hvordan deler i økonomien op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Michael healer

cmks2007 skriver:

Her ryger alle pengene i en fælles pulje, hvorfra penge til budgetten, penge til madkonto og penge til opsparing trækkes. Det, der er tilbage bliver delt i to, som så står på hver vores konto og som vi frit og uafhængigt kan bruge af.

Vi har boet sammen i 9 år, og det har altid fungeret på den måde. Min mand tjener lidt mere end dobbelt så meget som mig, og derfor havde vi en "skæv" ejerfordeling i vores ejerlejlighed - han ejede 2/3 og jeg 1/3 - så han ville få mest ud af det, hvis vi gik fra hinanden, da han jo også betalte mest. I vores hus har vi dog en ligelig fordelt ejerandel. Men vi anser os for at være et fællesskab, og det synes vi er svært, hvis den ene har mange flere midler end den anden.

Bærnepengene som kommer ind på min konto, ryger over på en fælleskonto, som går til alt det sjove, tøj, ferier osv.

Her ryger alle pengene i en fælles pulje, hvorfra penge til budgetten, penge til madkonto og penge til opsparing trækkes. Det, der er tilbage bliver delt i to, som så står på hver vores konto og som vi frit og uafhængigt kan bruge af.

Super, og sådan burde det da være for alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Michael healer

Höör skriver:

Hvis du har 3000 til DIG SELV til shopping, frisør, cafeture mm så har du simpelthen en kæmpe luksus også synes jeg slet ikke du skal brokke dig.  

ja 3000 er da fedt, og dejligt hun har det til sig selv, men det da ikke ok at han har en del mere, vel ?

Anmeld

14. september 2011

december-babyen

Vi får hver vores løn på en samlet konto hvor pengene til budgettet bliver trukket, der bliver sat penge af til mad, benzin og alt andet. Det beløb som så står tilbage det deler vi i to som vi så råder over på hver vores konto

Det synes jeg er mest fair, til trods for min kæreste tjener mest men så igen, jeg er sygemeldt pga jeg er gravid og det har han jo også en del i  

Det fungerer rigtig fint her.

Anmeld

14. september 2011

Mca<3

Ej sådan en kærest ville jeg slet ikke købe hus med   Her har vi en fælles lønkonto og en fælles budgetkonto så ALT er fælles ligesom vores fælles børn   Og min mand har ca 14000 kr mere udbetalt end jeg har ...

Anmeld

14. september 2011

Sitrani

Herhjemme deler vi alle udgifter lige over, og beholder de penge vi har tilovers til os selv... Indtil videre.. Måske ændre det sig med tiden, når vi får hus osv.

Anmeld

14. september 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

hej i skønne tøser.

Vil lige høre hvordan i deler økonomien op hjemme ved jer.

Vi skal til at købe hus, og har lidt diskutioner om hvordan det skal deles op, for vi har altid betalt halvt hver i sær, men det er jo lidt dyrere med hus, og det resultere i at jeg ca har 3000 kr til mig selv når regningerne er betalt og så har vi betalt halv delen hver, han vil så have en del mere tilbage til sig selv, syntes i det er rimligt at man betaler halvt, skal lige siges vi har 2 fælles børn, og han har også en datter fra tidligere som er hos os hver 2. weekend.

håber på svar

Tja, manden betaler huslejen og jeg betaler mad, tøj og babyting Så har vi en opsparing på hans konto til navngivning/bryllup

Anmeld

14. september 2011

Ryberg

Vi betaler hver især halvt ind på budgettet... så hæver jeg 4000 på min konto til mad... og så overfører jeg omkring 2000 til hans konto, og hans konto går så til mobil telefoner, brændstof på 2 biler, diverse regninger, tøj osv.

Så har jeg ca. 1000 kr. at "snolder" for hvis man kan kalde det det...

Anmeld

14. september 2011

Carl-Emil's mor

Michael healer skriver:

ja 3000 er da fedt, og dejligt hun har det til sig selv, men det da ikke ok at han har en del mere, vel ?

Jo det synes jeg faktisk det er  

Anmeld

14. september 2011

Michael healer

Höör skriver:

Jo det synes jeg faktisk det er  

Ok, så du går ikke ind for ligestilling ?

Så det også ok, at det er mænd for mere i løn,for samme stilling og samme erfaring ?

Anmeld

14. september 2011

Maja_4000

Her betaler han husleje , hans mobil , a-kasse og forsikringer .. Jeg betaler alt det andet Men hvis min konto løber tør , overfører vi bare fra hans .. Så det er ikke som sådan delt op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.