hvordan deler i økonomien op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

L.J.L

Herhjemme deler vi alle udgifter lige (på nær bilens udgifter, da det er hans og jeg ikke har kørekort, og så selvfølgelig telefonregningen betaler vi også hver især) Og vi har hver vores indkomst. Så ja han har jo meget mere at gøre godt med end jeg har, men det har jeg det ganske fint med. Han bruger en del penge på sin dyre hobby, det gør jeg ikke. Jeg ville have det rigtig skidt med at skulle trække ned over hovedet på ham, hvad han skulle bruge sine egne penge til, især når han tjener mere end jeg gør.

Men til gengæld er vi rigtig gode til at betale ekstra hver især i de perioder hvor den anden ikke har så meget at gøre godt med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Carl-Emil's mor

Michael healer skriver:

Ok, så du går ikke ind for ligestilling ?

Så det også ok, at det er mænd for mere i løn,for samme stilling og samme erfaring ?

tror du komplet misforstår mig.

Det er præcis det jeg synes om!

At man deler udgifterne lige op.

og vil du diskutere dette så opret din egen debat eller henvend dig privat istedet for at kør denne debat ud på et sidespor  

Anmeld

14. september 2011

maria_wlt

Vi har fælles økonomi.. Hvis vi skulle betale lige over så ville jeg ikke ha en fis til mig selv :p

Min mand ønsker bare 3000 om mdr så har han til lidt indkøb og diesel.. 

Anmeld

14. september 2011

Karo

Her hjemme bliver alle pengene samlet i en pulje og så bruger vi af dem. Hvis jeg mangler jamen så køber jeg det og er det min mand der mangler så køber han.

Anmeld

14. september 2011

Camillakn

Anonym skriver:

hej i skønne tøser.

Vil lige høre hvordan i deler økonomien op hjemme ved jer.

Vi skal til at købe hus, og har lidt diskutioner om hvordan det skal deles op, for vi har altid betalt halvt hver i sær, men det er jo lidt dyrere med hus, og det resultere i at jeg ca har 3000 kr til mig selv når regningerne er betalt og så har vi betalt halv delen hver, han vil så have en del mere tilbage til sig selv, syntes i det er rimligt at man betaler halvt, skal lige siges vi har 2 fælles børn, og han har også en datter fra tidligere som er hos os hver 2. weekend.

håber på svar

NEJ, syntes slet ik det er i orden. Herhjemme har vi fælles økonomi, manden tjener os mere end mig, men hans penge er ligeså meget mine som hans og omvendt. Sådan ser vi på det herhjemme. 

Vi ska i banken i morgen og få ordnet fælles konto (glæder mig ),
Vi har 18.200,- udbetalt pr. mdr. stiger så lige 3000 nu hvor jeg føder.

Men til budgettet går der 10.100,- over hver mdr.
Så ska der stå 3.100 til mad, toiletpapir og sådan., Det er så regnet ud efter at vi bruger ik mere end 500,- i ugen max. på mad.

Og så får vi hver vores lommepenge konto 2000 til hver og en fælles opsparing på 1000 ,-

Vores lån lægger vi sammen os selv om jeg skylder mere end han gør, men som han siger er det jo os i hans interesse at jeg er godt økonomisk stillet.

Men nej, jeg syntes simpelthen det er mærkeligt når folk deler deres økonomi op på den måde, hvis man bor sammen har et godt liv, børn og det hele kan jeg slet ik se at den anden skal have flere friheder økonomisk end den anden partner har.

Anmeld

14. september 2011

K&S

Anonym skriver:

hej i skønne tøser.

Vil lige høre hvordan i deler økonomien op hjemme ved jer.

Vi skal til at købe hus, og har lidt diskutioner om hvordan det skal deles op, for vi har altid betalt halvt hver i sær, men det er jo lidt dyrere med hus, og det resultere i at jeg ca har 3000 kr til mig selv når regningerne er betalt og så har vi betalt halv delen hver, han vil så have en del mere tilbage til sig selv, syntes i det er rimligt at man betaler halvt, skal lige siges vi har 2 fælles børn, og han har også en datter fra tidligere som er hos os hver 2. weekend.

håber på svar

Vi deler det hele!

Vi har fælles lønkonto, hvor alt løn m.m. går ind (vi har hver vores VISA her til), herfra bliver der trukket penge til budgetkonto og madkonto (her har vi hver vores dankort) - herefter bruger vi det der er tilbage på lønkontoen (fælles)  

Anmeld

14. september 2011

Zelinasmor

Vi betaler 50/50.. Både regninger, mad og alt andet. Jeg synes ikke at man kan betale mindre bare fordi manden (eller kvinden) tjener et par tusind mere end en selv. Men der er vi vel så forskellige allesammen

Anmeld

14. september 2011

raca

xoxotasha skriver:

Vi betaler 50/50.. Både regninger, mad og alt andet. Jeg synes ikke at man kan betale mindre bare fordi manden (eller kvinden) tjener et par tusind mere end en selv. Men der er vi vel så forskellige allesammen

her er det ikke et par tusende.. men ca 19000kr der er i forskel på det vi får udbetalt..

dvs jeg er på SU og Manden har ca 24000kr udbetalt..

hvis vi så skulle sidde så vi kunne betale lige meget, ville vi skulle sælge huset og flytte i lejlighed til omkring 5000kr pr mdr.. så ville jeg havde 0 kr i lommepenge og min mand 18-19000 om mdr.. ville det være rimligt ?

Anmeld

14. september 2011

Lisbeth1985

Hjemme hos os har vi fælles økonomi og det fungerer rigtig godt

Anmeld

14. september 2011

raca

xoxotasha skriver:

og hvad med når kvinden går ned i tid.. til eks 30timer om ugen og dermed også i løn... for familiens skyld, så de ikke får en så stresset hverdag.. og manden så tjæner mere end hende, er det så ok at han bare får det han tjæner mere selv og i lommepenge.. når konen går ned i løn for familiens skyld? altså også hans skyld?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.