Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Ciss

Jeg har aldrig klaret at fuldamme. Desværre.

Den ældste blev delammet til 8 mndr. Så var hun ikke interesseret mere.

Den yngste blev delammet til 3 mndr. Jeg klarede ikke at holde produktionen gående efter det.

Jeg synes egentlig at 8-10 mndr er en ok periode at amme, hvis man klarer det rent praktisk + mentalt + fysisk. Der bliver jo uanset en naturlig nedtrapning, når man begynder at give anden mad.

Og ved 8 mndr har ingen af mine giddet at ligge i armkrogen for at drikke mælk uanset. De ville op og opleve verden hvert vågent minut, så det var langt bedre at sidde i den høje stol med god udsigt til det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

BinaMor

Gabriella 18 måneder

Madelina stadig på 11 måneder

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Molly8 skriver:

Hvor er det godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der har et barn, der vælger brystet fra tidligt - og skemaden til.

Han er kun 5 mdr. og har været på skemad i 3 uger. Han skal være meget sulten før han tager brystet, så jeg får nok ikke lov så længe endnu, men nyder hvert sekund - også natamningerne..

Kh Molly

Ja godt man kan rådføre sig med andre  

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

SanneBoe skriver:

Ja, jeg var i CHOK - nok også derfor jeg hældte meget til flasken da nr. to kom meget kort tid efter, jeg magtede bare ik hvis det heller ikke fungerede der, men der havde jeg jo også "den store" at tage hensyn til Der ville jeg ikke kunne sidde dagen lang bare for at amme, og da jeg ikke finder amning interessant, så var det egentlig et let valg

Ja der havde du heldigvis nogle muligheder at vælge imellem 

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

sne190810 skriver:

Jeg ammede min datter til hun var omkring 10-10½ måned gammel. Det er ca. 14 dage siden idag.

Ville gerne have bleve ved længere tid endnu, men det var hende selv som sagde stop. Hun havde ingen interesse for det mere, og havde travlt med alt muligt andet i de 5min jeg maks kunne holde hende til   Der har heller INGEN reaktion været på at amningen er slut for hendes vedkommende. Jeg tror jeg er den som har det hårdest  

Jeg fuldtidsammede hende indtil hun var omkring 5 måneder, og hun har aldrig fået MME i flaske, da hun hverken godtager flaske eller sut, og aldrig har gjort det.

Men ja, en bestemt lille dame ..

Som mor som barn siger man jo  

Anmeld

14. juli 2011

Rosa

Jeg delammede fra starten da jeg, pga. post-fødselsoperationer var meget afkræftet de første uger. Derefter fungerede det fint med flaske af og til, og farmand var supermeget på banen - skønt for alle!!!  Efter 4-5 måneder fravalgte han langsomt amningen til fordel for flasken og en tid malkede jeg ud indtil jeg løb tør. 

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Noneother skriver:

Jeg har altid haft en idé om 6 måneder, så skulle det stoppe.

MEN da jeg jo har en rygrad som en regnorm, og min søn eeeelsker det, så fortsætter vi lidt endnu  (Han er 14 måneder)
Det er bare rart at se ham være så glad for noget  -og vi hygger os jo med det!

Tror jeg har det som dig, man må se tiden an  

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

raca skriver:

2,5 år med den første.

nr 2 ammer jeg stadig. 2 3/4 år..

men jeg tror ikke det her forum giver et helt rigtigt billed af hvordan det ser ud i DK. mens forde folk her har det med at finde sammen med ligesindede og her er det ikke normen at amme over 6mdr-1 år..

hvis i spurgte på ammenet/slyngebarn og ligende i favn fora vil jeg tro resultatet var en hel del anderledes

Tror jeg du har helt ret i .. Der er mange fordomme..  Mange i DK har fordomme og andre normer de lever efter 

Anmeld

14. juli 2011

JustAnotherName

Vores første fik jeg ikke amningen til at køre 100% (pga. vægttab, indlæggelse, uro, mm), så hende ammede jeg i ca. 4-5 mdr. og supplerede med MME-flasker.

Barn nummer to, ammede jeg 100% (ingen anden kost) indtil 6 måneder.
Så kom der gang i grød og mos også. Amningen sluttede inden 1 år.
Mener hun var 10-11 måneder gammel, da hun selv sagde godnat-putte-tåren fra. Så det var nemt og oplagt at stoppe der. Og naturligt og passende for både hende og mig.
Jeg havde ikke forestillet mig at amme længere tid end frem til 1 års alderen.

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

raca skriver:

hvad bygger du de 6mdr på.. personlige føelser. anbefalinger.

og hvad vil du bag efter. vil de lade barnet begynde på flaske efter de 6mdr

Bygger det på personlige føelser og anbefalinger og dprlige/gode oplevelser fra andre Og hvordan jeg ser andre gør og ikke gør Har ingen ide om hvad jeg skal bagefter.. Intet er heller ikke bestemt endnu.. Man kan jo kun se når man står ved valgene .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.