hvordan deler i økonomien op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.693 visninger
73 svar
0 synes godt om
14. september 2011

Anonym trådstarter

hej i skønne tøser.

Vil lige høre hvordan i deler økonomien op hjemme ved jer.

Vi skal til at købe hus, og har lidt diskutioner om hvordan det skal deles op, for vi har altid betalt halvt hver i sær, men det er jo lidt dyrere med hus, og det resultere i at jeg ca har 3000 kr til mig selv når regningerne er betalt og så har vi betalt halv delen hver, han vil så have en del mere tilbage til sig selv, syntes i det er rimligt at man betaler halvt, skal lige siges vi har 2 fælles børn, og han har også en datter fra tidligere som er hos os hver 2. weekend.

håber på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Hansen97

Anonym skriver:

hej i skønne tøser.

Vi skal til at købe hus, og har lidt diskutioner om hvordan det skal deles op, for vi har altid betalt halvt hver i sær, men det er jo lidt dyrere med hus, og det resultere i at jeg ca har 3000 kr til mig selv når regningerne er betalt og så har vi betalt halv delen hver, han vil så have en del mere tilbage til sig selv, syntes i det er rimligt at man betaler halvt, skal lige siges vi har 2 fælles børn, og han har også en datter fra tidligere som er hos os hver 2. weekend.

håber på svar

Her betaler han budgettet.. og jeg betaler alt ved siden af: Mad, institution, tøj, gaver osv osv..

Anmeld

14. september 2011

nattergalen

Her har vi fælles økonomi.. 

Anmeld

14. september 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

hej i skønne tøser.

håber på svar

Du har 3000 til DIG SELV DIG SELV?

Eller du har 3000 til mad, bleer, tøj til børn mm?? 

Anmeld

14. september 2011

raca

vi har alt på 2 kontoer en buget og en løn.. dvs vores løn går ind på samme konto. og bugetkontoen får så det den skal bruge..

også er det bare fælles penge dem på lønkontoen.. de bliver brugt til mad, tøj og sjov.. indkøb over 200kr taler vi lige om.. men det er det.. helt åbne kort.. intet er skjult.. og vi blander os sjældet i hinannens behov.. men der er så heller ingen af os der bruger løs...

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Hansen97 skriver:

Her betaler han budgettet.. og jeg betaler alt ved siden af: Mad, institution, tøj, gaver osv osv..

ok, ja det lyder fint, men ved hellere ikk om man skal tænke så meget over det, det er nok mig der ikke helt ved om jeg bliver snydt????

Tak for svar

Anmeld

14. september 2011

Lilotte87

Vi deler det hele. Når der er trukket til faste udgifter, pension og opsparinger, så deler vi resten lige over. Vi kan godt lide at have vores egne "lommepenge", som vi kan gøre med hvad vi vil. Køber vi noget til huset, bliver det taget fra vores fælles opsparing. 

Lotte

Anmeld

14. september 2011

Dinna88

3000 til dig selv er da mange penge - der ville jeg kunne smide i hvert fald 2000 kr på opsparing

Nå, men altså.. Når min kæreste og jeg har fået børn og hus så bliver det også fælles økonomi; vi bliver jo fælles om alt andet, hvorfor så ikke også pengene? Folk har kigget skævt på at jeg siger det, fordi de regner med at det er fordi jeg ellers ville have færre penge end ham; men jeg kommer til at tjene mest. 

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Höör skriver:

Du har 3000 til DIG SELV DIG SELV?

Eller du har 3000 til mad, bleer, tøj til børn mm?? 

ja mener det skulle være ca 3000 tilbage når alt der betalt fælles +  inkl børn og tøj m.m til dem er også ind regnet i fælles bugettet.

Anmeld

14. september 2011

karina1980

Anonym skriver:

hej i skønne tøser.

håber på svar

jeg har det hele og han får lommepenge

ej ikke helt sådan men næsten, her har vi fælles økonomi som jeg styre, dvs budget osv er i mit navn, han ved hvordan det ser ud, men har ingen intresse i mere.

når alt er betalt, står det overskydende på en fælles konto og en arbejdskonto.

fælleskontoen er til mad, benzin og andre ting

arbejdskontoen er til når vi er på job og mangler noget(glemt madpakke, løbet tør for smøger osv)

skal vi hver især noget specielt eller mangler noget så snakker vi om det og så finder vi ud af det.

lommepenge som sådan eller penge kun til os har vi ikke, da vi køber det vi har behov for når vi ser det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.