Sengetider for unger på 1-2 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

SpunkenJo

mortilflere skriver:

mellem 18.30 og 19 , lige som de gør nu som 6 og 7 årige

Jeg vækker den 7 årige kl 6

Så er bare helt enig

Og håber mine unger vil puttes ved samme tid når de rammer dine guldklumpers alder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

SHERO

Elias på 20 mdr kommer i seng kl 18.30-19.00 Vi står op kl. 6 hver morgen og han er simpelthen for træt hvis han kommer senere i seng, han ligger altid og småsnakker lidt i 20-30 min inden han sover, uanser hvor sent han kommer i seng.. Ville ønske jeg kunne putte ham senere i weekenden så han kunne sove lidt længere, men hans indre ur ringer kl 6-6.10 uden undtagelser..

Anmeld

8. september 2011

mortilflere

SpunkenJo skriver:

Så er bare helt enig

Og håber mine unger vil puttes ved samme tid når de rammer dine guldklumpers alder

Her har de ik et valg lol

Anmeld

8. september 2011

eElak

Da min søn var på den alder (han er 2,5 år nu) kom han i seng klokken 19,00-19,30 tiden.. Det hjalp ikke at putte ham senere, han vågnede stadig lige tidligt (klokken 5-6 tiden). 

Nu kommer han i seng klokken 19,45-20 tiden - og vågner stadigvæk tidligt.... Nu står han dog først op klokken 6, da jeg absolut ikke vil op før (har fået nok nu) ;-)

Anmeld

8. september 2011

Jibbe

Frej bliver puttet kl 19. Vi spiser senest 1730, så er der lige 30-45 min leg og hygge før badet og så iseng kl 19. Så på gode dage sover han til kl 08-09 stykker dagen efter Og han sover kun 1-1½ time i VS om dagen.

Anmeld

8. september 2011

chriwi

Vores Anna (2år) bliver puttet kl 19 - så får hun en masse sange, så falder hun normalt i søvn 19:15/30

Frederik som er 5 kommer i seng kl 20...men ligger og hører lidt lydbøger, så den er tit 20:45 inden han sover.

Christina

www.mmwfoto.dk

Anmeld

9. september 2011

raca

SpunkenJo skriver:

En klog kvinde sagde engang til mig; "små børn, skal ligge i deres senge når kl. er 19.00"

Med små børn menes der børn som ikke er startet i skole.

Har erfaret herhjemme at søvn avler søvn, og ofte sover han længere når han er kommet tidligere i seng

Her ligger drengen senest i sengen kl. 19.00. Nogen gange først kl. 1930, og yderst sjældent kl. 20.00

Her passer det super

for mig ville din kloge kone som første gangs mor..

1. havde givet mig dårlig samvittighed.

2 fået mine morgner til og ligge på den forkerte side af 5

3. de gange han er blevet puttet så tidligt at han ikke var tilpas træt har han holdt sig vågen, til han var overtræt... og ja han kan fint køre sig selv helt op.. hvis han ikke falder i søvn inden for 30 min...

4.. haft en søn der blundede 20-40 min også var frisk.. igen..

jeg mener kun søvn avler søvn til en vis grad.. børns søvnbehov er indivituelt.. og man må som med alt andet se på barnet trives det, vokser det som det skal, virker det frisk og udhvilet, udvikler det sig mentalt som det skal..

hvis det gør det så sover det det det skal..

jeg nyder at jeg har TID sammen med mine børn for jeg gider dem godt. så for mig ville det være tåbeligt at sende dem i seng kl 19 for at så kunne ligge og vende og dreje sig til kl 20-2030 istedet for at bruge den værdifulde timee vi har sammen om aftenen til stille aktiviteter ala højtlæsning og spil..

Anmeld

9. september 2011

SpunkenJo

raca skriver:

for mig ville din kloge kone som første gangs mor..

1. havde givet mig dårlig samvittighed.

2 fået mine morgner til og ligge på den forkerte side af 5

3. de gange han er blevet puttet så tidligt at han ikke var tilpas træt har han holdt sig vågen, til han var overtræt... og ja han kan fint køre sig selv helt op.. hvis han ikke falder i søvn inden for 30 min...

4.. haft en søn der blundede 20-40 min også var frisk.. igen..

jeg mener kun søvn avler søvn til en vis grad.. børns søvnbehov er indivituelt.. og man må som med alt andet se på barnet trives det, vokser det som det skal, virker det frisk og udhvilet, udvikler det sig mentalt som det skal..

hvis det gør det så sover det det det skal..

jeg nyder at jeg har TID sammen med mine børn for jeg gider dem godt. så for mig ville det være tåbeligt at sende dem i seng kl 19 for at så kunne ligge og vende og dreje sig til kl 20-2030 istedet for at bruge den værdifulde timee vi har sammen om aftenen til stille aktiviteter ala højtlæsning og spil..

OMG!

Nå, det eneste jeg hæfter mig ved i dit input er, at du ser det som om jeg ikke gider være sammen med mit barn fordi han har fast sovetid kl. 1900.

"jeg nyder at jeg har TID sammen med mine børn for jeg gider dem godt."

Rådet omkring fast puttetid var fra min veninde der dengang var førstegangs mor til tvillinger på 6 mdr. Jeg selv havde en på 3 mdr, og hun rådede mig til allerede der at indføre et fast putteritual. Det gjorde jeg, og har aldrig nogensinde fortrudt.

Børn har forskellige sove vaner ja, men de fleste små børn har nu altså stadig et stort søvnbehov, hvorfor at sove fra 19-07 er helt normalt, selv med op til to gode lure om dagen også....

Anmeld

9. september 2011

SpunkenJo

mortilflere skriver:

Her har de ik et valg lol

Jamen er der ikke noget at diskutere og børnene ved det, så er der jo lissom heller ikke en mulig årsag til en konflikt
- stor fan!!

Simpelt og ligetil! Det giver mening og jeg forsøger selv at holde samme stil

Anmeld

9. september 2011

Laulund87

SpunkenJo skriver:

OMG!

Nå, det eneste jeg hæfter mig ved i dit input er, at du ser det som om jeg ikke gider være sammen med mit barn fordi han har fast sovetid kl. 1900.

"jeg nyder at jeg har TID sammen med mine børn for jeg gider dem godt."

Rådet omkring fast puttetid var fra min veninde der dengang var førstegangs mor til tvillinger på 6 mdr. Jeg selv havde en på 3 mdr, og hun rådede mig til allerede der at indføre et fast putteritual. Det gjorde jeg, og har aldrig nogensinde fortrudt.

Børn har forskellige sove vaner ja, men de fleste små børn har nu altså stadig et stort søvnbehov, hvorfor at sove fra 19-07 er helt normalt, selv med op til to gode lure om dagen også....

Det synes jeg godt nok også var groft sagt! Så fordi min pige ikke kan holde sig vågen længere end til kl 18, så er det fordi jeg ikke gider hende... Hmm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.