Sengetider for unger på 1-2 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

Rosa

Laulund87 skriver:

I hverdagene kommer Maria i seng kl 18 ca. Vi kan umuligt trække den længere og hun skal op kl 06 næste mogen. Hun skal have 12 timers søvn, ellers fungerer hun ikke

I weekenderne prøver vi at trække den til mellem kl 19-20. Det går egentlig fint nok og så sover hun de 12 timer.

I hverdagene synes det er lidt træls hun kommer så tidligt i seng for vi kan ikke tage nogle steder og Bruno når næsten ikke at se hende

Det er simpelthen bare vildt tidligt i min verden  Hvis Jonte kom så tidligt i seng så havde vi næsten ikke noget tid sammen... Han bliver hentet 15.30-16.30 fra vuggeren, og så skal vi hjem, spise, evt. bade og hvis han skulle sove allerede kl 18, så var den tid jo nærmest ikke nok  Hvordan får I det til at hænge sammen med institution osv.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

B&J

daniel er 1½ kommer i seng kl 19. og helt klart der fordi der er han så træt han ikke kan hænge sammen mere. og han sover til kl 7-8stykker om morgen

Anmeld

8. september 2011

emsaroto

Når Oskar er i vuggestue er han tit træt allerede ved 18.30 til 19 tiden.. 

i weekender er han ikke træt så tidligt. så der bliver det for det meste mellem 19.30 og 20

Anmeld

8. september 2011

Laulund87

Rosa skriver:

Det er simpelthen bare vildt tidligt i min verden  Hvis Jonte kom så tidligt i seng så havde vi næsten ikke noget tid sammen... Han bliver hentet 15.30-16.30 fra vuggeren, og så skal vi hjem, spise, evt. bade og hvis han skulle sove allerede kl 18, så var den tid jo nærmest ikke nok  Hvordan får I det til at hænge sammen med institution osv.?

Det er også for tidligt i min verden Maria har altid haft en kæmpe søvebehov og det er først for nylig hun er gået ned på "kun" 12 timer om natten.

Jeg går jo hjemme så hun bliver hentet ved 14 tiden. Så tiden med mig er ok, men hendes far kommer nogle gange hjem kl 17 og så er det bare ikke tid nok

I går kom hun i seng kl 19 fordi vi havde gæster, og hun måtte vækkes i morgen (hvor hun normalt vågner kl 06) og hun var ret ked af det. Så 12 timers søvn i streg, ellers går det galt.

Anmeld

8. september 2011

december-babyen

Da min søn var i den alder mener jeg han kom i seng ca kl 18.30-19.00 alt efter hvor træt han var.

Hans faste sengetider var meget vigtige for ham og er det stadig den dag idag for han har et stort søvnbehov og kan dårligt fungere dagen efter hvis han ikke har sovet nok.

Idag hvor han er 8½ år gammel kommer han i seng mellem kl 19.30 og 20.00 igen alt efter hvor træt han er. Han står selv op eller bliver vækket ca ved 06.40-07 tiden om morgenen.

Anmeld

8. september 2011

Rosa

Laulund87 skriver:

Det er også for tidligt i min verden Maria har altid haft en kæmpe søvebehov og det er først for nylig hun er gået ned på "kun" 12 timer om natten.

Jeg går jo hjemme så hun bliver hentet ved 14 tiden. Så tiden med mig er ok, men hendes far kommer nogle gange hjem kl 17 og så er det bare ikke tid nok

I går kom hun i seng kl 19 fordi vi havde gæster, og hun måtte vækkes i morgen (hvor hun normalt vågner kl 06) og hun var ret ked af det. Så 12 timers søvn i streg, ellers går det galt.

Jeg er simpelthen misundelig  Jonte har sovet mellem 9 og 11 timer  hele sit liv, og vågner aaaalt for tidligt for morens smag 

Anmeld

8. september 2011

millesofie

Rosa skriver:

Jeg læste lige i en anden tråd at mange af jeres unger kommer i seng MEGET tidligere end Jonte..  Han kommer først i seng kl 20 (før var det 19.30 men han vågner bare så tidligt) og står op kl 6-6.30.

