Er ved at miste modet :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Muttitil1+1

karina1980 skriver:

ville ikke gå uden lige at sende et

kan desværre ikke huske hvorlænge det tog i sin tid, men husker tydeligt at de første 3 uger ikke var sjove at amme i, derefter blev det bedre for hver  dag der gik.

Tak skal du have Jeg håber på det samme sker for mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Muttitil1+1

Muhmi skriver:

Ååårh sødesten!

Æv hvor er det bare surt når det ikke kører... Hvis du virkelig lider så meget under det med at amme, så tror jeg altså også at selv din SP ville foreslå dig at tage flasken i brug.... Det lyder til at det kunne være en god hjælp... Du kunne jo også give flaske hveranden gang, så der stadig kommer noget god modermælk indenbords.... Ring til din SP imorgen og hør hvad hun vil foreslå...

Tak søde Kan altid regne med din opbakning

Men ja, synes godt nok ikke det er sjovt og overvejer kraftigt at tage flasken i brug. Samtidig tænker jeg også, at hvis den "gode tid" er lige om hjørnet, burde jeg måske bare bide tænderne sammen lidt endnu??? Kan ikke finde ud af det og min SP er ikke én jeg bare må ringe til - skal sende hende en sms og så svarer hun inden for 2 hverdage...
Har kun mødt hende 1 gang, men hun er godt nok ikke min kop te Da hun fandt ud af, at jeg brugte suttebrikker, så hun helt forkert ud og begyndte straks at notere, og fordi jeg var to presseveer om at få lillemandens hoved ud, havde han fået en "bule" ved fødslen og straks var hun super mistænksom, for det havde hun da aldrig hørt før! Det undrede mig lidt, eftersom de på hospitalet sagde, at det var helt normalt, og at det ville forsvinde i løbet af en måneds tid...
Så jeg har desværre ikke så meget tiltro til hende... Synes ikke det er rart at blive "målt og vejet" på den måde...

Anmeld

25. august 2011

Leonora

Jeg kan 110% føle din smerte ifm amning. Jeg var igennem nøjagtigt det samme de første 3 uger. Men jeg lover dig at hvis du hvis du bliver ved og holder id så stopper smerterne.

Jeg havde super go effekt at hvidkåls blade ( liggende i køleskab). Rids i et blad med en gaffel og læg den på brystet efter hver amning. Saften fra hvidkål er helende og køler skønt. Og så er det uskadeligt for både dig og baby :-)

Det var et råd jeg fik på barselsgangen og jeg vil helt sikker bruge det igen når jeg har født om ca 6 uger :-)

Sår på brystvorter var for mig mere smertefulde end fødselen og det kom bag på hvor ondt amning kunne gøre. Så jeg forstår det virkelig godt :-)

Det skal nok blive godt snart hvis du holder ud lidt endnu :-)

Anmeld

25. august 2011

norenberg

husker godt hvilken bøvl der var med amning med den første hvilket stresse og tuden....men de to andre valgte jeg bevidst at have som flaskebørn...hvilken nydelse at farmand også kunne tage over en gang i mellem og man bare kunne være sig selv...og selv med to spædbørn med 8 mdr melllemrum har jeg slet ikke følte det har været hårdt og stressende fordi vi begge har kunne dække deres behov..

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

Sanne og Nicklas skriver:

du skal altså lige have et kæmpe .

Da jeg ammede Nicklas kæmpede jeg virkelig en kamp for de var begynd at give ham flaske ude på barsel afsnittet uden vores accept og jeg ville ikke et flaske barn, jeg måtte ikke bruge ammebrik for dem derud, men da vi kom hjem købet jeg en med det samme da Nicklas slet ikke fik rigtig fat, og har også besluttet at lillesøster bliver introduceret for en ammebrik med det samme.

Ang din mand så syntes jeg virkelig du skal fortælle hvordan du har det få luftet tankerne godt ud evt snak med din sp om det så du ikke få en fødselsdepression.

Det tog min lang tid at få ammningen til at køre rimelig og da han var 3½ månede ville han ikke mere + han nægtede at tage imod flasken fra han var 1 månede gammel.

Jeg ammede 5/10 min på hver bryst hver 2 time men så sov han også om natten

Tusind tak for din opbakning

Ja, burde tage en god lang snak med min mand - er bare så dårlig til "falliterklæringer". Må lægge stoltheden fra mig og tage tyren ved hornene - det er nok bedst for alle parter

Er ikke så tryg ved min sp, så føler ikke for at snakke med hende om det, selvom det ville være oplagt.

Tak for råd og deling af egne erfaringer

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

MetteS81 skriver:

Jeg synes du skal gøre hvad du selv synes bedst, og IKKE tænke på hvad andre siger mht amning. Hvis du føler at du ik kan holde amningen ud længere og skulle vente på at det blir bedre om halvanden måned, så stop...det vigtigste for din søn er at DU er glad for det betyder mere overskud til ham! Og helt sikkert også til din mand!

Hvis du fortsætter med amningen, så krydser jeg fingre for at det blir bedre i løbet af kort tid og at du kommer til at nyde det!  Men....du er ik en dårligere mor hvis du vælger at stoppe

Snak min din SP om hvordan du har det, hun kan sikkert også komme med nogle gode råd

Det er nemlig lige præcis, det jeg tænker og dilemmaet er, at jeg ikke ved, om "den gode tid" er lige om hjørnet!
Det vigtigste er helt sikkert at jeg opnår overskud både for min, min søns og min mands skyld - jeg synes det er langt fra optimalt, at jeg sidder med tårer i øjnene og kigger på min lille prins, hver gang han tager fat i brystet

Har bare hele tiden været så opsat på at amme - tror det er min stolthed/stædighed, der er i vejen for at stoppe og hoppe over til at bruge flaske i stedet...

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

BabyDec2010 skriver:

Hvor er det da bare rigtig træls for dig, du får lige først et  herfra.

Da vi fik vores lille søn, gik ammningen helt af h.... til, først pga. for kort tungebånd, så fik han trøste, så blev jeg smittet med trøske...og ja, det var virkelig virkelig hårdt, vores stakkels lille dreng havde ondt og vi var bange for han ville få et dårligt forhold til mad! Vi startede derfor med at supplerer med flaske, så først bryst derefter flaske, men blev nødt til efter 2 mdr. at gå til ren flaske!

Amning er helt sikkert det bedste for den lille, men man skal ikke amme for enhver pris!

Tak fordi du deler dine egne erfaringer Lyder godt nok heller ikke som om det var en sjov tid for jer - det gør det bare så meget mere svært at nyde dem rigtigt, mens de er små, fordi man bekymrer sig så meget!

Anmeld

25. august 2011

mortilflere

Har din søn hvid belægning på tungen ?? for det lyder som om du h<r svamp på det brune område 

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

BABYSOFIE skriver:

kram til  dig

det er hårdt de første uger, så jeg tror jeg ville suplere med en lille flaske mme så han kan blive mæt. og har du en bryst pumpe det er også en god ting.

knus

Er i fuld gang med at investere i en brystpumpe, så jeg også har mulighed for at fryse lidt ned, så jeg også kan få "lidt plads" bare et par timer en dag
Håber sådan det hele bliver godt i løbet af kort tid

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

Miriam11 skriver:

Sådan havde jeg det også, men nu her i uge 8 kan jeg se hvor meget nemmere det hele er blevet.

Puha, der er bare lang tid til uge 8

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.