Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor lang tid ammede/ammer eller planlægger i at amme?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

11.449 visninger
181 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Muffin_girl

Nu er der meget snak om amning.. Jeg kunne godt tænke mig hvor lang tid i har ammet eller planlægger om amme..  

Jeg har selvfølgelig også en mening.. Og jeg tænker omkring de 6 mdr så vil jeg stoppe,,, Men kan sagtens være jeg ændrer mening i situationen..

Så kom med jeres input og begrund gerne jeres valg..

(Og hold venligst en pæn tone)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

GitteC78

Jeg ammede min søn til han blev 5 mdr. så havde jeg fået nok. Han var sulten hele tiden og blev ikke mæt hos mig. Jeg var også såååå glad da han ikke gad blive ammet mere. Nu havde jeg mulighed for at tage ud en gang i mellem uden at han skulle med, det betød meget for mig, at få noget tid alene...

Anmeld

14. juli 2011

Camulla

AalborgPigen skriver:

Nu er der meget snak om amning.. Jeg kunne godt tænke mig hvor lang tid i har ammet eller planlægger om amme..  

Jeg har selvfølgelig også en mening.. Og jeg tænker omkring de 6 mdr så vil jeg stoppe,,, Men kan sagtens være jeg ændrer mening i situationen..

Så kom med jeres input og begrund gerne jeres valg..

(Og hold venligst en pæn tone)  

Jeg ammede i 4 mdr. Min søn ville spise næsten hver time om natten og det kunne jeg ikke holde til (søvn-mæssigt), så vi startede på flasken og faren og jeg var så vågen lige meget ca. Han tog ham til kl. 2.30 og jeg fra 2.30 og stod op med ham om morgenen (nat tit &nbsp Derfor blev mælkeproduktionen reduceret og jeg havde til sidst ikke så meget tilbage i brysterne. Derfor stoppede jeg helt efter 4 mdr. Men hold op, jeg savnede i tiden efter... Det var da så hyggeligt... Men også besværligt! 

Anmeld

14. juli 2011

Anne85

Jeg har ammet begge børn i knap 1/2 år - og det var ikke med min gode vilje at jeg stoppede - men begge unger valgte selv brystet fra på samme tid som vi introducerede fast føde

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

GitteC78 skriver:

Jeg ammede min søn til han blev 5 mdr. så havde jeg fået nok. Han var sulten hele tiden og blev ikke mæt hos mig. Jeg var også såååå glad da han ikke gad blive ammet mere. Nu havde jeg mulighed for at tage ud en gang i mellem uden at han skulle med, det betød meget for mig, at få noget tid alene...

Tak for dit svar  

Anmeld

14. juli 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Karla er næsten 5 mdr og jeg agter at stoppe ved det halve år - så synes jeg at jeg har gjort min "pligt" og vil egentlig gerne have mig selv igen. Jeg havde ondt, pga svamp, sår osv. de første 2 mdr., så synes bestemt at jeg har holdt ud

//Mette

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Camulla skriver:

Jeg ammede i 4 mdr. Min søn ville spise næsten hver time om natten og det kunne jeg ikke holde til (søvn-mæssigt), så vi startede på flasken og faren og jeg var så vågen lige meget ca. Han tog ham til kl. 2.30 og jeg fra 2.30 og stod op med ham om morgenen (nat tit &nbsp Derfor blev mælkeproduktionen reduceret og jeg havde til sidst ikke så meget tilbage i brysterne. Derfor stoppede jeg helt efter 4 mdr. Men hold op, jeg savnede i tiden efter... Det var da så hyggeligt... Men også besværligt! 

Tak for dit svar  

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Anne85 skriver:

Jeg har ammet begge børn i knap 1/2 år - og det var ikke med min gode vilje at jeg stoppede - men begge unger valgte selv brystet fra på samme tid som vi introducerede fast føde

Ja det kan jo nok være svært i starten  

Anmeld

14. juli 2011

132319

Første gang sagde han selv fra lige efter at han var startet i vuggestue, han var 8 måneder Det passede mig fint, da jeg var ved at være træt af det.

Denne gang ammer jeg stadig. -Meget Min datter er 10 måneder og DYBT afhængig af mine bryster!
Jeg stopper når hun er 1 år, der går min personlige grænse

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

MKBP skriver:

Karla er næsten 5 mdr og jeg agter at stoppe ved det halve år - så synes jeg at jeg har gjort min "pligt" og vil egentlig gerne have mig selv igen. Jeg havde ondt, pga svamp, sår osv. de første 2 mdr., så synes bestemt at jeg har holdt ud

//Mette

Ja puha så syntes jeg da du har gjort din pligt godt nok  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.