Sengetider for unger på 1-2 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

raca

SussieThyssen skriver:

Mine er i den alder altid kommet i seng mellem 18:30 og 19 og de har sovet til kl ca halv 7 næste morgen.

Og det har fungeret fint med dem alle 3. 
Tror bare det er et spørgsmål om vane fra starten.

Kærligst
Sussie

jeg tror det er vigtiger at se på barnets behov..

min den ælste har et lille søvnbehov. og står op præcis 10 timer efter han er puttet.. sådan har det ALTID været... ej det vil sige fra han var ca 12 mdr.. omkring 2,5 år ændrede han rytme.. han var pålagt middagslur pga DP- så der som han ca 8,5 timer om natten

den lille har et andet søvnbehov.. og noget større intil hun droppede middagsluren sov hun ca 10 timer om natten, dog var det faldet kraftigt de sidste par mdr før.. så hun tilsidst også lå på de der 8,5 times nattesøvn..

efter hun droppede middagsluren sover hun 11 timer pr nat..

jeg putter børn kl 1930 og kl 20 ... for jeg gider ikke op før 6 og tidligere putning giver INTET i den anden ende... eller jo jo meget friske børn kl 4-5 stykker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

raca

Rosa skriver:

Jeg er simpelthen misundelig  Jonte har sovet mellem 9 og 11 timer  hele sit liv, og vågner aaaalt for tidligt for morens smag 

sådan er mine også... faktisk både min søsters og min svigerindes børn ligesådan...

og det er altså ikke noget vi har vendet dem til.. sådan er de bare..

Anmeld

8. september 2011

Rosa

Siber skriver:

Der har lige været en artikel i Aftenposten (norsk avis) omkring børn kommer for sent i seng, så sjovt du lieg nævner det. Jeg kan desværre ikke finde ud af at linke eller noget, hvis jeg får hjælp så kan du/I læse den. Men den handler i store træk om, det som du nævner at forældrene synes at de ikke har tid sammen med deres børn, så derfor kommer de senere i seng, Men hvis behov er det????

Nå men mine børn har altid og gør det fortsat, i seng ca kl. 19. Astrid som er 10 mdr bliver puttet ved 18.30-19.00 tiden, uanset om hun virker træt eller ej, så ligger hun og nuldre også falder hun i søvn. Hvis hun kommer senere i seng end det, bliver hun overtræt og der går længere tid inden hun sover.

Alma (6 år) og JOhanna (4 år) er også altid blevet puttet ved 18.30 tiden. Nu starter putte ritualet kl. ca 19 vi læser bog, de læser deres egen bog i deres egen seng, og Johanna sover ved 19.30 tiden, og Alma kan der godt gå lidt længere med, men den bliver ikke mere end kl 20

Fredag er det disney og slik dag, så det bliver den 20-20.30 inden de sover (Astrid deltager ikke)

Der er selvfølgelig ingen regler uden undtagelse, hvis vi er ude på besøg osv, men vi bliver bare straffet dagen efter med sure og trætte børn!

Grunden til vi holder så fast i sengetiderne er at de bliver overtrætte og umedgørelige, hvis vi rykker på dem. Vi kan godt trække det, men hvem får noget ud af det?? Ikke vores tøser, de bliver sure tøser. Så hellere have glade tøser i de timer vi nu er sammen!

Knus Siber

Den vil jeg meget gerne læse. Kan du evt. give mig titlen på artiklen, så kan jeg selv søge på den? 

Anmeld

8. september 2011

miinimeal

jeg har stemt 19:30-20:00,

men altså nogle gange er klokken 18 men senest 20(:

han styre det lidt selv. nogle dage er han mere træt end andre, men tit hvis han kommer i seng klokken 18:00 vågner han en million gange om natten så prøver at holde ham til 20:00(;

Anmeld

8. september 2011

Siber

Den vil jeg meget gerne læse. Kan du evt. give mig titlen på artiklen, så kan jeg selv søge på den? 

Ja det kan jeg da.

www.aftenposten. no ( det er i morgenavisen den 5. sept 2011 ) artiklen hedder For sent i seng? den er på DEL 1 side 12

Så kan det være du kan lære mig at linke til artikler en anden dag måske

Knus Siber

Anmeld

8. september 2011

dorthemus

Maria. skriver:

Malou på 15 måneder kommer i seng kl. 19 som regl. Da hun var mindre var det kl. 20, men efter hun startede i VS blev hun hurtigere træt, så vi måtte flytte sengetid..

Hun vågner/bliver vækket kl. 6.30

Det lyder præcis som her...på nær det med at måtte vække. Det kender vi intet til her

Anmeld

8. september 2011

Maria.

dorthemus skriver:

Det lyder præcis som her...på nær det med at måtte vække. Det kender vi intet til her

hehe.. det er også laaaaangt fra tit hun skal vækkes!

Anmeld

8. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Inden Frederikke (14 måneder) startede i VS blev hun puttet imellem kl. 19.30-20.00, men nu hvor hun er startet bliver hun puttet kl. 18.30-18.45. Simpelthen fordi hun er træt (ikke pyldret), men træt af alle dagens spændende oplevelser.

Det passer mig ganske fint... For så har jeg lige lidt alene tid sammen med Mathilde, også  der kan vi så få lavet lidt lektier og hygget inden hun skal i seng.

Det fungerer super fint herhjemme!!

Ps. I weekenderne kommer Frederikke en time senere i seng. Hun når som sagt ikke til det stadie i hverdagene hvor hun bliver pyldret og overtræt... Hun bliver puttet inden.

Anmeld

8. september 2011

dorthemus

Maria. skriver:

hehe.. det er også laaaaangt fra tit hun skal vækkes!

Pyha så er jeg knap så misundelig

Anmeld

8. september 2011

SpunkenJo

mortilflere skriver:

mellem 18.30 og 19 , lige som de gør nu som 6 og 7 årige

Jeg vækker den 7 årige kl 6

En klog kvinde sagde engang til mig; "små børn, skal ligge i deres senge når kl. er 19.00"

Med små børn menes der børn som ikke er startet i skole.

Har erfaret herhjemme at søvn avler søvn, og ofte sover han længere når han er kommet tidligere i seng

Her ligger drengen senest i sengen kl. 19.00. Nogen gange først kl. 1930, og yderst sjældent kl. 20.00

Her passer det super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.