Er ved at miste modet :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

lukasmor

Selvfølgelig skal du ikke amme for hver en pris og det skal folk slet ikke blande sig i! Hvis du mener at du vil have mere overskud til dit barn hvis du ikke skal gå og være frustreret over amningen så skift stille og roligt til flaske. Kombiner bryst og flaske hvis det hjælper... Håber du finder en god løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Muttitil1+1

th skriver:

altså jeg vil siger at mma godt kan bruges, så du også kan få lidt tid til dig selv. Altså min mælk mættede heller ikke vores dreng rigtig det første stykke tid, derfor fik han en flaske om aften, vi havde lavet dem om morgen og sat i køleskabet, så skulle de have 30 sek. i micro. Nu er det lidt forskelligt, men han får flaske stadig engang imellem for at jeg også kan komme ud.

Han er 8 uger nu og jeg har værett i biffen en gang og polter abend en lørdag fra 13 til 21, hvor jeg kun lige var hjemme 2 gange, for at pumpe ud.

Så se at komme lidt ud, få snakket med manden om det, for ellers er jeg mange for at du bliver sindsyg.

Lyder slet ikke så tosset - må jeg vist hellere overveje

Anmeld

25. august 2011

Tulle28

Jeg tror 9 ud af 10 er parat til at smide håndklædet (babserne?) i ringen efter 2-3 uger og stikke baby en flaske i stedet - men HOLD UD! Det tog omkring 5-6 uger før amningen for alvor kørte for mig og jeg døjede også meget med sår og smerter. Men jeg synes virkelig det var det hele værd og 1.000 gange nemmere end at stå der og rode med flasker - og når du er ude har du altid maden ved hånden, til den rette temperatur 

Jeg havde meget glæde af ammenet.dk, der brugte jeg tiiiiimevis på at læse om andre møder i samme båd som jeg, suttebrikker og en flaske snaps fra fryseren til at tage toppen af smerterne, inden min datter blev lagt til (jeg drak det altså ikke - men det hjalp at lægge den på brystvorten for at bedøve lidt).

Held og lykke og du er altid velkommen til at skrive hvis du vil have lidt opbakning til at fortsætte amningen.

Knus Tulle, der lige er stoppet med at amme efter 17 mdr.

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

Nessie skriver:

Hvis suttebrikkerne hjælper dig, så brug dem endelig.

Og så kan det måske hjælpe at pumpe ud, og give ham i flasken i stedet for?

VI fik en lille brochure af vores SP, hvor der var et tlf.nr. til SP-hotline, der kunne man ringe ind i weekenden f.eks.
Og hvis du ikke bryder dig om din SP, så bed om at få en anden.

Og manden, tjah, han skal egentlig bare kort have at vide at det er hårdt for dig at sidde med den lille hele dagen, mens det samtidig gør ondt, og du er møg træt. Har han ikke forståelse for dét, er det ham der ikke slår til som partner, bestemt ikke dig. Lige nu er fokus på den lille, og det må han bare acceptere, hans tid kommer igen

Jeg har den holdning at amning er fint, men ikke for enhver pris. Det er vigtigere at mor og barn er glade og har overskud.

Har også overvejet en ny SP, men har kun mødt hende 1 gang så vil lige give hende en chance mere.

Manden ved det godt, han skal bare lige vænne sig til at al opmærksomhed går til baby

Men ja, overvejer kraftigt at tage pumpe og flaske i brug, men vil prøve at holde ud et par dage endnu i håb om at smerten fortager sig.

Tusind tak for dine råd!

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

Lisbeth1985 skriver:

Jeg ved ikke noget om det. Vil bare lige sende dig en KÆMPE krammer

Tusind tak! Jeg har brug for det lige i øjeblikket

tilbage til dig!

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

mortilflere skriver:

Få lægen til at undersøge det , det gør satans ondt faktisk 

Ja, det kunne være jeg skulle prøve det... tak

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

Muhmi skriver:

Åh nej, hun lyder da godt nok også til at være en rigtig ævSP... Kan du ikke bede om en ny én?

