Sengetider for unger på 1-2 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

Hvem?

Her er drengene 8 mdr og 19 mdr, Hjalte på 8 mdr blir puttet c. 19.15 og Lauge på 19 mdr blir puttet 19.30 - så lægger de gerne og snakker lidt med sig selv inden de falder i søvn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Guldet

Min pige er 2 snart 3 til dec. Hun kommer i seng kl 20 og nogen gange lidt senere.. vil ikke putte hende f'r, fordi hun simpelthen ikke er træt og hun kan tit ligge et stykke tid hvor hun ikke sover. Men skal så også lige siges at hun først er oppe kl 8 hver dag og tidligst kl 6.45

Anmeld

8. september 2011

Plysbjørnen

Rosa skriver:

Jeg læste lige i en anden tråd at mange af jeres unger kommer i seng MEGET tidligere end Jonte..  Han kommer først i seng kl 20 (før var det 19.30 men han vågner bare så tidligt) og står op kl 6-6.30.

Jeg prøver lige med en afstemning for at se om der er andre end mig der først putter så sent. 

I må gerne svare supplerende: Hvorfor putter I til den tid I gør - har det kun at gøre med træthedsniveau, eller er der andre faktorer? 

Jeg  putter aller senest kl. 19.00 for det første er børnene trætte på det tidspunkt. Men også fordi de skal tidligt op (manden og mig 4:20, børn 5:00). Så her er der en logisk forklaring på at de kommer tidligt i seng, til weekenden prøver vi at trække den lidt, men det kan være svært.

Anmeld

8. september 2011

Caroline86

Rosa skriver:

Kommer hun selv og  beder om at blive puttet når hun bliver træt så? 

ja, så kommer hun over og siger "ska' sove" og ellers træffer vi beslutningen hvis hun sidder og gaber, gnider sig i øjnene osv.. men vi spørger hende altid om hun vil i seng og siger hun nej, venter vi lidt inden vi spørger igen

Anmeld

8. september 2011

Lærke90

Freja bliver normalt puttet kl 19.00. (Nogle dage kan det godt været et kvater før eller en halv time senere)

Det gør hun fordi hun er træt, og fordi hun skal op kl 6 om morgenene. synes også at det er godt for hende at hun lige kan ligge og slappe af inden hun falder i søvn, så nogle gange kan der godt gå en halv time hvor hun ligger og hygge inde i sengen.

Det er så også fordi vores energi niveau ikke er så stort når vi har spist aftensmad.  også skal lektierne laves.

Anmeld

8. september 2011

marloutti

Min nevø er halvandet år og bliver puttet otte halv ni... Før er han ikke træt...

Her bliver Magne puttet kvart over syv halv otte, så kan han ikke mere den dag...

Anmeld

8. september 2011

Vial

Mine bliver puttet 18.30-45. De vågner omkring kl 6. De sover igen fra 7.15 og 1,5 time frem. Derudover middagslur et par timer. Er de hamrende trætte er den tættere på halv tyv og er der god og hyggelig stemning, så hygger vi til næsten syv. Små børn har brug for regelmæssighed og masser af søvn. Så kunne ikke tænke mig at putte senere - og aldrig lade barnet selv bestemme det.

Anmeld

8. september 2011

Mille83

Nicoline på snart 16 mdr kommer i seng alt fra kl 18.30-19.15 ca. 

Hun er meget træt og derfor putter vi hende, hun bliver vækket eller vågner selv ca 6.30

Hun sover ca 3 timer lur i dagplejen. 

Anmeld

8. september 2011

Mor Til Julie<3

Min datter blir`23 måneder her om lidt ...
Og hun blir`puttet efter behov men mellem kvart i 8 og halv 9 i hverdagene ... Og i weekenderne har jeg ikke sådan rigtig nogen bestemt senge tid for hende da hun blir`puttet når hun er træt og selv går i seng faktisk ...

Men mellem kvart i 8 og halv 9 ... Den er aldrig senere i hverdagene da hun vågner sådan meget tidligt op natten og sover kun 2 timer til middag i dagplejen ...

Anmeld

8. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har altid puttet mellem kl. 18.45 og senest kl. 19.15 - men som regel kl. 19. De er begge meget trætte efter leg i vs/bh og skal op senest kl. 6.45.

De måtte gerne være længere oppe, men de er bare for trætte og deres behov er vigtigere end, at vi får lidt ekstra tid med dem om aften.

De er nu henholdsvis næsten 4 år, og 2 år og 5 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.