Er ved at miste modet :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Baby2010/2013

NadiaSK skriver:

Tak fordi du deler dine egne erfaringer Lyder godt nok heller ikke som om det var en sjov tid for jer - det gør det bare så meget mere svært at nyde dem rigtigt, mens de er små, fordi man bekymrer sig så meget!

Jamen selvfølgelig, vi kan jo lærer af hinanden. Men ja, det er svært at nyde dem, man vil dem jo kun det bedste!

Som Mortilflere skriver, så kan det godt lyde som trøske, som vi også døjede med, det svier på barnets tunge og så kan det gøre helt enormt ondt i brystvorterne!

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/babyhaandbogen/sygdomme-og-ulykker/tr-oslash;ske/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Muhmi

NadiaSK skriver:

Nå, så er der en "chance" for at det er det - ville være en lettelse

Altså mht. amningen så tror jeg godt du kan få det op at køre igen, selvom du gir, hver anden-trejde gang.... Men du skal gøre om med dig selv om du tør... Det kan jo hurtigt gå den anden vej... Du behøver jo ikke at gøre det mere end et par dage ad gangen... Evt. lør. søn. giver du dine bryster en pause og igen tirs. og tors... Så er der jo et lille break i det

Og ja, trøske kan sidde helt bagtil og det ville jo være dejligt hvis det bare var det... Husk at sørge for at få noget salve til dine brystvorter også

Anmeld

25. august 2011

mth1987

Lidt medfølelse herfra kender til det med ømme bryster dog havde brillerne ingen virkning her der måtte jeg bruge pumpe. Men fik også betændelse så det en længere historie. Men der er så mange følelser i starten som slet ikke kan være i kroppen. Det oplevede jeg hvert fald selv og oveni det havde jeg svigermor rendende og rydde op i huset. Kærlig ment men puha havde bare behov for at være mig selv og lu tude når behovet for det var der En kæmpe krammer til dig herfra

Anmeld

25. august 2011

birthee

NadiaSK skriver:

Ja, vi undrede os også lidt, men vi måtte ikke bare ringe - det fik vi besked på - hun skulle også have mulighed for privatliv osv. Og ja, det skal hun da, men formiddag og eftermiddag burde man næsten have lov...

Men ja, der må være et sted jeg kan ringe hen - det må jeg lige undersøge

Tak

er det en privat sp du har, eller er hun tilknyttet kommunen/det offentlige??? for så er hun jo ligesom på arbejde, så må hun gemme sit privatliv til om aftenen/når hun har fri!!! bliver helt forarget

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

AnneBJ skriver:

Undskyld hvis det her allerede er blevet skrevet, jeg har ikke læst hele tråden.

Men den måde du beskriver at det stikker i brystet, så må jeg lige spørge om du er tjekket for svamp?? Ellers så spørg lige din læge!!

Det lyder hårdt med ømme bryster, appetitspring og måske et tigerspring? Nu du fortæller din søn er meget urolig så tænker jeg på tigerspring!

Kun du ved hvad der er rigtigt for dig, følg din mavefornemmelse, og forsøg så godt du kan at forklare din kæreste hvordan du har det!

Jeg håber det hele snart bliver bedre!

Tak skal du have

Er også lidt i tvivl om vi er ude i tigerspring oveni alt det andet - puha... men ja må ned til lægen og blive tjekket for svamp, så jeg kan blive klar over det.

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

Zeus skriver:

Er ked af hvis jeg gentager noget, men har kun lige skimmet de første 2 sider

Men har du overvejet, om du har svamp i brystvorterne? Det kan nemlig give de der stikkende jag der kommer, når du ammer? Det er selvfølgelig nemmest at finde ud af, hvis han har en hvid belægning på tungen, for så har han sikkert smittet dig på den måde (trøske), og det er ret nemt at behandle.. Jeg fik af vide dengang, at det kun måtte gøre ondt de første 14 dage, og hvis det gjorde ondt i længere tid end det, så skulle vi en tur forbi lægen.. Jeg havde ingen problemer med at starte op på amningen denne gang, ingen sår eller noget, som den første gang, men efter 3 uger, startede de stikkende jag at komme. I mit tilfælde, var det faktisk svamp, og efter en kort behandling, gjorde det ikke længere ondt..

Tak for tippet - jeg må til lægen i morgen og få svar på det

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

Mor til 2, snart 3 skriver:

Jeg kæmpede i 3 uger for at få ammningen til at køre. Og det lykkedes, i 3 uger! Der to manden til Grønland for at arbejde. Og Samtigdig med jeg skulle pakke hele vores liv i kasser og i en continer og sende det mod Grønland gik det langsomt i stå og jeg KÆMPEDE seriøst for at få det op igen, men det kunne jeg ikke og jeg gik over til flaske ikke af lyst men af nød!! Min hjerne var sat ind på jeg skulle amme, men da jeg gik over til flaske fik jeg et roligt barn der var glad og fik en dags rytme... Og jeg fik overskud til vores den store datter som ellers var over lagt til svigerforældren hvor vi boede.. Den dårlige samvittighed over ikke og amme forsvant med jeg fik energi og to glade børn ud af det!!! Jeg har fortrudt at jeg kæmpede efter det gik ned af bakke igen for jeg var kun ikke dårlig mor for en, men to.. Næste gang prøver jeg igen, og håber virkelig det går, hvis ikke tager vi den der fra.. Op med humøret og lige et kram til dig

Tak for din historie og din støtte

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

th skriver:

jeg vil sige at det kan da godt være svært, men vi kvinder bliver nødt til det, for vi kan jo ikke blive hjemme de næste 9 måned.

håber det lykkes for dig.

Nej, lige præcis! Skal have lov til at komme ud uden baby, når jeg er klar til det

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

mth1987 skriver:

Lidt medfølelse herfra kender til det med ømme bryster dog havde brillerne ingen virkning her der måtte jeg bruge pumpe. Men fik også betændelse så det en længere historie. Men der er så mange følelser i starten som slet ikke kan være i kroppen. Det oplevede jeg hvert fald selv og oveni det havde jeg svigermor rendende og rydde op i huset. Kærlig ment men puha havde bare behov for at være mig selv og lu tude når behovet for det var der En kæmpe krammer til dig herfra

Ja, hvor kan jeg følge dig - har også bare brug for tudeture en gang imellem

Anmeld

25. august 2011

Muttitil1+1

birthee skriver:

er det en privat sp du har, eller er hun tilknyttet kommunen/det offentlige??? for så er hun jo ligesom på arbejde, så må hun gemme sit privatliv til om aftenen/når hun har fri!!! bliver helt forarget

Hun er offentligt ansat... kan sagtens følge din forargelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.