om hun skulle vække ham , det syntes jeg heller ikke - jo nok kl 15 for så har han sovet 3 timer.

Men syntes ikke han skal vækkes hvis han ellers sover - nogle dage sover han knap så meget og andre mere . Og det skal han have lov til. Han har en del at indhente fra de første 1½ år

Tror bare det ville være bedre for ham med den ½ time om eftermiddagen for meget er det jo lige meget er jo hjemme.

Men de er så tydeligt han ikke er klar og bliver sur over han skal hjem.

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

MissMaria skriver:

Hvis i har en kontrakt der lyder fra 7.30 - 15.00, så kan hun jo i realiteten godt sige nej... Men hvis efter jeres behov for pasning har flyttet sig, er det vel at snakke med hende om at få lavet kontrakten om!

Men synes da også hendes grundlag for at det kun kan lade sig gøre, nogle dage er meget underlige...

Håber i finder den bedste løsning, så Silas får pasning der passer til ham

Selvfølgelig kan hun sige nej, men når nu hun HAR børn med tider til kl 16 kan jeg ikke se problemet. ( det er heller ikke et problem )

men det var hendes grundlag jeg stusede over : at hun syntes det var træls og sidder tilbage med ham til kl 15.30 hvis de andre var hentet tilligt en dag , fordi han KUN har deltids plads. Det holder altså ikke...

Hun er jo tilbage med de andre hver dag når han er hentet så hvorfor skulle hun ikke kunne sidde tilbage med Silas

Anmeld

23. september 2011

twinboys

bullerbassen skriver:

Hun spurgte også om hun skulle vække ham , det syntes jeg heller ikke - jo nok kl 15 for så har han sovet 3 timer.

Men syntes ikke han skal vækkes hvis han ellers sover - nogle dage sover han knap så meget og andre mere . Og det skal han have lov til. Han har en del at indhente fra de første 1½ år

Tror bare det ville være bedre for ham med den ½ time om eftermiddagen for meget er det jo lige meget er jo hjemme.

Men de er så tydeligt han ikke er klar og bliver sur over han skal hjem.

Du skal tænke på dit barn og ikke på dagplejeren det er dit barns ve og vel ikke hendes...

Og får du en gladere dreng af at vente med at hente ham til kl. 15.30 er det sørme det du skal...

Fatter ikke at den dagplejer ikke selv kan se det...

Majbritt

Anmeld

23. september 2011

ano14316

hmmm.. Jeg kan godt forstå det du tænker, men jeg kan også godt forstå at hun siger som hun gør, når hun ved at i er hjemme.. 

Men det kommer også an på hvordan hun har sagt det.
For har hun lydt lettere irriteret over at i vil flytte jeres tid og så med et suk sagt: "ja... men hvis nu de andre bliver hentet kl 15, kan i så ikke også gøre det.. for jeg gider simpelthen ikke sidde tilvage med silas i en halv time" 

Så vil jeg sige at det kan hun ikke helt tillade sig.. 

hvorimod hvis hun forsigtigt har spurgt om det måske var en mulighed at hun ringede til jer hvis de andre blev hentet tidligt..

Så kan jeg skam godt forstå hende, for så er det jo rart for hende at have en halv time tidligere fri.. 

Og synes også det kommer an på hvor ofte hun vil gøre brug af det.. jamen er det 2-3 dage om ugen eller 2-3 dage pr. mnd.. 

Så ja.. mit svar kan nok ikke bruges til det vilde.. da det mest siger... man skulle nok have været der..

Anmeld

23. september 2011

ano14316

bullerbassen skriver:

Selvfølgelig kan hun sige nej, men når nu hun HAR børn med tider til kl 16 kan jeg ikke se problemet. ( det er heller ikke et problem )

men det var hendes grundlag jeg stusede over : at hun syntes det var træls og sidder tilbage med ham til kl 15.30 hvis de andre var hentet tilligt en dag , fordi han KUN har deltids plads. Det holder altså ikke...

Hun er jo tilbage med de andre hver dag når han er hentet så hvorfor skulle hun ikke kunne sidde tilbage med Silas

man skal nok måske hører lidt mere hvad hun mener og ikke hvad hun siger.. 

for der er forskel på om hun mener jeres søn er træls og jeg gider ikke sidde med ham i en halv time

eller det ville være rigtig dejligt at have tidligt fri en dag.. 

Anmeld

23. september 2011

Carina:-)

bullerbassen skriver:

Håber der nogen som vil tage sig tid til at komme med deres mening...

Sagen er den at Silas går i dagpleje ( privat ) vi har en deltidsplads på 38 timer. Fra kl 7.30 - 15.00

Han bliver dog sjældent afleveret før efter kl 8 - typisk imellem kl 8-8.30. Og hentet kl 15 , hvor han ofte lige er vågnet fra middagslur og slet ikke klar til at skal med hjem.

Det har vi snakket lidt om herhjemme og igår luftede jeg mine tanker for dagplejemoderen om at vi måske kunne flytte vores til til kl 8.00 til 15.30 istedet for. Da vi ikke bruger den ½ time om morgnen og Silas ikke er klar om eftermiddagen.

Hun sagde ikke så meget igår om det og idag da jeg aflevere ham snakker vi om det igen. Hun siger at det selvfølgelig er ok men om vi kunne lave en aftale om at hvis de 2 andre bliver hentet kl 15 , at jeg så også henter Silas der. ( ingen problem ) da jeg p.t er hjemme.

Men de hun så nævner som grund ved jeg ikke helt hvad jeg skal syntes om - Hun siger at hun syntes det vil være trælst at sidde tilbage med Silas til kl 15.30 hvis de andre bliver hentet kl 15 , nu hvor han bare har deltidsplads. Og kan et stykke hen af vejen også godt forstå hende, men på den anden side vi betaler jo for et eks antal timer som vi vel kan bruge inden for hendes åbningstid.

Og hvis vores behov primær om eftermiddagen kan hun så godt sige sådan ??

Hvad ville du tænke ???

Har lidt blandet følelser om denne udmelding - skal lige nævnes vi er super glade for dagplejemor .

KOM MED DIN MENING - på forhånd tak

Underlig udmelding.

Men samtidig tænker jeg,at Silas jo nok heller ikke synes det er fedt at være der en ½ time hvis der ikke er andre børn.

Men I betaler jo for timerne,.og bestemmer vel selv hvordan de ligger.

Anmeld

23. september 2011

B&J

bullerbassen skriver:

Tror måske også jeg så sådan ud - for spurgte hende hvornår de andre har tid til og de har til kl 16 - så det er jo ikke uden for hendes åbningstid.

Havde det været det kunne jeg sagtens følge hende , for selvfølgelig skal hun da ikke rykke den for det.

Vi har aftalt at vi rykker den - men hvis de andre bliver hentet tidligt så henter jeg også Silas. Men må sige at jeg måske ikke syntes det er ok hun siger, at fordi han er deltids

Jeg går sygemeldt lige p.t og når jeg forhåbenlig snart starter på arbejde igen har jeg måske behov for den halve time om eftermiddagen. Og om han er deltids eller ej kan jeg vel bruger timerne inden for hendes åbningstid ???

godt i er blevet enige om det eller enig og enig.. men håber da når du skal arbejde igen at hun så kan tage ham i den ½time mere for hun nyder lidt for meget penge istet for børne så når hun nærmest vil have dem ud når de andre bliver hentet er stadig helt i chok over hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.