raca skriver:
jeg er ikke en holdt kvinde.. jeg er en kvinde der råder over både over min og min mands indkomst i FÆLLESKAB. en holdt kvinde havde ikke haft råderet over pengene og måtte bede om penge til alt.
er det ligestilling i hjemmet at jeg altid ville havde meget mindre i lommepenge end min mand.. forde min lønning er mindre? men arbejdstiden den sammen
Nej, nej, nej...nu må du altså ikke misforstå mig. Jeg siger på ingen måde at man er en holdt kvinde fordi man har fællesøkonomi...så ville jeg kalde de fleste af mine veninder og ander kvinder jeg kender, for holdte kvinder, og det er de bestemt ikke!
Jeg skrev bare at jeg ville FØLE, at jeg var det, fordi jeg ikke selv ville have tjent de penge jeg brugte...jeg siger ikke at det ville være sådan, kun at det var den følelse jeg personligt ville få. (... og det er sikkert også tosset og stædigt at føle sådan, men sådan er jeg altså :-))
Og nu skal det her altså heller ikke være en debat om hvad der er rigtigt og forkert...jeg går 100 % ind for at hver familie finder ud af hvad der fungere for netop dem...og jeg fortalte bare hvordan det fungerer for os.
Beklager meget hvis mit indlæg stødte nogen, det var på ingen måde meningen! Go weekend!
Anmeld