Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Muffin_girl

N&J skriver:

Jeg ammede i 9 mdr., fuldt ud i 3½ - da hun ikke blev mæt nok af min mælk, blev jeg desværre nødt til at supplere op, samtidigt begyndte jeg i skole da hun var 6 mdr., så det var egentlig meget godt, men jeg ville gerne have ammet længere tid end 9 mdr., måske til 1½ år, men blev nødt til at stoppe grundet en operation med stærke smertestillende.. æv æv

Kan godt forstå du syntes det er ærgeligt når du gerne ville andet .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Muffin_girl

Lykke86 skriver:

Med min datter ammede jeg kun to måneder, så forsvandt mælken og nu med min søn det samme, der valgte jeg så dog selv at stoppe det, efter to gange brystbetændelse

AV FOR H!!!!

Anmeld

14. juli 2011

raca

2,5 år med den første.

nr 2 ammer jeg stadig. 2 3/4 år..

men jeg tror ikke det her forum giver et helt rigtigt billed af hvordan det ser ud i DK. mens forde folk her har det med at finde sammen med ligesindede og her er det ikke normen at amme over 6mdr-1 år..

hvis i spurgte på ammenet/slyngebarn og ligende i favn fora vil jeg tro resultatet var en hel del anderledes

Anmeld

14. juli 2011

Noneother

Jeg har altid haft en idé om 6 måneder, så skulle det stoppe.

MEN da jeg jo har en rygrad som en regnorm, og min søn eeeelsker det, så fortsætter vi lidt endnu  (Han er 14 måneder)
Det er bare rart at se ham være så glad for noget  -og vi hygger os jo med det!

Anmeld

14. juli 2011

Lulle25

Jeg har ammet lidt over 1 år ved både Cecilie, Mathilde og Peter, og hvis den mindste Rasmus også har lyst til det, så bliver det også sådan med ham

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

svanen73 skriver:

Ja da...

Jeg var 20 dengang og troede det var noget man skulle. De kom 5 uger for tidligt, så jeg startede ud med en malkemaskine på hospitalet, men syns ik det var rart. En sygeplejerske havde iagtaget mig og sagde jeg kun skulle gøre det for min egen skyld...jeg kunne ik overskue at sku amme 2 på en gang. + de oz lå på Neonathal, så alt har været lidt for overvældende for mig. 

Jeg er 38 i dag og har her med min søn, selv taget beslutningen nu har jeg prøvet det i hvert fald. Jo tak, det er 3 uger siden nu og det går fremad.

Er da godt du har erfaret dig hvordan og hvor ledes  

Det er godt det går fremad

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

_-Kathrine-_ skriver:

Jamen det er virkelig også bare det bedste i hele verden

GLÆD dig - det er den mest fantastiske følelse at blive mor

Du kan tro jeg glæder mig mere end noget andet 

Anmeld

14. juli 2011

raca

AalborgPigen skriver:

Nu er der meget snak om amning.. Jeg kunne godt tænke mig hvor lang tid i har ammet eller planlægger om amme..  

Jeg har selvfølgelig også en mening.. Og jeg tænker omkring de 6 mdr så vil jeg stoppe,,, Men kan sagtens være jeg ændrer mening i situationen..

Så kom med jeres input og begrund gerne jeres valg..

(Og hold venligst en pæn tone)  

hvad bygger du de 6mdr på.. personlige føelser. anbefalinger.

og hvad vil du bag efter. vil de lade barnet begynde på flaske efter de 6mdr

Anmeld

14. juli 2011

merethe

Profilbillede for merethe
AalborgPigen skriver:

Nu er der meget snak om amning.. Jeg kunne godt tænke mig hvor lang tid i har ammet eller planlægger om amme..  

Jeg har selvfølgelig også en mening.. Og jeg tænker omkring de 6 mdr så vil jeg stoppe,,, Men kan sagtens være jeg ændrer mening i situationen..

Så kom med jeres input og begrund gerne jeres valg..

(Og hold venligst en pæn tone)  

Med Søren som er min den ældste, ham ammede jeg til han var 2år

Mie som bliver 6måneder i næste uge,  hende regner jeg også med, at jeg ammer til hun er 2år

Anmeld

14. juli 2011

Lusi

AalborgPigen skriver:

AV FOR H!!!!

Ja det er ik ligefrem sjovt! Første gang var jeg heldigvis stadig indlagt.. Lå med 41 i feber og følte jeg sku DØ!! Og så gjorde min babs naturligvis pænt ondt. Det blev scannet fordi de var bange for jeg skulle have lagt dræn i den.. Jeg overvejede lige et kort sekund at stikke af.. Men det havde heldigvis ik dannet en knude af betændelse, som de troede, så slap da vi så kom hjem fik jeg optræk til det igen og ringede til vagtlægen og forklarede, så han udskrev bare det samme pencillin igen og det tog det heldigvis..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.