Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

_-Kathrine-_

AalborgPigen skriver:

Det varmer godt nok mit  at du siger sådan  

Hvilken del af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

IngenKoPåIsen

AalborgPigen skriver:

Tror da lige jeg var ved at tisse i bukserne af grin En mandlig Sp der siger sådan.. HAHHAHHAHHAHAHHAHAAAAAAAAAAAA ..

Men syntes din grænse på 4 mdr er passende Men folk er forskellige 

Jeg tabte også totalt underkæben da han sagde det.. Siden har jeg grinet af det! Men lige i situationen kunne jeg have rykket hovedet af ham, og skidt ham ned i halsen :p

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Wimmie skriver:

Jeg har stemt blank da jeg ikke har født endnu og jeg ikke ved om jeg er i stand til at amme (fik en brystreduktion i 2008), men hvis jeg kan og baby vil, regner jeg i hvert fald med at amme mindst et halvt år...

Når jeg siger mindst, så er det fordi jeg i princippet gerne ville amme 1-1½ år, men jeg ved ikke hvordan jeg har det med det til den tid - er rimelig blufærdig, så jeg ved ikke om jeg ville kunne gøre det ude - det vil tiden jo vise.

Synes det er fedt med dem der kan, tør og vil amme i længere tid

Kan kun sige  Men jeg er nemlig også blufærdig.. Så har meget svært ved sådan noget nøgen hud

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Superdansker skriver:

Jeg ville have ammet min ældste datter 1 år, men det blev kun til 1/2 år, da jeg blev gravid igen, og min mælkeproduktion gik ned og barnet valgte brystet fra.

Jeg har nu ammet mine tvillinger i 4 måneder og vil forsøge at amme dem, til de et 1 år gamle.

Det var hurtigt du blev gravid igen  

Men syntes det er fint 

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Kofoed33 skriver:

Jeg vil gerne amme, indtil tøsen skal have andet mad, dog håber jeg, at vi kan vente til 6 måneder før hun skal starte på vælling og sådan, men det kan tiden kun vise, så satser på 6-8 måneder.

Anmeld

14. juli 2011

Hvem?

Nu bryder jeg mig slet slet slet ikke om at amme, noget så naturligt, finder jeg meget unaturligt.

Alligevel kæmpede jeg en brag kamp med min førstefødte, men jeg havde slet ingen mælk, efter 6 uger uger med blod, sved og maaaange tåre smed jeg håndklædet i ringen og gik over til flaske - han tog 1,8 kg på på én uge, så stakkels dreng har da været sulten.

Da vi kort tid efter ventede nr. 2 besluttede jeg lynhurtig at han sku være flaskebarn fra start af - og har overhovedet ikke fortrudt det.

KOmmer der engang en nr. 3 - bliver det også flasken, har slet ikkelyst til at prøve, da jeg syntes det er SÅ behageligt ikke at sku løfte op i blusen for at give min bebs mad.

Anmeld

14. juli 2011

N&J

AalborgPigen skriver:

Nu er der meget snak om amning.. Jeg kunne godt tænke mig hvor lang tid i har ammet eller planlægger om amme..  

Jeg har selvfølgelig også en mening.. Og jeg tænker omkring de 6 mdr så vil jeg stoppe,,, Men kan sagtens være jeg ændrer mening i situationen..

Så kom med jeres input og begrund gerne jeres valg..

(Og hold venligst en pæn tone)  

Jeg ammede i 9 mdr., fuldt ud i 3½ - da hun ikke blev mæt nok af min mælk, blev jeg desværre nødt til at supplere op, samtidigt begyndte jeg i skole da hun var 6 mdr., så det var egentlig meget godt, men jeg ville gerne have ammet længere tid end 9 mdr., måske til 1½ år, men blev nødt til at stoppe grundet en operation med stærke smertestillende.. æv æv

Anmeld

14. juli 2011

Molly8

Anne85 skriver:

Jeg har ammet begge børn i knap 1/2 år - og det var ikke med min gode vilje at jeg stoppede - men begge unger valgte selv brystet fra på samme tid som vi introducerede fast føde

Hvor er det godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der har et barn, der vælger brystet fra tidligt - og skemaden til.

Han er kun 5 mdr. og har været på skemad i 3 uger. Han skal være meget sulten før han tager brystet, så jeg får nok ikke lov så længe endnu, men nyder hvert sekund - også natamningerne..

Kh Molly

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Jonatansmor skriver:

Jeg ammede i 3 mdr, så blev vores hund aflivet, jeg røg i et dybt sort hul, min mælk forsvandt og drengen fik modermælkserstatning.

Aner ikke om jeg ville kunne amme igen, hvis der kommer en ups'er til.. Har et meget ambivalent forhold til det idag.

Fostår godt dit ambivilante(staves) forhold til det Men håber da du kan få et godt forhold til det igen 

Anmeld

14. juli 2011

Wimmie

AalborgPigen skriver:

Kan kun sige  Men jeg er nemlig også blufærdig.. Så har meget svært ved sådan noget nøgen hud

Ja, hvis min datter rigtig gerne vil det, så kunne jeg forestille mig at det blev sådan noget "hygge-amning" derhjemme indtil hun var 1-1½ - men er bare ikke sikker på at jeg ville kunne gøre det ude. Jeg har intet problem i at andre gør det, men det er mere pga. min egen "generthed" omkring det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.