Hvad gør i for at hjælpe børnene i Somalia?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

Loa

Morellen skriver:

Ja, jeg bliver nødt til at hakke litt på deg her, men det ser ud som du er forbered på det Jeg blir da en lille smule opprørt når jeg læser dit indlæg...!! Det du siger er altså at de i Afrika skal lade være med at producere børn, så den 'sultende befolkning' de kan dø ud?? Sådan lyder det iallefall i mine ører... selv om det måske ikke var det du mente..!

Jeg er da enig med hende..... Hvad er ideen i at blive ved med at producere børn når de ikke er stand til at brødføde dem??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

MorEllen

Loa skriver:

Jeg er da enig med hende..... Hvad er ideen i at blive ved med at producere børn når de ikke er stand til at brødføde dem??

Jeg vet slet ikke hvad jeg skal si.. jeg synes bare det er ret heftig at sige at dele af Afrikas befolkning ikke skal formere sig, fordi der ikke er mad nok. Der er jo mad nok i verden, det er bare så skevt fordelt. Men den debatten hører ikke hjemme her 

Anmeld

1. august 2011

Loa

Morellen skriver:

Jeg vet slet ikke hvad jeg skal si.. jeg synes bare det er ret heftig at sige at dele af Afrikas befolkning ikke skal formere sig, fordi der ikke er mad nok. Der er jo mad nok i verden, det er bare så skevt fordelt. Men den debatten hører ikke hjemme her 

Jamen det er vel det samme som at meget fattige familier vel ikke skal få 8 børn hvis de langt fra har råd til det, blot fordi der jo er penge nok i verdenen.......
Jeg tror simpelthen ikke på det er muligt for hele verdenen at være på samme niveau..... Og måske er det trist, men jeg tror der er en mening med at tingene er som de er.....
Der skal jo meget mere til at redde de fattige lande end blot at de får lidt mad... Det er jo hele deres kultur, hvor de er i udviklingen og mindst lige så meget hvordan regeringsformen er i landet..... Alt dette tager jo laaaaaang tid og maaaaange penge at ændre.... Hvis det overhovedet er muligt....

Anmeld

1. august 2011

Magsen

Morellen skriver:

Ja, jeg bliver nødt til at hakke litt på deg her, men det ser ud som du er forbered på det Jeg blir da en lille smule  opprørt når jeg læser dit indlæg...!! Det du siger er altså at de i Afrika skal lade være med at producere børn, så den 'sultende befolkning' de kan dø ud?? Sådan lyder det iallefall i mine ører... selv om det måske ikke var det du mente..!

det lyder ikke så pænt.. eller specielt menneskeligt .. men på en eller anden måde.. ja?? hvordan skal det ellers stoppe?? skal der bare blive ved med at fødes børn man ved vil dø af sult?

Jeg synes faktisk at det er mere synd for de børn der bliver bragt til liv på gaden og ender med at dø af sult :s .. synes det er så forfærdeligt at se deres liv

Anmeld

1. august 2011

Magsen

Jamen det er vel det samme som at meget fattige familier vel ikke skal få 8 børn hvis de langt fra har råd til det, blot fordi der jo er penge nok i verdenen.......
Jeg tror simpelthen ikke på det er muligt for hele verdenen at være på samme niveau..... Og måske er det trist, men jeg tror der er en mening med at tingene er som de er.....
Der skal jo meget mere til at redde de fattige lande end blot at de får lidt mad... Det er jo hele deres kultur, hvor de er i udviklingen og mindst lige så meget hvordan regeringsformen er i landet..... Alt dette tager jo laaaaaang tid og maaaaange penge at ændre.... Hvis det overhovedet er muligt....

Ku ikke ha' skrevet det bedre selv, selv om det er sørgeligt ..

Anmeld

2. august 2011

MorEllen

Maggieh skriver:

det lyder ikke så pænt.. eller specielt menneskeligt .. men på en eller anden måde.. ja?? hvordan skal det ellers stoppe?? skal der bare blive ved med at fødes børn man ved vil dø af sult?

Jeg synes faktisk at det er mere synd for de børn der bliver bragt til liv på gaden og ender med at dø af sult :s .. synes det er så forfærdeligt at se deres liv

Ja, det er helt forferdeligt at se på, og det kommer nok aldrig til at blive stort anderledes. Det er jo mange steder i verden der er så meget elendighed, som man skulle ønske man ikke visste om...!

Anmeld

2. august 2011

Hansen97

elvital skriver:

Verden kan bare være så ond! Der er sagen med lille Tobias, katastrofen i norge, Og så er der sulten i Afrika.

De 2 første sager kan man ikke gøre meget andet ved end at udvise sympati! Men den sidste kan man jo rent faktisk være med til at påvikre.

Jeg har selv donneret ekstre penge, og smidt "Afrika support banner" op på mine 2 blogs. Men hvad mere kan man gøre? Er der nogen der har nogen ideer????

Hånden på hjertet: Intet!

Jeg kan ikke se meningen med at give ting og penge til et sted hvor det aldrig når hen til dem der VIRKELIG har brug for det. Så hellere lade være.

Min holdning

Anmeld

2. august 2011

Magsen

Morellen skriver:

Ja, det er helt forferdeligt at se på, og det kommer nok aldrig til at blive stort anderledes. Det er jo mange steder i verden der er så meget elendighed, som man skulle ønske man ikke visste om...!

ja lige precis :s

Anmeld

2. august 2011

Sabsy

Hansen97 skriver:

Hånden på hjertet: Intet!

Jeg kan ikke se meningen med at give ting og penge til et sted hvor det aldrig når hen til dem der VIRKELIG har brug for det. Så hellere lade være.

Min holdning

ENIG.. Min mor sagde alt: Jeg betaler via skatten.. - Men jeg gør det slet ikke - er opdraget sådan at få en skal alle have.. Kald mig kold og kynisk.. Men red vores egne fattige familier først..

Anmeld

3. august 2011

elvital

tazz skriver:

Jeg har meldt dit indlæg til admin, for jeg synes at det er så meget et personligt angreb på så lavt et niveau, at det ikke bør tillades

Jeg tænkte også på at anmelde dit da jeg synes det var meget racistisk. Var jeg af afrikansk afstamning så ville jeg hvertfald blive oprørt over at læse at det ikke rørte dig at et par afrikaner døde! Jeg synes ik det er personligt, jeg kender dig ikke. Jeg ser det mere som en samligning! (hvis det er det sidste du hentyder til). Hvis det er det med din retorik så vil jeg mene at du bør ku sluge den når du skriver så væmmelig en ting om afrikaner!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.