Spørgsmål til dagpleje ?? Har brug for jeres mening .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.028 visninger
76 svar
0 synes godt om
23. september 2011

bullerbassen

Håber der nogen som vil tage sig tid til at komme med deres mening...

Sagen er den at Silas går i dagpleje ( privat ) vi har en deltidsplads på 38 timer. Fra kl 7.30 - 15.00

Han bliver dog sjældent afleveret før efter kl 8 - typisk imellem kl 8-8.30. Og hentet kl 15 , hvor han ofte lige er vågnet fra middagslur og slet ikke klar til at skal med hjem.

Det har vi snakket lidt om herhjemme og igår luftede jeg mine tanker for dagplejemoderen om at vi måske kunne flytte vores til til kl 8.00 til 15.30 istedet for. Da vi ikke bruger den ½ time om morgnen og Silas ikke er klar om eftermiddagen.

Hun sagde ikke så meget igår om det og idag da jeg aflevere ham snakker vi om det igen. Hun siger at det selvfølgelig er ok men om vi kunne lave en aftale om at hvis de 2 andre bliver hentet kl 15 , at jeg så også henter Silas der. ( ingen problem ) da jeg p.t er hjemme.

Men de hun så nævner som grund ved jeg ikke helt hvad jeg skal syntes om - Hun siger at hun syntes det vil være trælst at sidde tilbage med Silas til kl 15.30 hvis de andre bliver hentet kl 15 , nu hvor han bare har deltidsplads. Og kan et stykke hen af vejen også godt forstå hende, men på den anden side vi betaler jo for et eks antal timer som vi vel kan bruge inden for hendes åbningstid.

Og hvis vores behov primær om eftermiddagen kan hun så godt sige sådan ??

Hvad ville du tænke ???

Har lidt blandet følelser om denne udmelding - skal lige nævnes vi er super glade for dagplejemor .

KOM MED DIN MENING - på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin

I realiteten kan hun sagtens sige og gør sådan i og med at hun er privat. men det er jo derfor også vigtigt for hende at forældrene kun snakker positivt om hende "i byen", da det er jeres omtale hun skal leve af!

Anmeld

23. september 2011

B&J

helt ærligt jeg ville side sådan

det kan hun slet ikke tillade sig at sige din søn sover næsten til kl 15 som du skriver jamen kan hun så ikke hygge om ham i den lille ½time?? det gør vores dagpleje mor da.. og hun har jo selv valgt sit job og ved hvad det indebære så må man altså sige sådan er det¨

jeg ville blive sur og skuffet

men sender dig verdens største krammer og håber i finder en løsning

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

B&J skriver:

helt ærligt jeg ville side sådan

det kan hun slet ikke tillade sig at sige din søn sover næsten til kl 15 som du skriver jamen kan hun så ikke hygge om ham i den lille ½time?? det gør vores dagpleje mor da.. og hun har jo selv valgt sit job og ved hvad det indebære så må man altså sige sådan er det¨

jeg ville blive sur og skuffet

men sender dig verdens største krammer og håber i finder en løsning

Tror måske også jeg så sådan ud - for spurgte hende hvornår de andre har tid til og de har til kl 16 - så det er jo ikke uden for hendes åbningstid.

Havde det været det kunne jeg sagtens følge hende , for selvfølgelig skal hun da ikke rykke den for det.

Vi har aftalt at vi rykker den - men hvis de andre bliver hentet tidligt så henter jeg også Silas. Men må sige at jeg måske ikke syntes det er ok hun siger, at fordi han er deltids

Jeg går sygemeldt lige p.t og når jeg forhåbenlig snart starter på arbejde igen har jeg måske behov for den halve time om eftermiddagen. Og om han er deltids eller ej kan jeg vel bruger timerne inden for hendes åbningstid ???

Anmeld

23. september 2011

twinboys

bullerbassen skriver:

Sagen er den at Silas går i dagpleje ( privat ) vi har en deltidsplads på 38 timer. Fra kl 7.30 - 15.00

Han bliver dog sjældent afleveret før efter kl 8 - typisk imellem kl 8-8.30. Og hentet kl 15 , hvor han ofte lige er vågnet fra middagslur og slet ikke klar til at skal med hjem.

Det har vi snakket lidt om herhjemme og igår luftede jeg mine tanker for dagplejemoderne om at vi måske kunne flytte vores til til kl 8.00 til 15.30 istedet for. Da vi ikke bruger den ½ time om morgnen og Silas ikke er klar om eftermiddagen.

