Hej
Har ikke læst de andre svar, så måske gentager jeg noget af det du har hørt før.
Først; Ja det er hårdt at være nybagt mor - især den første gang. Din kæreste bliver nødt til at se lidt ud over sig selv og hjælpe dig gennem den tid. Kan det lade sig gøre at du kommer ud og trave en lille tur hver aften uden barnevogn, bare et kvarters frirum til dig!
Amning, jeg havde også totalt ondt i lang tid første gang, p.gr.a. sår. Hvis dine sår er helet nu, kan det være svamp - det gør også ondt. Brug evt. suttebrikkerne igen så du ikke smitter barnet og holder svampen ved lige, undgå ammeindlæg direkte på brystet - lufttør så meget du kan og lig evt. bomuldsklude imellem ammeindlæg og bryst, så vorterne holder sig mere tørre - skift bomuld hver gang du har ammet. Du kan også få noget salve "brentan" gennem lægen.
Jeg håber at du snart kommer igennem den hårde tid og kan nyde din baby og barslen fuldt ud. Den 1. månede er hård, kroppen er øm, brysterne er ømme, følelserne sidder udenpå tøjet og alt er nyt - søvn er en by i rusland osv.....
Men det bliver bedre - forhåbentligt begynder din kæreste også at tro på det og kan give dig lidt frirum.
Anmeld