Vi gør sådan, at vi betaler det samme beløb til en fælleskonto hver måned, som alt så bliver trukket fra. Vi har to dankort til den konto, så alt husholdning bliver også betalt den vej. Eneste undtagelse er huslejen hvor min kæreste betaler 2/3 og jeg betaler 1/3...det fik han lov til efter lang tids overtalelse :-) Jeg er stadig under uddannelse og min kæreste har godt job, så han tjener meeeeget mere end mig.
Jeg er en meget selvstændig pige, og jeg har det super godt med at vide at jeg betaler min del (lige med undtagelse af det med huslejen) og at det der er tilbage bagefter er mine egne penge... og så kan jeg bruge dem lige så tosset jeg vil med god samvittighed :-) Jeg ville slet ikke have det godt med at føle mig som en "holdt kvinde"...selv om at min kæreste uden tvivl ville elske at forsørge mig :-D
NB: Nu er der nogen der taler om ligestilling i forhold til at have fælleskonto og dele alle midler...faktisk havde ordet den stik modsatte betydning da det blev opfundet. Det var dengang kvinderne kom på arbejdsmarkedet for netop at tjene deres egne penge, og ikke længere være underlagt mandens indkomst. Bare lidt historisk info :-)
Anmeld