Anonym skriver:
hej i skønne tøser.
Vil lige høre hvordan i deler økonomien op hjemme ved jer.
Vi skal til at købe hus, og har lidt diskutioner om hvordan det skal deles op, for vi har altid betalt halvt hver i sær, men det er jo lidt dyrere med hus, og det resultere i at jeg ca har 3000 kr til mig selv når regningerne er betalt og så har vi betalt halv delen hver, han vil så have en del mere tilbage til sig selv, syntes i det er rimligt at man betaler halvt, skal lige siges vi har 2 fælles børn, og han har også en datter fra tidligere som er hos os hver 2. weekend.
håber på svar
NEJ, syntes slet ik det er i orden. Herhjemme har vi fælles økonomi, manden tjener os mere end mig, men hans penge er ligeså meget mine som hans og omvendt. Sådan ser vi på det herhjemme.
Vi ska i banken i morgen og få ordnet fælles konto (glæder mig
),
Vi har 18.200,- udbetalt pr. mdr. stiger så lige 3000 nu hvor jeg føder.
Men til budgettet går der 10.100,- over hver mdr.
Så ska der stå 3.100 til mad, toiletpapir og sådan., Det er så regnet ud efter at vi bruger ik mere end 500,- i ugen max. på mad.
Og så får vi hver vores lommepenge konto 2000 til hver og en fælles opsparing på 1000 ,-
Vores lån lægger vi sammen os selv om jeg skylder mere end han gør, men som han siger er det jo os i hans interesse at jeg er godt økonomisk stillet. 
Men nej, jeg syntes simpelthen det er mærkeligt når folk deler deres økonomi op på den måde, hvis man bor sammen har et godt liv, børn og det hele kan jeg slet ik se at den anden skal have flere friheder økonomisk end den anden partner har.