Hvad gør i for at hjælpe børnene i Somalia?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2011

tazz

elvital skriver:

Jeg tænkte også på at anmelde dit da jeg synes det var meget racistisk. Var jeg af afrikansk afstamning så ville jeg hvertfald blive oprørt over at læse at det ikke rørte dig at et par afrikaner døde! Jeg synes ik det er personligt, jeg kender dig ikke. Jeg ser det mere som en samligning! (hvis det er det sidste du hentyder til). Hvis det er det med din retorik så vil jeg mene at du bør ku sluge den når du skriver så væmmelig en ting om afrikaner!

Det har jeg så ved Gud aldrig nogen sinde skrevet!!! Du tænker på den helt forkerte her!!!!

Jeg har ikke indgået en diskussion med dig, jeg anmeldte dit svar til den anden bruger, fordi du gik direkte efter manden og ikke bolden. Kan godt være at det stødte dig på manchetterne at hun udtalte sig sådan, men det tillader ikke et direkte personligt angreb på brugeren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

elvital

Maggieh skriver:

ja lige precis .. 

og det synes jeg sku er for dårligt, for først bliver der spurgt om ens mening og når den så kommer, så bliver man hakket ned at den  hvad er så lige meningen ??

Jeg spurgte altså ik om nogens menning, det er ikke det tråden handler om! Og jeg synes at det var så groft at sige at man ikke skal panikke over at et par afrikaner dør? Skal man panikke over at nogen fra England dør så?

Anmeld

3. august 2011

elvital

tazz skriver:

Det har jeg så ved Gud aldrig nogen sinde skrevet!!! Du tænker på den helt forkerte her!!!!

Jeg har ikke indgået en diskussion med dig, jeg anmeldte dit svar til den anden bruger, fordi du gik direkte efter manden og ikke bolden. Kan godt være at det stødte dig på manchetterne at hun udtalte sig sådan, men det tillader ikke et direkte personligt angreb på brugeren.

Undskyld så misforstod jeg! Men det var så det hun skrev! Jeg Surfer bare hurtigt når jeg er her! Denne gang gik det lidt for stærkt! Det er måske rigtig, kan egentlig godt se det! Men blev så foragte over at man kan ha sådan en holdning? Og synes at beskeden til hende var på sin plads. Forskellige holdninger eller ej, men man skal ha respekt for menneskeliv! - også selvom de bor i afrika

Anmeld

3. august 2011

tazz

elvital skriver:

Undskyld så misforstod jeg! Men det var så det hun skrev! Jeg Surfer bare hurtigt når jeg er her! Denne gang gik det lidt for stærkt! Det er måske rigtig, kan egentlig godt se det! Men blev så foragte over at man kan ha sådan en holdning? Og synes at beskeden til hende var på sin plads. Forskellige holdninger eller ej, men man skal ha respekt for menneskeliv! - også selvom de bor i afrika

Men nu er retningslinjerne at man ikke må gå efter nogen personligt, så nej det var ikke på sin plads.

Hendes udtalelse var respektløs, men det retfærdiggør ikke et angreb, som i sidste ende var på samme niveau eller endda under. 

Anmeld

3. august 2011

elvital

tazz skriver:

Men nu er retningslinjerne at man ikke må gå efter nogen personligt, så nej det var ikke på sin plads.

Hendes udtalelse var respektløs, men det retfærdiggør ikke et angreb, som i sidste ende var på samme niveau eller endda under. 

Det med reglsættet forstår jeg, som allerede skrevet. Når man ytre radikale menninger så kommer der radikale svar. Jeg synes stadig at det jeg skrev var på sin plads (hvis man så bort fra reglsættet.-som jeg er ked af at jeg brød. Undskyld). Jeg synes ikke at man skal pakkes ind i vat og beskyttes mod hård kritik når man selv 2 sek før er kommet med en modbydlig udtalelse om en hel befolknings gruppe. Det var dog ikke personlig ment, jeg aner ikke hvem hun er, og for mig er det her bare en tilfældig debat på internettet, og det jeg basserede mine ord på var på hendes egne udtalte ord: intet andet!og husk at læs det sidste i hypotetisk forstand. For hvis man ikke kan sætte sig ind i Afrika ernes situation så kunne hun mÅsle hvis det var hendes egen situation. Kan ike se at det jeg skrev sku ha været mere lavt end hendes, og kan kun sige at man så ikke skal smide med sten hvis man selv bor i et glas hus. For hvordan kan du så begynde at sige at jeg er på laveste niveau? Er det ikke lige så personligt? Ps: dette er skrevet fra min iPhone, hvilket kan være skyld i hvis det er lidt rodet: skærmen er noget mindre end en alm computer

Anmeld

3. august 2011

elvital

tazz skriver:

Angreb? Læste lige det du skrev igen! Jeg synes altså at det er en voldsom analyse af hvad der stod i det oprindelige indlæg! Hun skriver at man ikke skal panikke over at dem i Afrika dør? Synes virkelig ikke at jeg er forbryderen her!

Anmeld

3. august 2011

elvital

tazz skriver:

Angreb? Læste lige det du skrev igen! Jeg synes altså at det er en voldsom analyse af hvad der stod i det oprindelige indlæg! Hun skriver at man ikke skal panikke over at dem i Afrika dør? Synes virkelig ikke at jeg er forbryderen her!

Anmeld

3. august 2011

Magsen

elvital skriver:

Jeg spurgte altså ik om nogens menning, det er ikke det tråden handler om! Og jeg synes at det var så groft at sige at man ikke skal panikke over at et par afrikaner dør? Skal man panikke over at nogen fra England dør så?

det var ikke ment precis til dig, men mere sådan generelt..

selvf. skal man 'panikke' over det .. men jeg synes overhovedet ikke at man skal sige ''et par afrikanere'' eller ''et par fra england'' ??

hvorfor skal man dog diskutere race??? det har ikke noget med det at gøre, det er mere det fakta at det aldrig kommer til at ændres.

Anmeld

3. august 2011

tazz

elvital skriver:

For hvordan kan du så begynde at sige at jeg er på laveste niveau? Er det ikke lige så personligt?

Jeg har ikke sagt at du er på laveste niveau, men at dit indlæg er under brugerens niveau - som du iøvrigt anfægter. Så nej, jeg er ikke personlig, jeg stiller spørgsmål til dit indlæg.

Anmeld

4. august 2011

elvital

Maggieh skriver:

det var ikke ment precis til dig, men mere sådan generelt..

selvf. skal man 'panikke' over det .. men jeg synes overhovedet ikke at man skal sige ''et par afrikanere'' eller ''et par fra england'' ??

hvorfor skal man dog diskutere race??? det har ikke noget med det at gøre, det er mere det fakta at det aldrig kommer til at ændres.

er helt enig i det du skriver...

Vi må tale forbi hinanden... Jeg mener heller ikke at man skal gøre det op i hvor folk de kommer fra. Eller race....

Et andet faktum er også at der allerede er sket en positiv ændring -inden tørken. Så man kan ændre det. Det tager bare SÅÅÅÅÅ lang tid desværre. Men hvert barne liv der er redet er jo det hele liv værd. Men det tror jeg ikke at vi er uenige om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.