SpunkenJo skriver:
En klog kvinde sagde engang til mig; "små børn, skal ligge i deres senge når kl. er 19.00"
Med små børn menes der børn som ikke er startet i skole.
Har erfaret herhjemme at søvn avler søvn, og ofte sover han længere når han er kommet tidligere i seng 
Her ligger drengen senest i sengen kl. 19.00. Nogen gange først kl. 1930, og yderst sjældent kl. 20.00
Her passer det super 
for mig ville din kloge kone som første gangs mor..
1. havde givet mig dårlig samvittighed.
2 fået mine morgner til og ligge på den forkerte side af 5
3. de gange han er blevet puttet så tidligt at han ikke var tilpas træt har han holdt sig vågen, til han var overtræt... og ja han kan fint køre sig selv helt op.. hvis han ikke falder i søvn inden for 30 min...
4.. haft en søn der blundede 20-40 min også var frisk.. igen..
jeg mener kun søvn avler søvn til en vis grad.. børns søvnbehov er indivituelt.. og man må som med alt andet se på barnet trives det, vokser det som det skal, virker det frisk og udhvilet, udvikler det sig mentalt som det skal..
hvis det gør det så sover det det det skal..
jeg nyder at jeg har TID sammen med mine børn for jeg gider dem godt. så for mig ville det være tåbeligt at sende dem i seng kl 19 for at så kunne ligge og vende og dreje sig til kl 20-2030 istedet for at bruge den værdifulde timee vi har sammen om aftenen til stille aktiviteter ala højtlæsning og spil..
Anmeld