Men hvis hun er sådan én man skal vente to dage på at få fat i... Så gør du bare det du finder mest rigtigt..... Jeg vil i hvert fald råde dig til at bruge en flaske hveranden gang hvis det er så træls med de bryster... Og så om et par uger prøve at arbejde lidt mere bryst ind i billedet Og husk dine fiskeolie tabletter

Ja, skal jo mest af alt lytte til mig selv - har bare så svært ved at finde ud af hvad der er det rigtige i denne situation...

Men jo giver lige SP en chance mere og hvis jeg stadig ikke føler mig tilpas så beder jeg om en ny.

Er bare lidt bange for at hvis jeg begynder på flaske hver anden gang, at så kan jeg ikke få amningen op at køre ordentligt senere når jeg har mod på det igen???... eller det er måske som regel ikke noget problem?

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

Muhmi skriver:

Silas havde trøske, helt omme bag i munden, det var kun fordi min mor turde tage lidt hårdere fat i Silas end mig selv at hun opdagede det

Nå, så er der en "chance" for at det er det - ville være en lettelse

Anmeld

25. august 2011

birthee

NadiaSK skriver:

Tak søde Kan altid regne med din opbakning

Men ja, synes godt nok ikke det er sjovt og overvejer kraftigt at tage flasken i brug. Samtidig tænker jeg også, at hvis den "gode tid" er lige om hjørnet, burde jeg måske bare bide tænderne sammen lidt endnu??? Kan ikke finde ud af det og min SP er ikke én jeg bare må ringe til - skal sende hende en sms og så svarer hun inden for 2 hverdage...
Har kun mødt hende 1 gang, men hun er godt nok ikke min kop te Da hun fandt ud af, at jeg brugte suttebrikker, så hun helt forkert ud og begyndte straks at notere, og fordi jeg var to presseveer om at få lillemandens hoved ud, havde han fået en "bule" ved fødslen og straks var hun super mistænksom, for det havde hun da aldrig hørt før! Det undrede mig lidt, eftersom de på hospitalet sagde, at det var helt normalt, og at det ville forsvinde i løbet af en måneds tid...
Så jeg har desværre ikke så meget tiltro til hende... Synes ikke det er rart at blive "målt og vejet" på den måde...

For det første et stort kram til dig !!! Hvis du gerne vil amme, så kan der godt være en periode hvor det føles rigtig træls, når det lige er mælke-produktionen osv skal øges... Så giv det en chance, men som mange andre siger - det skal ikke være for enhver pris!!!

Med hensyn til din sp, så synes jeg på ingen måde det er acceptabelt at du kan sende en sms til hende, og at der så går op til 2 dage før hun kontakter dig... Har de ikke tlf-tid??? Ellers ville jeg ringe på hovednummeret til din sp-afdeling, og bede om at snakke med en sundhedsplejerske!!! Lige gyldigt hvem, bare du kan få et godt råd eller 10!!!

Knus Birthe

Anmeld

25. august 2011

sne190810

Leonora skriver:

Jeg kan 110% føle din smerte ifm amning. Jeg var igennem nøjagtigt det samme de første 3 uger. Men jeg lover dig at hvis du hvis du bliver ved og holder id så stopper smerterne.

Jeg havde super go effekt at hvidkåls blade ( liggende i køleskab). Rids i et blad med en gaffel og læg den på brystet efter hver amning. Saften fra hvidkål er helende og køler skønt. Og så er det uskadeligt for både dig og baby :-)

Det var et råd jeg fik på barselsgangen og jeg vil helt sikker bruge det igen når jeg har født om ca 6 uger :-)

Sår på brystvorter var for mig mere smertefulde end fødselen og det kom bag på hvor ondt amning kunne gøre. Så jeg forstår det virkelig godt :-)

Det skal nok blive godt snart hvis du holder ud lidt endnu :-)

Kan ejg klart anbefale! Det hjalp også her.

Ellers så noget creme som bare også var rigtig god til at hele mine brystvorter, var denne her

Kan købes i Matas.

Håber du holder ud, for når det først er kommet op og køre, og ens brystvorter er blevet 'hærdet', er det noget af det bedste i hele verdenen  Intet slår den følselse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.