hvordan deler i økonomien op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

MorTil4<3

Anonym skriver:

hej i skønne tøser.

Vil lige høre hvordan i deler økonomien op hjemme ved jer.

Vi skal til at købe hus, og har lidt diskutioner om hvordan det skal deles op, for vi har altid betalt halvt hver i sær, men det er jo lidt dyrere med hus, og det resultere i at jeg ca har 3000 kr til mig selv når regningerne er betalt og så har vi betalt halv delen hver, han vil så have en del mere tilbage til sig selv, syntes i det er rimligt at man betaler halvt, skal lige siges vi har 2 fælles børn, og han har også en datter fra tidligere som er hos os hver 2. weekend.

håber på svar

at man gider leve sådan forstår jeg ik

da mig og min kæreste flyttede sammen blev vi enige om at der også sku deles lige meget, så dvs vores kontis blev slået sammen, vi har stadig hver vores MEN vi kan gå ind og se hvad hinanden får og har og så videre, når så vores penge er kommet ind så bliver alle pengene sat ind på min konto, så bliver alle regninger betalt og så videre, når så de er betalt så kan vi se hvad vi har tilbage.
og det beløb der er tilbage råder vi begge over, MEN det skal dog siges at min mand er dårlig med penge så jeg sidder alligevel på den øverste knap hva angår hvor meget han må bruge smilll
men ja, vi syntes det er langt bedere og nemmere da vi så er sikker på vi begge giver det vi skal, og så kan vi se hvad der tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Dot D

Vi har fællesøkonomi på den måde, at den der har flest penge, betaler mest, der er som sådan ikke noget, der hedder "dit og mit" men vi deles om tingene

Vi sætter hver et beløb ind på et kort hver måned til mad, og da han i øjeblikket tjener mest, betaler han ind til budgetten, og jeg betaler vores diverser

Anmeld

14. september 2011

signe.

Anonym skriver:

ok, ja det lyder fint, men ved hellere ikk om man skal tænke så meget over det, det er nok mig der ikke helt ved om jeg bliver snydt????

Tak for svar

Du bliver ikke snydt, så længe han jo reelt set tjener mere end dig.. herhjemme betaler kæresten hus, fordi jeg er på barsel, så har ikke råd før jeg finder arbejde.. får den laveste sats af dagpenge, og jeg betaler ALT andet, husholdning, mad, bleer, blomster og ja generelt hvis jeg synes vi mangler noget i huset.. og jeg har virkelig ikke ret meget tilbage, for har også egen bil.. så her har manden også væsentlig flere penge tilbage til sig selv, men han tjener også mere end mig når jeg begynder på arbejde igen, får jeg jo også flere penge til mig selv..

Anmeld

14. september 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

hej i skønne tøser.

Vil lige høre hvordan i deler økonomien op hjemme ved jer.

Vi skal til at købe hus, og har lidt diskutioner om hvordan det skal deles op, for vi har altid betalt halvt hver i sær, men det er jo lidt dyrere med hus, og det resultere i at jeg ca har 3000 kr til mig selv når regningerne er betalt og så har vi betalt halv delen hver, han vil så have en del mere tilbage til sig selv, syntes i det er rimligt at man betaler halvt, skal lige siges vi har 2 fælles børn, og han har også en datter fra tidligere som er hos os hver 2. weekend.

håber på svar

Det er helt op til jer hvordan I helst vil gøre det. Men hos os har vi fællesøkonomi, selvom min kæreste tjener 3 gange så meget som mig. Jeg synes slet ikke det ville du, hvis han skulle have mega mange lommepenge og leve i sus og dus, mens jeg ikke rigtigt kunne noget. Så sådan har vi altid gjort trods intet hus eller ejerlejlighed!

Anmeld

14. september 2011

Alba

Kan ikke se det uretfærdige i det, synes det er fair nok hvis man ikke ønsker fællesøkonomi så længe alt deles lige.

Anmeld

14. september 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

ja mener det skulle være ca 3000 tilbage når alt der betalt fælles +  inkl børn og tøj m.m til dem er også ind regnet i fælles bugettet.

Hvis du har 3000 til DIG SELV til shopping, frisør, cafeture mm så har du simpelthen en kæmpe luksus også synes jeg slet ikke du skal brokke dig.  

Anmeld

14. september 2011

Chr-Hei

Her er det hele fælles... Vores løn går ind på samme konto og der bliver trukket det samme fra os hver til budgettet hver måned. Men vi tjener så også godt det samme ...

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

at man gider leve sådan forstår jeg ik

da mig og min kæreste flyttede sammen blev vi enige om at der også sku deles lige meget, så dvs vores kontis blev slået sammen, vi har stadig hver vores MEN vi kan gå ind og se hvad hinanden får og har og så videre, når så vores penge er kommet ind så bliver alle pengene sat ind på min konto, så bliver alle regninger betalt og så videre, når så de er betalt så kan vi se hvad vi har tilbage.
og det beløb der er tilbage råder vi begge over, MEN det skal dog siges at min mand er dårlig med penge så jeg sidder alligevel på den øverste knap hva angår hvor meget han må bruge smilll
men ja, vi syntes det er langt bedere og nemmere da vi så er sikker på vi begge giver det vi skal, og så kan vi se hvad der tilbage

ja men det er lidt svært for han går meget op i økonomien, og syntes det er mest fair at betale halvt hver, for så kan vi ikke blive uenige om hvis den ene bruger pengene forkert.

Anmeld

14. september 2011

Dinsen

vi deler også lige over, og jeg har ogsåmindre tilbage hver mdr. end ham... syntes faktisk det er oki, det er jo ik hans skyld vi ik får li meget ind på konton ;o) men vil si hvis du har 3000 kr tilbage hver mdr når alt er betalt er det vel også meget godt!! så syntes 2000 lyder fornuftig til opsparing

Anmeld

14. september 2011

mortilflere

signe. skriver:

Du bliver ikke snydt, så længe han jo reelt set tjener mere end dig.. herhjemme betaler kæresten hus, fordi jeg er på barsel, så har ikke råd før jeg finder arbejde.. får den laveste sats af dagpenge, og jeg betaler ALT andet, husholdning, mad, bleer, blomster og ja generelt hvis jeg synes vi mangler noget i huset.. og jeg har virkelig ikke ret meget tilbage, for har også egen bil.. så her har manden også væsentlig flere penge tilbage til sig selv, men han tjener også mere end mig når jeg begynder på arbejde igen, får jeg jo også flere penge til mig selv..

Det ville jeg ikke finde mig i , for han er jo oxo "skyld" i du pt ikke tjener det vilde ...

Her betaler bonden hus , bil osv alt fast , og jeg betaler maden osv.

har han for mange penge så snupper jeg dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.