MetteS81 skriver:
Jeg håber ikke jeg tager modet fra dig ved at skrive det næste her, for det er slet ik meningen! Så opfat det endelig ikke sådan
Fortæller bare min version af amningen herhjemme
Jeg prøvede selv amningen i nogle uger, men kunne desværre ik holde det ud til sidst så jeg stoppede. Havde det på samme måde, det gjorde så ondt og jeg frygtede nærmest når den lille blev sulten næste gang...jeg ville rigtig gerne amningen men kunne desværre ikke holde det ud længere. Og jeg er rigtig glad for at jeg stoppede, for fik bare så meget ekstra overskud og behøvede ikke frygte at have ondt mere. Og så kunne min kæreste hjælpe til med at give mad og det nød/nyder han! 
Beslutningen var svær at tage, men da det først var gjort ville jeg ikke vende tilbage igen! Havde det bare så meget bedre og det var sååå dejligt da brysterne endelig helede!
Grunden til at jeg synes beslutningen var svær var, at jeg for det første troede jeg sagtens kunne amme og det var svært at jeg ikke kunne. For det andet følte jeg at alle forventede at jeg ammede, så at skulle "bryde" det var noget jeg virkelig tænkte over.
Håber sådan du finder ud af hvad du vil, for det er så ubehageligt at gå og have det sådan som du har det lige nu!
Men ligemeget om du holder ud eller stopper så får du lige et
herfra 
Det tager ikke modet fra mig - og opfatter det skam slet ikke som om, du "prøver på at tage det fra mig". Jeg er kun glad for, at du vil dele dine erfaringer, for det kan jeg lære noget af

Kan nikke genkendende til det du skriver, og de tanker du har gjort dig - det er netop det jeg tænker, og det der gør, at det er så svært at opgive!
I går begyndte det heldigvis at blive bedre - sådan lige pludselig - og nu tuder jeg ikke, når jeg skal amme!

Det gør selvfølgelig stadig ondt, men jeg kan mærke en klar forbedring, så håber virkelig på, at jeg inden længe kan nyde amningen, så lilleprinsen og jeg får endnu flere hyggestunder sammen