Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Muffin_girl

merethe skriver:

Med Søren som er min den ældste, ham ammede jeg til han var 2år

Mie som bliver 6måneder i næste uge,  hende regner jeg også med, at jeg ammer til hun er 2år

Hver sin mening og tålmodighed  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

chael

Anne85 skriver:

Jeg har ammet begge børn i knap 1/2 år - og det var ikke med min gode vilje at jeg stoppede - men begge unger valgte selv brystet fra på samme tid som vi introducerede fast føde

Samme historie her

*Camilla 29+1

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Ciss skriver:

Jeg har aldrig klaret at fuldamme. Desværre.

Den ældste blev delammet til 8 mndr. Så var hun ikke interesseret mere.

Den yngste blev delammet til 3 mndr. Jeg klarede ikke at holde produktionen gående efter det.

Jeg synes egentlig at 8-10 mndr er en ok periode at amme, hvis man klarer det rent praktisk + mentalt + fysisk. Der bliver jo uanset en naturlig nedtrapning, når man begynder at give anden mad.

Og ved 8 mndr har ingen af mine giddet at ligge i armkrogen for at drikke mælk uanset. De ville op og opleve verden hvert vågent minut, så det var langt bedre at sidde i den høje stol med god udsigt til det hele.

Det med god udsigt kan jeg kun sige  til  

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Rosa skriver:

Jeg delammede fra starten da jeg, pga. post-fødselsoperationer var meget afkræftet de første uger. Derefter fungerede det fint med flaske af og til, og farmand var supermeget på banen - skønt for alle!!!  Efter 4-5 måneder fravalgte han langsomt amningen til fordel for flasken og en tid malkede jeg ud indtil jeg løb tør. 

Hvad blev du opereret for hvis jeg må spørge?

Anmeld

14. juli 2011

1977

Profilbillede for 1977
AalborgPigen skriver:

Nu er der meget snak om amning.. Jeg kunne godt tænke mig hvor lang tid i har ammet eller planlægger om amme..  

Jeg har selvfølgelig også en mening.. Og jeg tænker omkring de 6 mdr så vil jeg stoppe,,, Men kan sagtens være jeg ændrer mening i situationen..

Så kom med jeres input og begrund gerne jeres valg..

(Og hold venligst en pæn tone)  

Jeg ammede i 8 dage. Så blev jeg nødt til at stoppe den smule mælk jeg havde, da jeg blev proppet med medicin

Anmeld

14. juli 2011

Isabella_mor

jeg ammede i 3 mdr..

jeg havde den vildeste kampgejst i starten. og jeg VILLE bare have det til at fungere... men jeg kørte surt i det, og knægten ville ikke ligge stille og suttede ikke tilstrækkeligt han headbangede faktisk og det tog en krig at få ham til at komme til og blive liggende og slappe af og spise. han blev så frustreret.. 

så jeg valgte i samråd med min sp og min læge at stoppe og gå på flaske, det er det bedste valg jeg har taget.. for jeg tænkte både på mit barn, men også mig selv... efter det er jeg blevet mindre stresset og har et bedre overskud.. 

Anmeld

14. juli 2011

Rosa

AalborgPigen skriver:

Hvad blev du opereret for hvis jeg må spørge?

Der sad en rest af moderkagen tilbage som forhindrede livmoderen i at trække sig ordentligt sammen så den i stedet slappede af og blev fyldt med blod. Efter første operation (udskrabning) opdagede de at et af stingene sad forkert, så alt skulle sprættes op igen fra neden og op og laves om - 2 gange... Så jeg led et stort blodtab og havde været under fuld narkose samt rygmarvsbedøvelse ovenpå fødslen. Men jeg havde en fantastisk hjemmefødsel inden og fortryder intet 

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Rosa skriver:

Der sad en rest af moderkagen tilbage som forhindrede livmoderen i at trække sig ordentligt sammen så den i stedet slappede af og blev fyldt med blod. Efter første operation (udskrabning) opdagede de at et af stingene sad forkert, så alt skulle sprættes op igen fra neden og op og laves om - 2 gange... Så jeg led et stort blodtab og havde været under fuld narkose samt rygmarvsbedøvelse ovenpå fødslen. Men jeg havde en fantastisk hjemmefødsel inden og fortryder intet 

Det er da noget af en oplevelse.. Men godt du havde en god hjemmefødsel  

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Jeanne skriver:

Jeg ammede i 8 dage. Så blev jeg nødt til at stoppe den smule mælk jeg havde, da jeg blev proppet med medicin

Hvorfor blev du det hvis jeg må spørge? 

Anmeld

14. juli 2011

Rosa

AalborgPigen skriver:

Det er da noget af en oplevelse.. Men godt du havde en god hjemmefødsel  

Tak! Fuldstændig fantastisk oplevelse som jeg til hver en tid ville gøre om. Men da jeg vågnede 3 timer efter havde jeg det rigtig skidt og så ringede vi efter Falck som kom straks og så blev jeg kørt til operation med min jordmoder ved min side 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.