Hun sagde ikke så meget igår om det og idag da jeg aflevere ham snakker vi om det igen. Hun siger at det selvfølgelig er ok men om vi kunne lave en aftale om at hvis de 2 andre bliver hentet kl 15 , at jeg så også henter Silas der. ( ingen problem ) da jeg p.t er hjemme.

Men de hun så nævner som grund ved jeg ikke helt hvad jeg skal syntes om - Hun siger at hun syntes det vil være trælst at sidde tilbage med Silas til kl 15.30 hvis de andre bliver hentet kl 15 , nu hvor han bare har deltidsplads. Og kan et stykke hen af vejen også godt forstå hende, men på den anden side vi betaler jo for et eks antal timer som vi vel kan bruge inden for hendes åbningstid.

Hvad ville du tænke ???

Har lidt blandet følelser om denne udmelding - skal lige nævnes vi er super glade for dagplejemor .

Jeg bliver så vred over at læse at jeres dagplejer kunne finde på at sige det... Jeg er selv dagplejer og jeg står da også sommetider med et barn fra kl. 15-16.15 hvor de andre er taget hjem, men ville ALDRIG bede mine forældre hente ham tidligere pga. jeg så kunne få før fri...

Jeg havde i sidste uge to dage hvor jeg kun havde et barn fra kl. 8.00 - 16.00 skulle man så bede barnet tage hjem igen... NEJ vi hyggede os i skoven, var ved kastanjetræet, hoppede i vandpytter og hyggede under spisetiderne...

Så hun burde passe sit arbejde, I forældre betaler for at vi tager vare på jeres børn og er der for dem, så er det lige meget om I forældre er på job eller om i faktisk nyder at ligge på sofaen...

Så I skal ikke hente før kl. 15.30...

Majbritt

Anmeld

23. september 2011

Mor til L&S

bullerbassen skriver:

Det har vi snakket lidt om herhjemme og igår luftede jeg mine tanker for dagplejemoderen om at vi måske kunne flytte vores til til kl 8.00 til 15.30 istedet for. Da vi ikke bruger den ½ time om morgnen og Silas ikke er klar om eftermiddagen.

Hvad ville du tænke ???

Jeg synes ikke at det er fair at sige sådan! Hun får løn for at passe børnene og hun "dør" ikke af at gå med 1 barn fra 15-15.30 i ny eller næ eller hver dag for den sags skyld

Kl 15.30 er da stdig tidligt ofr en DP at få fri....

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

Tin skriver:

I realiteten kan hun sagtens sige og gør sådan i og med at hun er privat. men det er jo derfor også vigtigt for hende at forældrene kun snakker positivt om hende "i byen", da det er jeres omtale hun skal leve af!

Ja hun kan da gøre som hun vil - men havde vi nu et realt behov om eftermiddagen ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige til den udmelding. Deltidplads eller ej

Anmeld

23. september 2011

bullerbassen

Mor til Liva skriver:

Jeg synes ikke at det er fair at sige sådan! Hun får løn for at passe børnene og hun "dør" ikke af at gå med 1 barn fra 15-15.30 i ny eller næ eller hver dag for den sags skyld

Kl 15.30 er da stdig tidligt ofr en DP at få fri....

Tak for svar - ja det syntes jeg måske også.

Syntes måske heller ikke grunden er helt ok - fordi han har deltidsplads hvis nu vores behov er om eftermiddagen.

Og spurgte hende hvornår de andre har tid til og det er kl 16.

Anmeld

23. september 2011

Mor til L&S

bullerbassen skriver:

Tak for svar - ja det syntes jeg måske også.

Syntes måske heller ikke grunden er helt ok - fordi han har deltidsplads hvis nu vores behov er om eftermiddagen.

Og spurgte hende hvornår de andre har tid til og det er kl 16.

Nej det synes jeg godt nok heller ikk og SLET ikke når det er indenfor de andres børns åbningstid....!!

jeg var blevet ked, skuffet og gal hvis jeg havde fået den besked!

Anmeld

23. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
bullerbassen skriver:

Ja hun kan da gøre som hun vil - men havde vi nu et realt behov om eftermiddagen ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige til den udmelding. Deltidplads eller ej

I mine øjne skal hun selvfølgelig give jer den pasning i det tidsrum der er nødvendigt! Men på papiret må hun gerne skrive at hun feks kun vil have deltidspladser om formiddagen! Hun er hendes egen leder, og hun bestemmer selv hendes arbejdsdag, men det ville da helt klart være et dårligt signal at sende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.