Rosa skriver:
Jeg læste lige i en anden tråd at mange af jeres unger kommer i seng MEGET tidligere end Jonte..
Han kommer først i seng kl 20 (før var det 19.30 men han vågner bare så tidligt) og står op kl 6-6.30.
Jeg prøver lige med en afstemning for at se om der er andre end mig der først putter så sent.
I må gerne svare supplerende: Hvorfor putter I til den tid I gør - har det kun at gøre med træthedsniveau, eller er der andre faktorer?
Der har lige været en artikel i Aftenposten (norsk avis) omkring børn kommer for sent i seng, så sjovt du lieg nævner det. Jeg kan desværre ikke finde ud af at linke eller noget, hvis jeg får hjælp så kan du/I læse den. Men den handler i store træk om, det som du nævner at forældrene synes at de ikke har tid sammen med deres børn, så derfor kommer de senere i seng, Men hvis behov er det????
Nå men mine børn har altid og gør det fortsat, i seng ca kl. 19. Astrid som er 10 mdr bliver puttet ved 18.30-19.00 tiden, uanset om hun virker træt eller ej, så ligger hun og nuldre også falder hun i søvn. Hvis hun kommer senere i seng end det, bliver hun overtræt og der går længere tid inden hun sover.
Alma (6 år) og JOhanna (4 år) er også altid blevet puttet ved 18.30 tiden. Nu starter putte ritualet kl. ca 19 vi læser bog, de læser deres egen bog i deres egen seng, og Johanna sover ved 19.30 tiden, og Alma kan der godt gå lidt længere med, men den bliver ikke mere end kl 20
Fredag er det disney og slik dag, så det bliver den 20-20.30 inden de sover (Astrid deltager ikke)
Der er selvfølgelig ingen regler uden undtagelse, hvis vi er ude på besøg osv, men vi bliver bare straffet dagen efter med sure og trætte børn!
Grunden til vi holder så fast i sengetiderne er at de bliver overtrætte og umedgørelige, hvis vi rykker på dem. Vi kan godt trække det, men hvem får noget ud af det?? Ikke vores tøser, de bliver sure tøser. Så hellere have glade tøser i de timer vi nu er sammen!
Knus Siber