hvordan deler i økonomien op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Anonym trådstarter

Höör skriver:

Hvis du har 3000 til DIG SELV til shopping, frisør, cafeture mm så har du simpelthen en kæmpe luksus også synes jeg slet ikke du skal brokke dig.  

nej det er ikke for at brokke mig ved bare ik om det er uretfærdigt når han tjener en del mere og jeg er også med til at betale for hans datter mht tøj, møbler, legetøj m.m hvis du ved hvad jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

nej det er ikke for at brokke mig ved bare ik om det er uretfærdigt når han tjener en del mere og jeg er også med til at betale for hans datter mht tøj, møbler, legetøj m.m hvis du ved hvad jeg mener

Synes slet ikke det er urimeligt... og tror ærligt der er gået noget galt i dit regnestykke

3000 om mdr til sjov og ballade det er altså utrolig mange penge  

Anmeld

14. september 2011

LeneKE

Altså herhjemme har jeg jo været på SU i nogle år, så det er min kæreste, der står som ejer af huset, så han betaler alt hvad der har med det at gøre og så betaler jeg alt maden og diverse gaver og sådan.

Jeg tror vi fortsætter det sådan når jeg har født om et par måneder, så ryger bleer og alt det bare ind under "min" afdeling

Det fungerer super fint for os, og der er ikke nogen af os, der bliver "snydt", selvom det nok er min kæreste, der har største udgifter, men igen, så har jeg været på SU indtil jeg blev færdig her i sommers, så det er sådan vi blev enige om at det var bedst  

Jeg synes ikke rigtig man kan tale om at blive snydt af hinanden i den forstand i et forhold, for jeg har det sådan lidt at det bliver lidt noget flueknepperi hvis ALT skal deles lige op og "du skylder mig en 20'er" agtigt...

Anmeld

14. september 2011

Lisbeth85

Vi deler det hele sådan ca. Smækker nogle tusinde ind på en konto hver, og så ryger regninger fra den Det fungerer godt. Og så har vi en 'madkasse', som vi hver lægger 1500 kr. pr. måned. Det kører fint rundt sådan

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Höör skriver:

Synes slet ikke det er urimeligt... og tror ærligt der er gået noget galt i dit regnestykke

3000 om mdr til sjov og ballade det er altså utrolig mange penge  

ja det er hellere ikke regnet helt nøjagtigt ud , men vi har altid delt det op med halvt til hver, men kom bare til at tænke på om det er uretfærdigt.

tak for svar.

Anmeld

14. september 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Her ryger alle pengene i en fælles pulje, hvorfra penge til budgetten, penge til madkonto og penge til opsparing trækkes. Det, der er tilbage bliver delt i to, som så står på hver vores konto og som vi frit og uafhængigt kan bruge af.

Vi har boet sammen i 9 år, og det har altid fungeret på den måde. Min mand tjener lidt mere end dobbelt så meget som mig, og derfor havde vi en "skæv" ejerfordeling i vores ejerlejlighed - han ejede 2/3 og jeg 1/3 - så han ville få mest ud af det, hvis vi gik fra hinanden, da han jo også betalte mest. I vores hus har vi dog en ligelig fordelt ejerandel. Men vi anser os for at være et fællesskab, og det synes vi er svært, hvis den ene har mange flere midler end den anden.

Bærnepengene som kommer ind på min konto, ryger over på en fælleskonto, som går til alt det sjove, tøj, ferier osv.

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

LeneKE skriver:

Altså herhjemme har jeg jo været på SU i nogle år, så det er min kæreste, der står som ejer af huset, så han betaler alt hvad der har med det at gøre og så betaler jeg alt maden og diverse gaver og sådan.

Jeg tror vi fortsætter det sådan når jeg har født om et par måneder, så ryger bleer og alt det bare ind under "min" afdeling

Det fungerer super fint for os, og der er ikke nogen af os, der bliver "snydt", selvom det nok er min kæreste, der har største udgifter, men igen, så har jeg været på SU indtil jeg blev færdig her i sommers, så det er sådan vi blev enige om at det var bedst  

Jeg synes ikke rigtig man kan tale om at blive snydt af hinanden i den forstand i et forhold, for jeg har det sådan lidt at det bliver lidt noget flueknepperi hvis ALT skal deles lige op og "du skylder mig en 20'er" agtigt...

ja sådan har vi også gjort indtil nu for han har betalt til hans hus og jeg betalte diverse.

men ved bare ikke om man bliver uenige når man har fælles økonomi.

Anmeld

14. september 2011

Michael healer

Anonym skriver:

hej i skønne tøser.

Vil lige høre hvordan i deler økonomien op hjemme ved jer.

Vi skal til at købe hus, og har lidt diskutioner om hvordan det skal deles op, for vi har altid betalt halvt hver i sær, men det er jo lidt dyrere med hus, og det resultere i at jeg ca har 3000 kr til mig selv når regningerne er betalt og så har vi betalt halv delen hver, han vil så have en del mere tilbage til sig selv, syntes i det er rimligt at man betaler halvt, skal lige siges vi har 2 fælles børn, og han har også en datter fra tidligere som er hos os hver 2. weekend.

håber på svar

Jeg forstå slet ikke at der findes familier med børn, der bor sammen som ikke deles om det hele, og dermed har fælles økonomi, troede vi levede i et land med ligestilling, men dette viser da at vi ikke har ligestilling, så kvinder gør oprør, i skal ikke finde jer i det 

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

karina1980 skriver:

jeg har det hele og han får lommepenge

ej ikke helt sådan men næsten, her har vi fælles økonomi som jeg styre, dvs budget osv er i mit navn, han ved hvordan det ser ud, men har ingen intresse i mere.

når alt er betalt, står det overskydende på en fælles konto og en arbejdskonto.

fælleskontoen er til mad, benzin og andre ting

arbejdskontoen er til når vi er på job og mangler noget(glemt madpakke, løbet tør for smøger osv)

skal vi hver især noget specielt eller mangler noget så snakker vi om det og så finder vi ud af det.

lommepenge som sådan eller penge kun til os har vi ikke, da vi køber det vi har behov for når vi ser det

Anmeld

14. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Höör skriver:

Hvis du har 3000 til DIG SELV til shopping, frisør, cafeture mm så har du simpelthen en kæmpe luksus også synes jeg slet ikke du skal brokke dig.  

Det har jeg ikke haft siden jeg var singel og boede i lejlighed for mig selv.

Vi har fælles økonomi. Jeg mener, at når man har valgt, at sætte børn i verden sammen og købe hus sammen, så er man også fælles om pengene. Man kan evt. gøre, at pengene går ind på en konto og så får man hver især et beløb man kan gøre med som man lyster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.