Jeg prøver lige med en afstemning for at se om der er andre end mig der først putter så sent. 

I må gerne svare supplerende: Hvorfor putter I til den tid I gør - har det kun at gøre med træthedsniveau, eller er der andre faktorer? 

19-19,30 cirkus

Tinke er træt fra kl 18 men aftensmad og måske bad, lidt aftenhygge osv

så bliver den bare hverdag ca 19-19,30 og så vågner hun 6-6,30 og vi skal være ude af døren og sidde i bilen senest kl 7.15 så det passer meget godt herhjemme

Anmeld

8. september 2011

Laulund87

Rosa skriver:

Jeg er simpelthen misundelig  Jonte har sovet mellem 9 og 11 timer  hele sit liv, og vågner aaaalt for tidligt for morens smag 

Alle siger også at vi ikke ved hvordan det er at have barn Men når hun så er syg, hvilket jo sker ofte, er det næsten minus søvn.

Ville dog ønske hun kunne "nøjes" med 10 timer måske, så vi havde mere tid som familie i hverdagene

Anmeld

8. september 2011

Sjl-msl-Mkl

Malou Selma på 3 år + lidt mere kommer i seng ved 19 tiden, nogen gange lidt tidligere. Hun sover ikke til middag i BH, så hun er træt. Derfor er der vigtig at hun får mellem 11 og 12 timers søvn. Matilde på 6 ½ mdr. kommer i seng 19.15 der omkring, den bliver ikke senere end 19.30 i hvert fald. Nogen gange vågner hun ved 05.30 og får så en flaske og sover igen til 7.30.

Anmeld

8. september 2011

Siber

Rosa skriver:

Jeg læste lige i en anden tråd at mange af jeres unger kommer i seng MEGET tidligere end Jonte..  Han kommer først i seng kl 20 (før var det 19.30 men han vågner bare så tidligt) og står op kl 6-6.30.

Jeg prøver lige med en afstemning for at se om der er andre end mig der først putter så sent. 

I må gerne svare supplerende: Hvorfor putter I til den tid I gør - har det kun at gøre med træthedsniveau, eller er der andre faktorer? 

Der har lige været en artikel i Aftenposten (norsk avis) omkring børn kommer for sent i seng, så sjovt du lieg nævner det. Jeg kan desværre ikke finde ud af at linke eller noget, hvis jeg får hjælp så kan du/I læse den. Men den handler i store træk om, det som du nævner at forældrene synes at de ikke har tid sammen med deres børn, så derfor kommer de senere i seng, Men hvis behov er det????

Nå men mine børn har altid og gør det fortsat, i seng ca kl. 19. Astrid som er 10 mdr bliver puttet ved 18.30-19.00 tiden, uanset om hun virker træt eller ej, så ligger hun og nuldre også falder hun i søvn. Hvis hun kommer senere i seng end det, bliver hun overtræt og der går længere tid inden hun sover.

Alma (6 år) og JOhanna (4 år) er også altid blevet puttet ved 18.30 tiden. Nu starter putte ritualet kl. ca 19 vi læser bog, de læser deres egen bog i deres egen seng, og Johanna sover ved 19.30 tiden, og Alma kan der godt gå lidt længere med, men den bliver ikke mere end kl 20

Fredag er det disney og slik dag, så det bliver den 20-20.30 inden de sover (Astrid deltager ikke)

Der er selvfølgelig ingen regler uden undtagelse, hvis vi er ude på besøg osv, men vi bliver bare straffet dagen efter med sure og trætte børn!

Grunden til vi holder så fast i sengetiderne er at de bliver overtrætte og umedgørelige, hvis vi rykker på dem. Vi kan godt trække det, men hvem får noget ud af det?? Ikke vores tøser, de bliver sure tøser. Så hellere have glade tøser i de timer vi nu er sammen!

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.