Hvad gør i for at hjælpe børnene i Somalia?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Troldepussen

elvital skriver:

Verden kan bare være så ond! Der er sagen med lille Tobias, katastrofen i norge, Og så er der sulten i Afrika.

De 2 første sager kan man ikke gøre meget andet ved end at udvise sympati! Men den sidste kan man jo rent faktisk være med til at påvikre.

Jeg har selv donneret ekstre penge, og smidt "Afrika support banner" op på mine 2 blogs. Men hvad mere kan man gøre? Er der nogen der har nogen ideer????

Ingen ting... Så sent som i foregårs viste de i fjernsynet en meget meget stor Lagerhal (i Somalia) fyldt til renden med fødevarer (ca 100 tons fødevarer), og de havde som en stået der i 14 dage... kunne man se på etiketterne...

Så kan jeg ikke se den helt store grund til at gå i panik over at der et par Afrikanere der dør... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Silas&Mille

elvital skriver:

Jeg skriver også at det er fint at du har den holdning. Men jeg kan umuligt tro at du har sat dig ordentlig ind i international/national politik hvis du tror at det løser DKs intersser at stoppe ulandhjælpen.  Eller at tage nogle af penge der fra! Så meget giver vi altså heller ikke i ulandshjælp!

Vi giver mere end vi SKAL ifølge EU. Og så længe vi gør det kan jeg virkelig ikke se meningen med at vi andre skal bruge vores penge på andre lande.

Meget muligt jeg ikke har sat mig lige så godt ind i tingene som du har. Men sådan er jeg bare. Jeg interessere mig bare mere for Danmark og vores egne, end jeg interessere mig for nogen i Afrika. Som en anden også skriver: hvis maden alligevel bare står på et lager i 14 dage, hvad hjælper det så at vi bliver ved med at sende noget derned ? Det står der jo bare... og hvem får gavn af det?

Anmeld

31. juli 2011

aya-zia

Troldepussen skriver:

Ingen ting... Så sent som i foregårs viste de i fjernsynet en meget meget stor Lagerhal (i Somalia) fyldt til renden med fødevarer (ca 100 tons fødevarer), og de havde som en stået der i 14 dage... kunne man se på etiketterne...

Så kan jeg ikke se den helt store grund til at gå i panik over at der et par Afrikanere der dør... 

det står jo i hallerne fordi de ik kan få maden frem.... ik fordi der er for meget mad der nede....

landet er kurupt og alle dem som skal hjælper stjæler det hele til dem selv...

bare lige sådan en hurtig bemærkning ik for at hakke eller noget hehe

Anmeld

31. juli 2011

mama09

Troldepussen skriver:

Det var da en sørgelig sidste sætning du fik skrevet...

Anmeld

31. juli 2011

mama09

elvital skriver:

Verden kan bare være så ond! Der er sagen med lille Tobias, katastrofen i norge, Og så er der sulten i Afrika.

De 2 første sager kan man ikke gøre meget andet ved end at udvise sympati! Men den sidste kan man jo rent faktisk være med til at påvikre.

Jeg har selv donneret ekstre penge, og smidt "Afrika support banner" op på mine 2 blogs. Men hvad mere kan man gøre? Er der nogen der har nogen ideer????

Min mand er somalier, min datter halvt...så vi støtter med penge.. Vi sender også privat penge til min mands far og andet familie i somalia... Vi hjælper også andre lande, når de er i krise, for vi vil ønske andre, også vil hjælpe hvis danmark kom i krise... Vi har også samlet ind for folk kirkens nødhjælp før Men ja vi støtter somalia meget

Anmeld

31. juli 2011

mama09

elvital skriver:

Til dit spørgsmål.. Mmm vi kan ikke gøre så meget, andet end det vi gør.. Og be og håbe at landet kan redde sig selv, få en regering, vinde over de onde, men ser ikke for godt ud.. Er bange for landet snart bliver opløst... Mange flygter hver dag.. Landet var så smukt engang, men er blevet så ødelagt

Anmeld

31. juli 2011

anna-jonas

Troldepussen skriver:

Et par afrikanere???? Hmmmmm................kan du sige 1/2 million??? Ser du ikke tv???

Anmeld

31. juli 2011

anna-jonas

SilasMor skriver:

Vi giver mere end vi SKAL ifølge EU. Og så længe vi gør det kan jeg virkelig ikke se meningen med at vi andre skal bruge vores penge på andre lande.

Meget muligt jeg ikke har sat mig lige så godt ind i tingene som du har. Men sådan er jeg bare. Jeg interessere mig bare mere for Danmark og vores egne, end jeg interessere mig for nogen i Afrika. Som en anden også skriver: hvis maden alligevel bare står på et lager i 14 dage, hvad hjælper det så at vi bliver ved med at sende noget derned ? Det står der jo bare... og hvem får gavn af det?

Det er jo næsten som taget ud af et DF - partiprogram.

Anmeld

31. juli 2011

mama09

anna-jonas skriver:

Et par afrikanere???? Hmmmmm................kan du sige 1/2 million??? Ser du ikke tv???

Thumbs up!

Anmeld

31. juli 2011

Barbamama

Troldepussen skriver:

OMG! Nu støtter jeg ikke Somalia. Jeg støtter andre ting. MEN man kan da ikke komme med sådan en kommentar. Det er da mennesker vi snakker om. Afrikanere eller ej. Det er da trist!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.