Hvad gør i for at hjælpe børnene i Somalia?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2011

elvital

prøver lige igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

elvital

Troldepussen skriver:

Ingen ting... Så sent som i foregårs viste de i fjernsynet en meget meget stor Lagerhal (i Somalia) fyldt til renden med fødevarer (ca 100 tons fødevarer), og de havde som en stået der i 14 dage... kunne man se på etiketterne...

Så kan jeg ikke se den helt store grund til at gå i panik over at der et par Afrikanere der dør... 

det er altså al-qaeda der var skyld i at maden ikke kom frem, da de mente at NGOerne var for "ikke muslimske"!

Det er ikke afrikanerne...

Heldigvis er det helt fint at du er ligeglad med afrikaner (hedder det racisme eller har jeg misforstået?)...for med din dårlige retorik klare du nok næppe en politisk diskution når den virkelig gælder. Og det er heldigt for menneskeheden...

Jeg beder til at du har et job og ikke er på kontanthjælp, eller får andre ekstre ydelser som går over skat... for så kan alle dem som betaler topskat give dig samme omgang om at du ikke er deres problem!

Anmeld

31. juli 2011

twinny

Jeg giver ingenting.... Jeg synes der bliver givet rigeligt i ulandsbistand som vi betaler via vores skat....

Udover det synes jeg at Afrika er et hul, man kan blive ved med at putte penge i. og der sker ingenting...

Jeg har valgt at støtte andre ting...

Anmeld

31. juli 2011

Laura.

Maggieh skriver:

Intet .. jeg kunne ikke finde på at sende mine penge et sted hen hvor jeg ikke ANER hvem eller hvad de bliver brugt til, om det ender det rigtige sted osv ..

Desuden .. det kommer aldrig til at være anderledes, folk derhenne kommer altid at sulte osv .. Og det er så der jeg mener de ikke tænker langt nok, (selvfølgelig ikke alle!!!) men når de selv har haft et FORFÆRDELIGT liv, aldrig nok mad osv. HVORFOR bliver de så ved med at få børn?? og ja selvfølgelig har de også ret til at få børn og kan sagtens forstå at de gerne vil, men når de nu VED at de ikke kan forsørge dem?? Det er jo bare en ond cirkel der bliver VED med at køre rundt og rundt ..

Jeg lyder nok ret kold når jeg nu skriver sådan .. men jeg ved godt at hvis jeg selv skulle stå og kigge på dem og høre dem græde efter mad, så ville jeg også give dem mad. Men vil ikke sende penge ..

* shit, hvor kommer jeg bare til at blive hakket nu.. Men det var så min holdning ..

Jeg må erklære mig enig her. Hvis jeg var 100% sikker på at de penge som blev samlet ind gik til de rigtige mennesker, ville jeg godt støtte.. men når jeg ikke aner hvor de havner henne, så vil jeg ikke.

Maggieh: .. og hvor er det trist at du føler dig tvunget til at skrive: * shit, hvor kommer jeg bare til at blive hakket nu.. Men det var så min holdning .. man skal ikke hakkes ned på, bare fordi man har en anden holdning, men forstår godt at du skriver det, desværre... 

Anmeld

31. juli 2011

tazz

elvital skriver:

det er altså al-qaeda der var skyld i at maden ikke kom frem, da de mente at NGOerne var for "ikke muslimske"!

Det er ikke afrikanerne...

Heldigvis er det helt fint at du er ligeglad med afrikaner (hedder det racisme eller har jeg misforstået?)...for med din dårlige retorik klare du nok næppe en politisk diskution når den virkelig gælder. Og det er heldigt for menneskeheden...

Jeg beder til at du har et job og ikke er på kontanthjælp, eller får andre ekstre ydelser som går over skat... for så kan alle dem som betaler topskat give dig samme omgang om at du ikke er deres problem!

Jeg har meldt dit indlæg til admin, for jeg synes at det er så meget et personligt angreb på så lavt et niveau, at det ikke bør tillades

Anmeld

31. juli 2011

Magsen

Dk_lady skriver:

Jeg må erklære mig enig her. Hvis jeg var 100% sikker på at de penge som blev samlet ind gik til de rigtige mennesker, ville jeg godt støtte.. men når jeg ikke aner hvor de havner henne, så vil jeg ikke.

Maggieh: .. og hvor er det trist at du føler dig tvunget til at skrive: * shit, hvor kommer jeg bare til at blive hakket nu.. Men det var så min holdning .. man skal ikke hakkes ned på, bare fordi man har en anden holdning, men forstår godt at du skriver det, desværre... 

Precis 

og ja, det er nemlig rigtig trist at føle sig nødt til at skrive sådan, men det er sådan det er :/ man bliver desværre alt for meget hakket ned på, herinde pga ens egen mening eller holdning.. 

Anmeld

1. august 2011

Troldepussen

tazz skriver:

Jeg har meldt dit indlæg til admin, for jeg synes at det er så meget et personligt angreb på så lavt et niveau, at det ikke bør tillades

Tak Jeg ville faktisk selv have gjort det, men kunne ikke for du havde gjort det

Anmeld

1. august 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
I skal holde debatten i en ordenlig og sober tone. Det er fint at gå efter bolden IKKE personen.

VI holder øje med debatten.

Fortsat god debat.

Venligst
Zafir, Chef på baby.dk

Anmeld

1. august 2011

Troldepussen

Maggieh skriver:

Precis 

og ja, det er nemlig rigtig trist at føle sig nødt til at skrive sådan, men det er sådan det er :/ man bliver desværre alt for meget hakket ned på, herinde pga ens egen mening eller holdning.. 

Det er nemlig det, så snart en holdning ikke er som andres bliver man desværre kaldt alt muligt mærkeligt incl racist...  Det er efterhånden sådan at man lige så godt kan melde sig ud af "firmaet", hvis man ikke vil svines til pga. sin holdning.

Anmeld

1. august 2011

Magsen

Troldepussen skriver:

Det er nemlig det, så snart en holdning ikke er som andres bliver man desværre kaldt alt muligt mærkeligt incl racist...  Det er efterhånden sådan at man lige så godt kan melde sig ud af "firmaet", hvis man ikke vil svines til pga. sin holdning.

ja lige precis .. 

og det synes jeg sku er for dårligt, for først bliver der spurgt om ens mening og når den så kommer, så bliver man hakket ned at den  hvad er så lige meningen ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.