Hvad gør i for at hjælpe børnene i Somalia?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2011

mama09

OMG! Nu støtter jeg ikke Somalia. Jeg støtter andre ting. MEN man kan da ikke komme med sådan en kommentar. Det er da mennesker vi snakker om. Afrikanere eller ej. Det er da trist!  

Ja men en typisk " hvid" og ligeglad person, som kun tænker på sin egen røv. Føj er rystet og mundlam.. Det er godt du støtter hvad du har lyst til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Troldepussen

aya-zia skriver:

det står jo i hallerne fordi de ik kan få maden frem.... ik fordi der er for meget mad der nede....

landet er kurupt og alle dem som skal hjælper stjæler det hele til dem selv...

bare lige sådan en hurtig bemærkning ik for at hakke eller noget hehe

Netop derfor ser jeg ikke nogen grund til at sende flere penge og divise andre ting der ned som alligevel havner i hænderne på de forkerte...

Men ja jeg har en speciel holdning, men ærligt talt så vil jeg hellere støtte dem herhjemme som ikke har det for godt, frem for at støtte noget som aldrig bliver anderledes alligevel...

Anmeld

31. juli 2011

tazz

mama09 skriver:

Ja men en typisk " hvid" og ligeglad person, som kun tænker på sin egen røv. Føj er rystet og mundlam.. Det er godt du støtter hvad du har lyst til

Og dén kommentar var meget bedre fordi ....?

Jeg synes at man skal støtte hvad man har lyst til og tror på. Uden at man får los i bagdelen over det.

Derudover så jeg også udsendelsen med al den mad i den kæmpe lagrehal, som havde stået der i over 3 måneder(!!!) uden at blive distribueret. Derfor kan jeg godt forstå, at folk tænker "hvad er ideén så?! Hvis maden ikke når frem, så ender vi jo bare med at gøre de rigere tykkere og ingen af de fattige mere mætte." Måske kan man endda lægge pres på de korrupte mennesker og sige, at der kommer INGEN hjælp deres vej før maden kommer ud. Det må da presse dem et eller andet sted - men jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed.

Min primære støtte går også til projekter herhjemme, både sygdom og mødrehjælpen. Det er dér jeg har valgt at lægge min støtte. For selvom den der ene krone om dagen tanke som en anden kom med er sød, så er der ikke mange der har råd til det! I min families tilfælde ville det betyde en månedlige udgift på knap 1.000 kr., og det kommer ikke til at ske.

Anmeld

31. juli 2011

Magsen

Intet .. jeg kunne ikke finde på at sende mine penge et sted hen hvor jeg ikke ANER hvem eller hvad de bliver brugt til, om det ender det rigtige sted osv ..

Desuden .. det kommer aldrig til at være anderledes, folk derhenne kommer altid at sulte osv .. Og det er så der jeg mener de ikke tænker langt nok, (selvfølgelig ikke alle!!!) men når de selv har haft et FORFÆRDELIGT liv, aldrig nok mad osv. HVORFOR bliver de så ved med at få børn?? og ja selvfølgelig har de også ret til at få børn og kan sagtens forstå at de gerne vil, men når de nu VED at de ikke kan forsørge dem?? Det er jo bare en ond cirkel der bliver VED med at køre rundt og rundt ..

Jeg lyder nok ret kold når jeg nu skriver sådan .. men jeg ved godt at hvis jeg selv skulle stå og kigge på dem og høre dem græde efter mad, så ville jeg også give dem mad. Men vil ikke sende penge ..

* shit, hvor kommer jeg bare til at blive hakket nu.. Men det var så min holdning ..

Anmeld

31. juli 2011

2babygirls

Maggieh skriver:

Intet .. jeg kunne ikke finde på at sende mine penge et sted hen hvor jeg ikke ANER hvem eller hvad de bliver brugt til, om det ender det rigtige sted osv ..

Desuden .. det kommer aldrig til at være anderledes, folk derhenne kommer altid at sulte osv .. Og det er så der jeg mener de ikke tænker langt nok, (selvfølgelig ikke alle!!!) men når de selv har haft et FORFÆRDELIGT liv, aldrig nok mad osv. HVORFOR bliver de så ved med at få børn?? og ja selvfølgelig har de også ret til at få børn og kan sagtens forstå at de gerne vil, men når de nu VED at de ikke kan forsørge dem?? Det er jo bare en ond cirkel der bliver VED med at køre rundt og rundt ..

Jeg lyder nok ret kold når jeg nu skriver sådan .. men jeg ved godt at hvis jeg selv skulle stå og kigge på dem og høre dem græde efter mad, så ville jeg også give dem mad. Men vil ikke sende penge ..

* shit, hvor kommer jeg bare til at blive hakket nu.. Men det var så min holdning ..

Sådan har jeg det også

Men de har jo også fået hjælp til at dyrke, men de vil vist ikke lære det.
Så nej, jeg støtter danske foreninger, hvor jeg ved at pengene bliver brugt fornuftigt. Fx. familier med kræftramte børn

Anmeld

31. juli 2011

Magsen

Tina&Martin skriver:

Sådan har jeg det også

Så nej, jeg støtter danske foreninger, hvor jeg ved at pengene bliver brugt fornuftigt. Fx. familier med kræftramte børn

Anmeld

31. juli 2011

stjernestoev1

31. juli 2011

Muffin_girl

Maggieh skriver:

Anmeld

31. juli 2011

Muffin_girl

Tina&Martin skriver:

Sådan har jeg det også

Anmeld

31. juli 2011

elvital

Troldepussen skriver:

Ingen ting... Så sent som i foregårs viste de i fjernsynet en meget meget stor Lagerhal (i Somalia) fyldt til renden med fødevarer (ca 100 tons fødevarer), og de havde som en stået der i 14 dage... kunne man se på etiketterne...

Så kan jeg ikke se den helt store grund til at gå i panik over at der et par Afrikanere der dør... 

Og jeg trode at Mogens Glistrup var primitiv.

Jeg har ikke høje forventninger til at du gider sætte dig ind i verdens situatonen, men hvis du kender til FN og UNICEF så er der en updatering her omkring det du så i udsendelsen:

http://unicef.dk/artikler/noedhjaelpen-naar-frem-i-somalia-0 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.