Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

Corn

første barn blev ammet til 8 mdr.

Andet barn til 4 mdr

og tredje barn til 11 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Muffin_girl

Mette+Mathias skriver:

Jeg ammede den ældste til hun var 15½ md. Jeg stoppede fordi jeg troede, det ville bedre min nattesøvn - det gjorde det så IKKE!

Mathias ammede jeg til han var 11½ måned. Han valgte selv at stoppe og nægtede pludselig at tage brystet om aftenen da han skulle sove. Meget underligt at man ikke vidste at det var sidste gang man ammede. Det var planen at jeg ville have fortsat nogle mdr. endnu, ligesom den store.

Det er hvad der kan ske  

Anmeld

15. juli 2011

Muffin_girl

Fru.Ø skriver:

Begge mine blev ammet i ca. 5mdr. så var det ikke nok

Ville gerne længere tid,men kunne ikke øv.

Det er da ØV BØV !!

Anmeld

15. juli 2011

Muffin_girl

Corn skriver:

første barn blev ammet til 8 mdr.

Andet barn til 4 mdr

og tredje barn til 11 mdr

Det var også meget forskelligt..  

Anmeld

15. juli 2011

Corn

AalborgPigen skriver:

Det var også meget forskelligt..  

Ja.

Med første barn orkede jeg ikke mere, nr. to gad ikke mere, da jeg var stresset, så han valgte mig fra. Og nummer tre glemte det bare en dag-men han har heller aldrig haft særligt stort  suttebehov. Spiste færdig og videre

Anmeld

15. juli 2011

Muffin_girl

Corn skriver:

Ja.

Med første barn orkede jeg ikke mere, nr. to gad ikke mere, da jeg var stresset, så han valgte mig fra. Og nummer tre glemte det bare en dag-men han har heller aldrig haft særligt stort  suttebehov. Spiste færdig og videre

Ja det må man siger er forskellighed .. 

Anmeld

15. juli 2011

TbCp

AalborgPigen skriver:

Der er faktisk mange herinde der ikke ammer så lang tid. Det er jeg kun glad for  

Hun sagde selv fra på det tidspunkt, men jeg var nu også selv ved at overveje at stoppe, da hun stort set spiste al almindelig mad og drak fint af kop på det tidspunkt

Anmeld

15. juli 2011

Ansemusen

AalborgPigen skriver:

Nu er der meget snak om amning.. Jeg kunne godt tænke mig hvor lang tid i har ammet eller planlægger om amme..  

Jeg har selvfølgelig også en mening.. Og jeg tænker omkring de 6 mdr så vil jeg stoppe,,, Men kan sagtens være jeg ændrer mening i situationen..

Så kom med jeres input og begrund gerne jeres valg..

(Og hold venligst en pæn tone)  

Jeg ammede i 11 måneder, selvfølgelig mindre og mindre indtil det kun var en morgen- og aftentår. Byttede til slut bbrystet ud med flaskee morgen og aften og stoppede så bare uden problemer.

Jeg brød mig ikke om at amme lige fra starten af, og jeg vidste godt at jeg ville have det sådan. Det blev dog bedre og bedre, og selvom jeg aldrig kom til at elske det, så var nærheden jo fantastisk

Jeg besluttede at holde ud i 6 måneder og så tage den derfra - og da den tid kom, havde jeg det okay med det og fortsatte.

Jeg ammede med brikker i de første mange måneder pga. smerter. Min mælkeproduktion gik ikke ned pga. det, og jeg stoppede med at bruge brikker, da Thias blev ældre og bedre kunne få fat rigtigt.

Anmeld

15. juli 2011

Muffin_girl

Ansemusen skriver:

Jeg ammede i 11 måneder, selvfølgelig mindre og mindre indtil det kun var en morgen- og aftentår. Byttede til slut bbrystet ud med flaskee morgen og aften og stoppede så bare uden problemer.

Jeg brød mig ikke om at amme lige fra starten af, og jeg vidste godt at jeg ville have det sådan. Det blev dog bedre og bedre, og selvom jeg aldrig kom til at elske det, så var nærheden jo fantastisk

Jeg besluttede at holde ud i 6 måneder og så tage den derfra - og da den tid kom, havde jeg det okay med det og fortsatte.

Jeg ammede med brikker i de første mange måneder pga. smerter. Min mælkeproduktion gik ikke ned pga. det, og jeg stoppede med at bruge brikker, da Thias blev ældre og bedre kunne få fat rigtigt.

Så holdte du da ud i lang tid, i forhold til du følte du ikke havde lyst.. Godt KLARET 

Anmeld

15. juli 2011

Muffin_girl

TbCp skriver:

Hun sagde selv fra på det tidspunkt, men jeg var nu også selv ved at overveje at stoppe, da hun stort set spiste al almindelig mad og drak fint af kop på det tidspunkt

Så tænker jeg også det er på tide  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.