Sengetider for unger på 1-2 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår putter du dit barn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.884 visninger
84 svar
0 synes godt om
7. september 2011

Rosa

Jeg læste lige i en anden tråd at mange af jeres unger kommer i seng MEGET tidligere end Jonte..  Han kommer først i seng kl 20 (før var det 19.30 men han vågner bare så tidligt) og står op kl 6-6.30.

Jeg prøver lige med en afstemning for at se om der er andre end mig der først putter så sent. 

I må gerne svare supplerende: Hvorfor putter I til den tid I gør - har det kun at gøre med træthedsniveau, eller er der andre faktorer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Lise

Casper er halvandet. Han kommer i seng omkring kl 19:30. Nogle gange kvart over syv, nogle gange kvart i otte. Deromkring. Det kommer lidt an på hvor meget han har sovet til middag.

Da Simon var 1-2 år gammel kom han i seng kl 20 sharp. Det gør han stadig - det er i hvert fald bedst dagen efter når han gør.

Anmeld

7. september 2011

Ansemusen

Vi putter som regel ved syv-tiden, nogen gange halv otte og en sjælden gang imellem senere.

Det kommer både an på Thias' træthedsniveau, vores spisetid (start: 18-18.30-tiden) og vores eget træthedsniveau *griner*

Thias kan godt holdes længere, men der er ingen grund til det, for han skal ofte vækkes om morgenen, eller Farmand venter på at komme afsted med ham, fordi han sover så tungt. Og så giver det jo samtidig os nogle gode timer sammen og muligheden for også at komme ordentlig tid i seng selv. Så her funker det rigtig fint på den måde!

Men børn er forskellige, og familier er forskellige! Og jeg kender flere, som også putter ved 20-tiden, og sågar senere, det er der intet galt i efter min mening, hvis bare barnet er udhvilet om morgen, er glad og trives som det skal!

Jeg er sikker på du gør det skide godt Rosa

Anmeld

7. september 2011

Maise

Clara er 20 mdr og kommer i seng imellem 19.30-20 som oftest. Det hænder det er tidl. hvis hun har sovet for lidt til middag eller haft en Meget aktiv dag. sover hun derimod 3 timer til middag bliver den 20.30-21 før hun sover. Hun vågner imellem 6-7.

Anmeld

7. september 2011

Caroline86

herhjemme er det forskelligt alt efter hvor træt trunten er

Men normalt er det ved 20-tiden hun ryger i snorkeren... hun sover ikke ret meget i løbet af dagen så det kommer meget an på hvad hun har lavet hvornår hun bliver træt! De dage der har været drøn på bliver hun måske puttet 19.30 hvor hun dagen efter er fuld af krudt og så bliver den 20.30 eller måske endnu mere

Hun styrer det selv (frihed under ansvar ) og indtil videre fungerer det godt sådan

Anmeld

7. september 2011

mortilflere

mellem 18.30 og 19 , lige som de gør nu som 6 og 7 årige

Jeg vækker den 7 årige kl 6

Anmeld

7. september 2011

Maria.

Malou på 15 måneder kommer i seng kl. 19 som regl. Da hun var mindre var det kl. 20, men efter hun startede i VS blev hun hurtigere træt, så vi måtte flytte sengetid..

Hun vågner/bliver vækket kl. 6.30

Anmeld

7. september 2011

Mor-til-asta-09

Asta er lige fyldt 2, og hun bliver puttet omkring kl. 19,30. Hun har et stort søvnbehov, så hun sover fra kl. 19,30-09,00 næste morgen. Også tager hun 2 timers middagslur i Dagplejen.. Hun er helt væk kl. 19,30, hvor hun skal sove, og er yderst sjældent hun ikke vil/kan sove...

Anmeld

7. september 2011

Rosa

Caroline86 skriver:

herhjemme er det forskelligt alt efter hvor træt trunten er

Men normalt er det ved 20-tiden hun ryger i snorkeren... hun sover ikke ret meget i løbet af dagen så det kommer meget an på hvad hun har lavet hvornår hun bliver træt! De dage der har været drøn på bliver hun måske puttet 19.30 hvor hun dagen efter er fuld af krudt og så bliver den 20.30 eller måske endnu mere

Hun styrer det selv (frihed under ansvar ) og indtil videre fungerer det godt sådan

Kommer hun selv og  beder om at blive puttet når hun bliver træt så? 

Anmeld

7. september 2011

Tvillingemor80

Mine piger på 15 mdr kommer i seng mellem 18-19.. Nogen gange senere..

Det er af den simple grund at jeg simpelthen ikke kan holde dem oppe længere uden det hele går op i gråd og slåskampe pga overtræthed..

De sover 2-3 timer i VS .

Og nat søvn fra 18.oo/19.oo - 07.oo/08.oo..

Før de startede i VS sov de to timer til middag og fra klokken 20/20.30 til 5.00 dagen efter !

Man bliver åbenbart træt af VS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.