Höör skriver:
tror du komplet misforstår mig.
Det er præcis det jeg synes om!
At man deler udgifterne lige op.
og vil du diskutere dette så opret din egen debat eller henvend dig privat istedet for at kør denne debat ud på et sidespor
at der ikke er ligestilling og ligeværd mellem stillinger behover jo ikke at gå i familie livet også..
jeg tager en 3,5 årig vidergående udd. min mand har en 3,5 årig vidergående udd.. hans løn vil ALTID være højre end min..
dvs mens jeg læser er der ca 19000kr forskel på det vi får udbetalt.
og når jeg er færdig drejer det sig nok kun om 5000-7000kr udbetalt.
skal vi nu her bo i lejlighed efter laveste fællesnævner. dvs 10000 til de samlede ugifter.. også ville jeg stadig ende med 0kr i lommepenge og min mand 18000 kr..
hvad vis vi skulle på ferie.. skulle jeg så bo på gaden og spise affald forde jeg ikke havde muglighed for at sparre op til ferien mens min mand snuppede et luksushotel.. skulle mit tøj, shampoo osv være på min mands nåde, forde jeg ikke kommer op og tjæne så meget som min mand ever.. skulle vi købe meget mindre hus til den tid, forde vores lønninger er skæve i forholdt til henannen.. så jeg havde lidt lomme penge.. og min mand Mange?
hvad vis den ene part går ned i tid pga at familien skal kunne fungere.. skal denne så trækkes i lommepenge, forde hjemmearbejde ikke er så værdifuldt for familien som udearbejde?
for mig er en familie en enhed.. der skal virke, det gør den ikke hvis den økonomiske ulighed bliver for skæv.. for så har man ikke samme mugligheder mht fritidsinteresser og ferie valg og man må så altid leve efter den andens lyster og for godt befindende og bede om penge..
Anmeld