Hvad gør i for at hjælpe børnene i Somalia?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

elvital

tazz skriver:

Jeg har ikke sagt at du er på laveste niveau, men at dit indlæg er under brugerens niveau - som du iøvrigt anfægter. Så nej, jeg er ikke personlig, jeg stiller spørgsmål til dit indlæg.

jeg synes altså at det er endt ud i ordkløveri? Det er jo helt det samme! Jeg basserede også mit indlæg på hvad hun skrev, men jeg kan også kalde det at "stille spørgsmål til hendes indlæg" hvis det lyder bedre. Du kan ikke bare bestemme at mit var personligt, og dit ikke var. Hvis det er sådan så kan vi jo forsætte ud i en uendlighed om hvem af os der på den mest korrekte måde har antastet andet indlæg. -Jeg forstår din point, jeg ved ikke om du forstår min. Men lad os sætte et punktum her... for jeg startede egentlig bare denne tråd for at få inspiration til hvordan jeg kunne hjælpe til udover det jeg i forvejen gør. Jeg havde virkelig ikke forventet at så mange med modsat "politisk" overbevisning skulle have et ord med her til hvorfor man ikke skal støtte dem. Det er temlig urelevant info, for jeg ved at jeg ikke kan leve med mig selv hvis jeg ikke støtter, og det ved jeg, fordi at jeg har brugt mange år på at sætte mig ordentlig ind i den politiske situationen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

merethe

Profilbillede for merethe
elvital skriver:

Verden kan bare være så ond! Der er sagen med lille Tobias, katastrofen i norge, Og så er der sulten i Afrika.

De 2 første sager kan man ikke gøre meget andet ved end at udvise sympati! Men den sidste kan man jo rent faktisk være med til at påvikre.

Jeg har selv donneret ekstre penge, og smidt "Afrika support banner" op på mine 2 blogs. Men hvad mere kan man gøre? Er der nogen der har nogen ideer????

Jeg har lige doneret 150kr til Red barnet til børnene på afrikas horn. Det er desværre ikke meget, men det er alt hvad jeg kan undvære pt. Jeg håber at jeg derved måske kan rede et barn fra at dø af sult

Anmeld

6. august 2011

elvital

merethe skriver:

Jeg har lige doneret 150kr til Red barnet til børnene på afrikas horn. Det er desværre ikke meget, men det er alt hvad jeg kan undvære pt. Jeg håber at jeg derved måske kan rede et barn fra at dø af sult

Jeg så i go morgen danmark at man via "læger uden grænser" ku medicinere 2 børn i 3 mdr for 230 kr (cirka. jeg kan ik huske det præsise beløb de nævnte). Den danske krone når langt i Udviklings landene .

Anmeld

6. august 2011

skønneunger

elvital skriver:

Jeg tænkte også på at anmelde dit da jeg synes det var meget racistisk. Var jeg af afrikansk afstamning så ville jeg hvertfald blive oprørt over at læse at det ikke rørte dig at et par afrikaner døde! Jeg synes ik det er personligt, jeg kender dig ikke. Jeg ser det mere som en samligning! (hvis det er det sidste du hentyder til). Hvis det er det med din retorik så vil jeg mene at du bør ku sluge den når du skriver så væmmelig en ting om afrikaner!

ved godt den har været fremme nogen dage men gud hvor er jeg enig

Anmeld

6. august 2011

mulle7430

SilasMor skriver:

Jeg må nu indrømme jeg tænker ikke så meget på hvad vi kan gøre for andre lande. Jeg tænker mere på selv at overleve og så hvad der kan gøres for at det bliver bedre i vores eget land.

Synes faktisk at Danmark giver alt for mange penge til andre lande. Synes hellere vi skulle for ordnet vores skoler, undgå nedskæringer i fx vuggestuer og børnehaver osv., inden vi giver en masse penge væk.

Det er bare min mening og er ret sikker på der er mange der IKKE er enige. Men sådan er jeg bare

helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.