Maggieh skriver:
Intet .. jeg kunne ikke finde på at sende mine penge et sted hen hvor jeg ikke ANER hvem eller hvad de bliver brugt til, om det ender det rigtige sted osv ..
Desuden .. det kommer aldrig til at være anderledes, folk derhenne kommer altid at sulte osv .. Og det er så der jeg mener de ikke tænker langt nok, (selvfølgelig ikke alle!!!) men når de selv har haft et FORFÆRDELIGT liv, aldrig nok mad osv. HVORFOR bliver de så ved med at få børn?? og ja selvfølgelig har de også ret til at få børn og kan sagtens forstå at de gerne vil, men når de nu VED at de ikke kan forsørge dem?? Det er jo bare en ond cirkel der bliver VED med at køre rundt og rundt ..
Jeg lyder nok ret kold når jeg nu skriver sådan .. men jeg ved godt at hvis jeg selv skulle stå og kigge på dem og høre dem græde efter mad, så ville jeg også give dem mad. Men vil ikke sende penge ..
* shit, hvor kommer jeg bare til at blive hakket nu.. Men det var så min holdning ..
Margret!!! heilt seriøst..SERIØST?? tú tvætlar her, hopi eg!!
skilji tína meining um pengarnar ..men børnini ??!!!
Set teg inn í tað politiska, ella fyri tann skyld mentanina hjá teimun aðren tú kemur við sovorum ..also uttan at vera for óð, men har fekk tú also mítt piss upp í kók!
Afrikanarir hava skíít fult av heksadoktarum sum siga at tað er sunt at voltaka jomfúir, og fáa børn við teimun. + um tú ikki ert gift og hevur børn aðren 15 ára gomul hevur tú vænæra familjuna. Og tey eru ikki líka heldig sum vit tí tey hava ikki tað ið eitur kondom, p-pillar o.a og so slet ikki abort møguleikan, hví heldur tú so nógv børn vera adopteraði frá Afrika??
Og so er tað lika teir allir einaráðsharrarnir sum eru og hava veri á sætinum í fleiri ártíggjir og brúka allar maktina, taka alla skatta pengarnir, ríkir sum fanin sjálvir og skíta á "befolkningen"
Tað eru nógvir missionærir sum eru fleiri ferðir um árið í afrika, so hví ikki bara geva teimun pengarinr um tú skuldi yvast?
Undkylder for at jeg har skrevet på færøsk, da mit tis kom op i kog, og følt jeg lige skulle give min veninde en "omgang"