Hvad gør i for at hjælpe børnene i Somalia?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.398 visninger
94 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

elvital

Verden kan bare være så ond! Der er sagen med lille Tobias, katastrofen i norge, Og så er der sulten i Afrika.

De 2 første sager kan man ikke gøre meget andet ved end at udvise sympati! Men den sidste kan man jo rent faktisk være med til at påvikre.

Jeg har selv donneret ekstre penge, og smidt "Afrika support banner" op på mine 2 blogs. Men hvad mere kan man gøre? Er der nogen der har nogen ideer????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Loa

Hvad man mere kan gøre, lige ved Afrika, eller sådan generelt?

Anmeld

28. juli 2011

Rosa

Jeg giver et bidrag på Røde Kors', hjemmeside og er tilmeldt indsamlingen i oktober. 

Anmeld

28. juli 2011

Nynne88

Jeg har selv doneret penge - men tror man kan fremme det ved at gøre folk opmærksomme på, hvor stort problemet er. Simpelthen snakke m det og opfordre folk til at donere penge - også selvom man kun har lidt 

Anmeld

28. juli 2011

elvital

Loa skriver:

Hvad man mere kan gøre, lige ved Afrika, eller sådan generelt?

Præsis ved Afrika.

Ofte er der enkelstående personer som stabler en kæmpe indsamling på benene. Andre laver ting som sælges og derefter vidergiver de indtjente pengene til en NGO.

Det er meget imponerende når det sker... så ville høre om der var nogen som havde nogen erfaring!

Anmeld

28. juli 2011

elvital

Jeg giver et bidrag på Røde Kors', hjemmeside og er tilmeldt indsamlingen i oktober. 

Kommer der en indsamling? Altså hvor man går med bøsse osv.?

Jeg havde også tænkt om det ikke ville komme...

Anmeld

28. juli 2011

kirsti

Tja i bund og grund er der ofte ikke så meget at gøre desværre.... flere af de steder hvor de sulter bliver der ikke lukket nødhjælp ind og tager vi somalia så forsvinder rigtig meget af den nødhjælp der sendes derned fordi de er så skide korrupte!

Personligt er jeg for længe siden stoppet med at donere penge til alle de organisationer da det ofte kun er en brøkdel af pengene der når dem der har brug for det.

I stedet har jeg mine egne projekter...jeg er frivillig i dansk flygtningehjælp, køber altid hjemløseavisen Hus forbi og så strikker jeg huer og tæpper til de for tidligt fødte på Rigets neonatal afdeling.

Anmeld

28. juli 2011

Loa

elvital skriver:

Præsis ved Afrika.

Ofte er der enkelstående personer som stabler en kæmpe indsamling på benene. Andre laver ting som sælges og derefter vidergiver de indtjente pengene til en NGO.

Det er meget imponerende når det sker... så ville høre om der var nogen som havde nogen erfaring!

Jeg ved desværre ikke hvad man kan gøre ellers, udover at samle penge....

Men jeg må samtidig indrømme at jeg ikke selv samler penge ind/bidrager til det......

Anmeld

28. juli 2011

Loa

kirsti skriver:

så strikker jeg huer og tæpper til de for tidligt fødte på Rigets neonatal afdeling.

Fedt

Anmeld

28. juli 2011

rimor

elvital skriver:

Verden kan bare være så ond! Der er sagen med lille Tobias, katastrofen i norge, Og så er der sulten i Afrika.

De 2 første sager kan man ikke gøre meget andet ved end at udvise sympati! Men den sidste kan man jo rent faktisk være med til at påvikre.

Jeg har selv donneret ekstre penge, og smidt "Afrika support banner" op på mine 2 blogs. Men hvad mere kan man gøre? Er der nogen der har nogen ideer????

Jeg donerer 25% af det jeg får ved salg af børnenes tøj.

Se www.123hjemmeside.dk/brugtmengodt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.